lasse_hansen87 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hei sann. Nå istad så satt jeg meg inn i min Audi, og vrei på tenninga, da bare sto motoren og dro rundt, tok ut nøkkelen, prøvde igjen, gjorde dette 4-5ganger, og den siste gangen da, da fyrte den opp som vanlig. Hva kan være galt? Når jeg vrir på nøkkelen, så virker det normalt som det er ett eller annet som sier "klikk" så starter den med engang, denne lyden kom ikke de første gangene jeg vrei på nøkkelen. Men siste gangen så hørte jeg denne klikke lyden, akkurat som noen skrur på en bryter, eller åssen jeg skal kalle lyden.. Hva kan dette være?? Har stoppet bilen og startet den flere ganger idag, uten problem.. Bare lurte på hva det kan være? Bilen står i kald garasje, kjørte med den sist om søndagen, var ingen tegn til dette "rare" greine med at den ikke tente. Kan det bare være at det har vært kaldt? Var jo 15- igår, og sikkert 8- eller 9- istad når jeg skulle starte den. Kan motoren ta VELDIG stor skade av å dra rundt slik?? Jeg må bare spørre jeg, har liten peil på bil så.. Håper på svar =) Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Kan høres ut som om det er bensinpumpa som ikke starter hver gang. Den skal bygge opp et trykk før du starter bilen så den skal starte med en gang. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Hmm, dette er mulig.. Men hvorfor sluttet den brått å starte istad jeg skulle ut å kjøre da? Ikke merket noe til den før idag... Hvis det er den som sagt da.. Kan det bare være et engangstillfelle? Bør jeg bytte den? Kan det skje noe stor skade om den brått slutter å virke Endret 26. januar 2010 av lasse958 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hmm, dette er mulig.. Men hvorfor sluttet den brått å starte istad jeg skulle ut å kjøre da? Ikke merket noe til den før idag... Hvis det er den som sagt da.. Kan det bare være et engangstillfelle? Bør jeg bytte den? Kan det skje noe stor skade om den brått slutter å virke Den virker av og til og plutselig kan den kutte. Det skjer ikke noe galt med motoren at den stopper, men det er jo litt kjipt om du får stopp om du kjører på e6-en. Du bør skjekke om det er bensintrykk på motoren når den ikke starter. Det må du nok på verksted for å ordne. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Hvordan sjekker jeg om det er bensintrykk på motoren da?? Bør jeg kanskje sette inn større bensinpumpa, bilen er chippet, montert større turbo, osv. Ca 220hester nå.. Jeg vet som sagt ikke om bensinpumpa er byttet, men regner med det.. Hvordan merker jeg evt om den er for liten? En annen ting, når vi først er inne på bensinpumpe: når jeg kjører pent, altså vanlig, så legger jeg merke til sånn innimellom at bilen brått lugger, det skjer når jeg kjører på et turtall hele tiden, brått lugger det en gang lissom. Lurer på hva dette kan være, kan det være at bensinpumpa ikke leverer nok bensin? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Det er nesten garantert defekt bensinpumpe, råder deg til å få byttet den før den kvelder for godt. Hadde samme problemer med min bil for en stund siden, var ikke billig å få fikset. Pumpa blir ikke "for liten", den leverer til vanlig plenty bensin. Endret 26. januar 2010 av arjato Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Åssen vet jeg at jeg får tak i stor nok beninpumpe da?? Når jeg gir på skikkelig så merker jeg ikke at det lugger noe da... Så virker jo som den leverer det den skal også.. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Som sagt over så blir ikke pumpa "for liten" fordi om du har fått flere hester, det er sånn den virker når den holder på å gå, lugger og småfusker, ellers pleier bilen gå tilsynelatende greit når den først går. Endret 26. januar 2010 av arjato Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 så jeg kan kjøpe orginal bensinpumpe da el? Bør ikke ha større bensinpumpe pga turboèn er større, den er chippet, osv?? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Bare å få tak i original pumpe, funker greit det. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 okay, så jeg trenger ikke noe større altså? Men leverer den nok bensin da a?? En annen ting, hvor sitter denne pumpa på en Audi A4 1,8T da? Noe jeg kan bytte selv? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Pumpa leverer jo bensin, når den får beskjed om det ifra ett Relé. Tipper på at enten er Relé'et gåent, eller så får ikke det beskjed om å slå inn. det er foresten den klikkelyden du hører, at et Relé slår inn, å gir strøm til pumpa. Edit: eller noe annet som er vesentlig for at bilen skal kunne starte Endret 26. januar 2010 av Complexity Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 okay, så jeg trenger ikke noe større altså? Men leverer den nok bensin da a?? En annen ting, hvor sitter denne pumpa på en Audi A4 1,8T da? Noe jeg kan bytte selv? Den pleier som regel å sitte rett etter tanken og før bensinfilteret. Bensinpumpa pleier å sitte under gulvet i baksetet. Ring på møller så finner de for ut hvor den sitter. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 hmm, virker som relèt ikke ville starte istad da, men det kom sånn brått etter den 7gangen eller noe jeg prøvde å vri på nøkkelen.. Så kunne jo vært relèe, men mye tyder da mere over på bensinpumpa pga små lugging VELDIG sjeldent når jeg kjører.. Ikke ofte... okay, så jeg trenger ikke noe større altså? Men leverer den nok bensin da a?? En annen ting, hvor sitter denne pumpa på en Audi A4 1,8T da? Noe jeg kan bytte selv? Den pleier som regel å sitte rett etter tanken og før bensinfilteret. Bensinpumpa pleier å sitte under gulvet i baksetet. Ring på møller så finner de for ut hvor den sitter. Takk skal du ha, skal se åssen bilen er i morra. Og hvis det er samme greine da, så får jeg ringe å høre hvor den sitter, og evt bestille en ny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå