Miamor Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) En kompis og jeg skal på dykkeferie, enten i sommer eller til vinteren. Kommer an på når begge to får fri. Er det noen som har noen tips til hvor vi burde reise? (Trenger egentlig ikke være i Europa eller Egypt, bare det ikke er sååå langt unna og kjempedyrt). Tusen takk, i såfall Endret 27. januar 2010 av Miamor Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Dykket på Sipadan i november og det var utrolig bra. http://sipadan-resort.com/ Mer tilgjengelig er Egypt. Om du insisterer på Europa er muligens Malta passable, men har kun snorklet litt der. Lenke til kommentar
Miamor Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Dykket på Sipadan i november og det var utrolig bra.http://sipadan-resort.com/ Mer tilgjengelig er Egypt. Om du insisterer på Europa er muligens Malta passable, men har kun snorklet litt der. Har selv dykket på Sipadan Grunnen til at vi vil i Europa er fordi vi bare har tid til å ta en ukes ferie. Da orker jeg ikke stresse helt til Asia.. Egypt har vi tenkt på. Sharm El Sheik har jeg hørt at skal være bra Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Ingen tar på dykkeferie til Europa og Egypt er ikke så langt unna. Både Sharm og Hurghada er bra under vannet. Aqaba og Eilat er også aktuelle alternativer som er lett tilgjengelige fra Norge. Hilton Sharks Bay ved Sharm har veldig fint hotellrev. Hurghada har også laaange dagsutflukter til Luxor eller Cairo. Og fra Aqaba kan man se Petra og svømme i Dødehavet. Lenke til kommentar
Miamor Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Alltid hatt lyst til å se Petra, siden man var liten og så Indiana Jones Nei, jeg har ikke så peil på dykking utenfor asia.. Er stort sett der jeg har holdt på. Virker som det blir egypt på oss da! Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Anbefaler Dahab i Egypt som er en time unna Charter el-sheikh. Utrolig mange fete spots Lenke til kommentar
Miamor Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Skal til vestlandet en tur, men vil ut av Norge Skal være en getaway! Dahab, hva kan man se der? Hva er egentlig normalt å se på et dykk i rødehavet? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Dette har jeg lyst til og *mineinlegg* Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Skal til vestlandet en tur, men vil ut av Norge Skal være en getaway! Dahab, hva kan man se der? Hva er egentlig normalt å se på et dykk i rødehavet? Dahab har flere gode spots. Nå vet jeg ikke hvor avansert dykker du er men The Canyon og the blue hole er jo et must. Ellers så er Dahab en god del roligere enn sharm el-sheikh men desverre så rulles det ut med Resorts der og. Vil tippe at Dahab har mistet gløden innen et par år. Sånn som jeg så rødehavet var det en eksplosjon av farger og små fiskearter. Helt fantastisk å dykke der. Ser utrolig langt Jeg kan også melde at det er defiler å se der rundt mai om du er heldig, men relativt små fisk kontra Sipaden som er en haug med store barske fiskearter. Det skal være nevnt at utelivet er en del roligere i Dahab men det blir hva du gjør det til. Ha en fin tur! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå