PIN-kode Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 - Er 18 år - Aldri trent på studio før, ganske fersk når det kommer til uttrykk og betegnelser og slikt - Er lang og tynn, men har fått bittelitt mage kanskje etter ca 4 år med potetgullspising og null mosjon (før det spilte jeg fotball ganske aktivt) - Ønsker å både bli og se sterk(ere) ut - Ønsker også å forbedre kondisjonen, som for 4 år siden var veldig god, men som jeg regner med at nå er ganske dårlig(ere) Nå har jeg altså sånn nogenlunde bestemt meg for å begynne på et treningsstudio, og virkelig kjøre på for å bli sterk, samtidig som jeg altså får god kondis. Det blir i løpet av de nærmeste dagene, men først tenkte jeg at jeg kunne spørre her inne om et par tips for en nybegynner For eksempel lurer jeg på: - Hva slags utstyr trenger jeg? Stoppeklokke, sko, osv - Hvor lang tid tror dere det tar før jeg blir synlig sterkere, og vil det holde seg sånn? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Løfte vekter bør du gjere i sokkelsesten, mne eit par joggesko til oppvarming må du ha. (Ikkje løft vekter i joggesko). Kor lang tid det tar kjem ann på kroppstypen din, kosthaldet ditt og kva program du køyrer. Du kan sjå synleg sterkare ut på under ein månad, men du bør beregne min 6mnd på å få sjå forskjellen du er ute etter. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) - Er 18 år- Aldri trent på studio før, ganske fersk når det kommer til uttrykk og betegnelser og slikt - Er lang og tynn, men har fått bittelitt mage kanskje etter ca 4 år med potetgullspising og null mosjon (før det spilte jeg fotball ganske aktivt) - Ønsker å både bli og se sterk(ere) ut - Ønsker også å forbedre kondisjonen, som for 4 år siden var veldig god, men som jeg regner med at nå er ganske dårlig(ere) Nå har jeg altså sånn nogenlunde bestemt meg for å begynne på et treningsstudio, og virkelig kjøre på for å bli sterk, samtidig som jeg altså får god kondis. Det blir i løpet av de nærmeste dagene, men først tenkte jeg at jeg kunne spørre her inne om et par tips for en nybegynner For eksempel lurer jeg på: - Hva slags utstyr trenger jeg? Stoppeklokke, sko, osv - Hvor lang tid tror dere det tar før jeg blir synlig sterkere, og vil det holde seg sånn? Du trenger egentlig ikke så mye utstyr. Vekstang, vekstkiver, knebøy-rack, benk og noen manualer burde holde, men det får jo du borte på treningsstudioet. Du vil faktisk føle deg sterkere etter 1 uke, i begynnelsen vil du nok øke mange kilo og sette mange personlige rekorder. Men det tar slutt en gang. Og når det gjør det så kan du komme tilbake på forumet Men først av alt, lær deg teknikkene! Endret 26. januar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
1993 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) prøv dette programmet http://www.iform.no/pub/art.php?id=3 (etter du har lært teknikk), spis dobbelt så mye som før og kjøp proteinpulver. jeg er ikke en ekspert på trening og kosthold, men det funket veldig bra for meg. gikk fra 67 kg til 75 kg (ikke fett) på 4 måneder. Og ikke sløs bort en halvtime på situps hver trening, det holder med 3 max sett hvor du tar de sakte og holder noen sekunder mens du er på toppen. PS hvis du har en kiwi butikk i nærheten er det lurt å stikke ned i helgen og hamstre når helgetilbudet er kylling. en pakke (180g) er akkurat passe til et måltid, og koster bare 15 kr! Endret 4. februar 2010 av 1993 Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 gikk fra 67 kg til 75 kg (ikke fett) på 4 måneder. Ikke verst, la altså på deg 8kg muskler på 4 mnd. A. Du propper i deg steroider B. Du har lagt på deg fett. Hva velger du? Lenke til kommentar
1993 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) srry 5 mnd August - desember hehe ikke mye steroider her, bare trening 5 dager i uken, masse søvn og gainer og proteiner Er vel ikke så unormalt mye med 8 kg på 20 uker? Mulig jeg har lagt på meg fett, men det ser hvertfall ikke ut som det er mer! Endret 4. februar 2010 av 1993 Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 8kg i ren muskelmasse er nok desverre ikke vanlig på 20 uker nei, du har nok lagt på deg noen kilo fett også i samme slengen. Mange overdriver kalorioverskuddet og ender da opp med ganske høy fettprosent etterhvert. Er greit å følge med på den også og ikke bare vekta. Lenke til kommentar
1993 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) hm du har sikkert rett, men jeg bryr meg ikke om fettprosenten nå. den kan jeg løpe ned senere Endret 4. februar 2010 av 1993 Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Er jo lett å gå opp 5-6kg i vannvekt hvis du aldri har trent før. Høy andel vannvekt = lavere fettprosent. 0.5kg vev, 6.5kg vann, 1kg fett. Da har du 8kg. Fettprosenten blir da den samme eller lavere. Lenke til kommentar
PIN-kode Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Vel, nå var jeg oppe på treningsstudioet på tirsdag og signerte kontrakt og meldte meg på treningskurs som skal bli holdt på tirsdag kommende uke. Men når jeg først var der så ble jeg med en kompis inn og testet et par apparater, kanskje 5-6 stykker. Tok rundt 10-12 reps på hver, på samme styrke som han, hvilket kanskje er litt vel høyt til å begynne med? for NÅ, over to dager senere, er jeg fortsatt støl i venstre skulder og venstre og høyre armledd Jeg vet jeg er ganske tynn og svak, men dette er nesten litt skremmende .. bare noen få apparater, noen få sets(?), og vips så er jeg støl i flere dager etterpå? WTF? Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Haha, ikke vær bekymra Hvis jeg venter en uke med å trene igjen så blir jeg drit støl. 9 dager er vel det største oppholdet jeg hittil har hatt i treningen... Samme hvis jeg har prøvd en ny øvelse. Tok en sidehevmaskin en dag og greide ikke bevege armen noen dager etter Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg har samme. Om jeg ikke får trent en muskel på én uke så knekker den sammen i en-to dager etter første trening. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Du vil alltid legge på deg fett, men du kan ikke se forskjellen på %13 fett og %16 fett for eksempel. Lenke til kommentar
PIN-kode Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg har samme. Om jeg ikke får trent en muskel på én uke så knekker den sammen i en-to dager etter første trening. Men hvordan kommer du deg "ut av den knipa"? Trene igjen noen dager etter SELV OM du fortsatt er støl? Eller vente en uke eller noe sånt og da ikke lenger være støl (men da blir du vel støl igjen som du sier, og vips er det igang igjen...) Jeg er så jævlig noob Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Varmer opp godt, jogge, tar f. eks. veldig lette vekter og kjører igjennom en gang, så forsvinner stølhet greit av seg selv. Om det derimot fortsatt gjør vondt bør man ikke presse seg selv, da det kan være annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå