Gå til innhold

Deling av Windows 7 mapper til Syvio X9

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt en Syvio X9, men den klarer ikke å gjøre nettopp det jeg kjøpte den til, nemlig å se film over nettverket. Jeg har prøvd med tre forskjellige Windows 7 maskiner uten hell. Navnet på alle tre maskinene kommer opp på Syvioen, men når jeg prøver å gå inn på dem spør den etter Net User ID og passord. Jeg har slått av passordbeskyttet deling, samt prøvd både med og uten passord på Windows-kontoen.

Det er ikke nettverket som er problemet for den kommer inn på en Windows XP-maskin uten problemer.

Det er lite info om Syvio X9 på Google, men jeg har prøvd haugevis med guider for WD TV Live uten suksess.

Er det noen andre her som har fått Syvio X9 til å fungere med Windows 7?

Eventuelt har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem, dette løste det:

Gå til regedit og kjør følgende endringer:

HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Lsa\

1. Sett everyoneincludesanonymous til 1

2. Sett NoLmHash til 0

3. Gå til HKLM\System\CurrentControlSet\Services\LanManServer\Parameters

4. Sett restrictnullsessaccess til 0

2. Steng regedit og restart maskinen

I tillegg tror jeg du enten må opprette Guest konto på W7 maskinen og gi denne full tilgang til aktuelle shares, alternativt forsøk å bare sette Everyone til ihvertfall read.

Fra Syvio'en når den spør etter login bruker du "root" som brukernavn, og ikke noe passord.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er det noen andre her som har fått Syvio X9 til å fungere med Windows 7?

Eventuelt har noen tips?

Hei der,

Jeg kjører en NAS uten innlogging i nettet, dermed klarer jeg å nå filene fra Syvioen. Så har jeg også installert tilleggsprogrammene (BT og Samba). Samba gjør at Syvioen kommer som en ressurs på nettet, og jeg kan da kopiere filer fra min PC til Syvioen.

Krissi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...