Gå til innhold

PL: 27.1.10 v Aston Villa, Villa Park

invalid_user

Arsenals beste?  

16 stemmer

1. 1. Arsenals beste?

• Manuel Almunia
      0
    • Bacary Sagna
      0
    • William Gallas
      1
    • Thomas Vermaelen
      0
    • Gaël Clichy
      0
    • Cesc Fàbregas
      3
    • Denílson
      0
    • Aaron Ramsey
      0
    • Tomas Rosicky
      1
    • Eduardo
      0
    • Andrey Arshavin
      2
    • Sol Campbell (sub)
      8
    • Nicklas Bendtner (sub)
      1
    • Samir Nasri (sub)
      0

Anbefalte innlegg

27.1.10

Aston Villa - Arsenal

Barclays Premier League

20:45 @ Villa Park

Canal+ Sport|Extra

Dommer: Lee Probert

Arsenal%20v%20Aston%20Villa%20Premier%20League%208IvivbnGIBhl.jpg

Nøyaktig én måned etter klubbenes første ligamøte reiser Arsenal til Villa Park for å møte et Villa-lag som har vært i Cup-modus de siste ukene. I hele januar måned har klubben fra Birmingham bare spilt én kamp i Premier League, 0-0 mot West Ham, på Villa Park. Bortsett fra dette har de avansert to ganger i FA Cupen og sikret seg finaleplass i Carling Cup. Arsenal kommer fra 7 poeng fra tre ligakamper, samt skuffelsen av å bli slått ut av FA Cupen på søndag. Chelsea har tidligere denne sesongen tapt på Villa Park, og Martin O'Neills har generelt gjort det bra mot topplagene denne sesongen, med seire både på Anfield og Old Trafford. På Emirates klarte de riktignok ikke å håndtere super-suben Cesc Fàbregas, og måtte se seg slått med sifrene 3-0.

Ligatabell før midtukens runde

tablef.jpg

Arsenal news

Etter en skuffende helg er det viktig for Arsenal å reise seg mot Aston Villa. Alle i den faste backrekka er spilleklare, selv om Arsène Wenger innrømmet at William Gallas har vært på randen av å skade seg i noen av kampene denne sesongen. Det faste stopperparet Gallas og Vermaelen er de eneste spillerne som har startet hver eneste ligakamp for Arsenal denne sesongen. I tillegg til de langtidsskadde er kun Abou Diaby og Fran Mérida ute. Det betyr at Samir Nasri gjør en uventet kjapp retur. Sammen med han trener Nicklas Bendtner, som ikke har spilt siden 31. oktober, og han er forventet å starte på benken. Både Emmanuel Eboués Elfenbenskysten og Alex Songs Kamerun ble slått ut av Africa Cup of Nations, men det er ikke forventet at noen av disse returnerer til denne kampen.

Forventet starting-XI:

Manuel Almunia

Bacary Sagna - William Gallas - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Cesc Fàbregas - Denílson - Aaron Ramsey

Tomas Rosicky - Eduardo - Andrey Arshavin

Man to watch: Cesc Fàbregas

Siste 5 kamper:

Stoke 3-1 Arsenal

Arsenal 4-2 Bolton

Bolton 0-2 Arsenal

Arsenal 2-2 Everton

West Ham 1-2 Arsenal

Aston Villa news

Aston Villa har vært involvert i to målrike cupkamper, men cup er som kjent cup. I ligaen pleier Villa å være solide i forsvaret. Stephen Warnock og Marc Albrighton ble skadet i FA Cup-kampen mot Brighton og vil ikke være tilgjengelige mot Arsenal. I tillegg er Marlon Harewood, John Carew og Nigel Reo-Coker ute med skader, mens kaptein Stilliyan Petrov er tvilsom og må ta sene tester for å se om han kan spille. Emile Heskey har riktignok returnert fra en fotskade og skal være klar for spill.

Forventet starting-XI:

Brad Friedel

Carlos Cuéllar - James Collins - Richard Dunne - Luke Young

Ashley Young - James Milner - Stilliyan Petrov - Stewart Downing

Gabriel Agbonlahor - Emile Heskey

Man to watch: Gabriel Agbonlahor

Siste 5 kamper:

Aston Villa 3-2 Brighton & Hove Albion

Aston Villa 6-4 Blackburn

Aston Villa 0-0 West Ham

Blackburn 0-1 Aston Villa

Aston Villa 3-1 Blackburn

Resultattips: Aston Villa 1-2 Arsenal

Endret av iRoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finfin kamptråd! Skal lese hele i morgen. Håper vi spiller med dette laget:

Manuel Almunia

Cesc Fàbregas - Denilson - Tomas Rosicky

Eduardo Da Silva - Nicklas Bendtner - Andrei Arshavin

Tviler dog på om Wenger tør å kaste innpå Nicklas fra start. Uansett, tipper vi vinner 3 - 1, etter mål av Cesc, Dudu og Mozart.

Lenke til kommentar

Carew ute? :w00t:

Uansett, her må vi nesten ta 3 poeng. Har ikke tro på at vi tar poeng mot verken Utd eller Chelsea, og Pool sliter seg fram til et poeng mot oss, er så typisk Arsenal.

Håper å se Bendtner og Song på benken, ettersom jeg tror begge kan komme inn å gjøre en forskjell på 1-1 elsn midt i kampen. Om Song i det hele tatt orker å sitte på benken that is! :p

Lenke til kommentar

Flott vi slipper John på topp for AV, for jeg tror han ville lekt seg med Gallas på samme måte som vi såg Davies lekte seg med han.

Vermaelen og Gallas får prøve å være flinke gutter i morgen og ikke ta mange offansive løp da AV ville kontre oss i senk.

Carew ute? :w00t:

Uansett, her må vi nesten ta 3 poeng. Har ikke tro på at vi tar poeng mot verken Utd eller Chelsea, og Pool sliter seg fram til et poeng mot oss, er så typisk Arsenal.

Håper å se Bendtner og Song på benken, ettersom jeg tror begge kan komme inn å gjøre en forskjell på 1-1 elsn midt i kampen. Om Song i det hele tatt orker å sitte på benken that is! :p

Har du ikke tro på United kampen? Vist de spiller halvparten så bra som de spilte siste United kamp blir det en leken seier. Sitter forsatt og irriterer meg over hvor ufortjent den united seieren var.

Lenke til kommentar

Kjedlig å knuse håpet ditt når det gjeld Song, men han er tidligast tilbake i London i morgon, og er dermed heilt utelukka for troppen mot Villa.

Lenke til kommentar
Har du ikke tro på United kampen? Vist de spiller halvparten så bra som de spilte siste United kamp blir det en leken seier. Sitter forsatt og irriterer meg over hvor ufortjent den united seieren var.

Ufortjent var den ja, men denne kampen er en helt annen kamp, og United har et sterkere lag enn oss, har mer rutine, Ferdinand er tilbake og blir ikke straffet av FA, Rooney finner storformen(selv om jeg synes han har blitt hypet veldig opp etter kampen mot Hull) og vi har ikke akkurat imponert i det siste.. Alt dette taler imot oss, Fabregas er kansje ligaens beste spiller, men når man møter ligaens beste lag så har det lite å si.

Whittaker: Jeg fant ut av det nå, er litt skuffende men forventa. Jævla afrika..

Endret av Chancelor
Lenke til kommentar

Er da ingen her som tror Villa blir en enkel kamp?

Er da ingen sikkerhet at Ferdinand ikke blir straffet? Og han har langt ifra god form for tiden.

Rooney er som jeg ser det, det største faremomentet. Rooney er hele Man Utd sitt angrep alene omtrendt. Vi pleier spille godt mot lag som United og jeg tror dette går veien. Arshavin og Cesc blir mans to watch.

Så var det Villa kampen vi snakket om. Blir fint med gode backer til denne kampen! Vingene til AV er raske og gode some faen! Abonglahor blir og et faremoment, men tror Vermaelen klarer oppgaven.

Liten edit: Syns du virkelig United er ligaens beste lag?

Endret av zlazor
Lenke til kommentar

Ferdinand blir ikke straffet i tide, mediestormen er ikke tilstedeværende(som den hadde vært om det hadde vært om det var en ikke engelsk spiller som hadde gjort dette.), han har ikke blitt stevnet før idag, og slike ting tar tid, han spiller mot oss.

Rooney er et stort faremoment ja, han er i samme form som Drogba var i når vi møtte Chelsea, og jeg er helt sikker på at Rooney blir den som senker oss.

Og ja, United er ligaens beste lag. De mangler en X-faktor denne sesongen som de hadde i Ronaldo tidligere, og som vi og Chelsea har i Cesc og Drogba idag. Men jeg mener United er ligaens beste lag, selv om jeg langt ifra er sikker på om de vinner ligaen denne sesongen.

Hvilken nyhet? :O

Lenke til kommentar

jaja. Vi har begge forskjellige meninger. Selv mener jeg at vi og Chelsea er ligaens beste lag for tiden, med Chelsea på en liten første plass. Og syns de har en skikkelig x-factor i Rooney. Hele det kjedelige spillet til United er lagt rundt Rooney. Satser på at Touré tar en for gamle klubben og gruser han så han får seg noen uker på tribunen :) (Så sant Touré blir spilleklar til i morgen)

Lenke til kommentar

Ser på denne kampen som en milepæle. vinner vi har vi selvtillit til å ta tre poeng mot de lagene som er topp tre. hvis ikke vi vinner tror jeg at det blir et for stort tap til ta seg opp mot de andre topp lagene. Denne kampen blir alt annet enn lett tre poenger. Der vi ikke kan bare ha tillit til at en mann gjør jobben for hele laget, tenker på cesc selvføgelig. hele laget må gjøre sitt yterste. peace out!

Endret av infinety
Lenke til kommentar

Jeg er veldig redd foran denne kampen. Villa er knallsterke hjemme. De har bare hatt 7 goller i mot på hjemmebane i år. Det gir en statistikk på 0,63 baklengs per kamp. Men de har putta hele 17 mål. Dvs. 1.54 mål per kamp. De er sterke, og har Gabriel Agbonlahor på topp som er skummel.

Jeg er absolutt ikke sikker i denne kampen. De har i gjennomsnitt ca 2 poeng per kamp på hjemmebane. Det er god statistikk det. Men på en annen side har Arsenal den beste bortestatistikken i ligaen. Blir nok knakende jevnt :)

Lenke til kommentar

Laget:

Manuel Almunia

Cesc Fàbregas - Denilson - Aaron Ramsey

Tomas Rosicky - Eduardo da Silva - Andrei Arshavin

Subs: Lukasz Fabianski, Samir Nasri, Theo Walcott, Armand Traore, Sol Campbell, Craig Eastmond, Nicklas Bendtner

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

Ahh, grandisen i ovnen og snart kamp, kan det bli bedre? :)

Håper på en fantastisk oppvisning av gutta, men er veldig forberedt på poengtap, er så typisk Arsenal. De neste 4 kampene fører til 0 poeng, og vi er effektivt ute i tittelkampen igjen :ermm:

Ramsey? Hmm, får håpe han har en god kamp da. Føler ikke han altid er på sitt beste når Cesc er på banen.

Lenke til kommentar

Har også en ekkel følelse foran denne kampen, men tror vi kommer hjem med 1 poeng.

Får vi 0 poeng på det fire neste er vi bak Tottenham med to poeng (forutsatt at de tar 9 poeng på de 3 neste) og må dermed kjempe om fjerdeplass igjen :p

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...