Mydog Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. februar 2010 @Simen1 altså så lenge jeg holder meg under 1,42 så er jeg trygg. 4400 MHz med vcore på 1,38. Fortsatt på tygg grunn Simen1? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2010 Det er en veldig glidende overgang mellom "trygg", "utrygg" og "død" så jeg kan selvsagt ikke garantere noe. Jeg sier bare at mange overklokkere føler det trygt inntil circa 20% overspenning. Det er garantert brikker som har dødd med usle 10% overspenning og 0% for den del, men det hører til sjeldenhetene. Jo større overspenning jo større risiko. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2010 Tråd #6 failed Dette med elektronmigrasjon er aktuelt for de som har CPUen en god stund før den byttes ut. For oss andre vil temp stoppe oss før CPUen dør plutselig Benchet s754 the other day, og kjørte 90nm på 1.85v på vann uten at de døde, hvertfall et par timer på hver chip. 130nm pushet jeg nesten oppi 2v også, men ble varm da... skalerte ikke lenger. Eneste chipen som døde var en 90nm som ble puttet i etter en 130nm uten at jeg resatte BIOS. Tydeligvis gikk smertegrensa for den chipen på 1.9v, eller deromkring. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 14. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2010 Men hvordan blir det med spill og slikt: er det merkbar forskjell? Refererer du til overklokking generelt? Åpent spørsmål: 6-kjerner på stock og OC. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2010 Men hvordan blir det med spill og slikt: er det merkbar forskjell? Refererer du til overklokking generelt? Åpent spørsmål: 6-kjerner på stock og OC. Dette spørsmålet kommer gang på gang. Spiller du, så er det skjermkort(ene) som er viktig, og det du/dere skal konsentrere dere om. Når det er sagt er det noen få spill som skalerer (noe) med multicore, men det er mer viktig med stor L2-cache/kjapp minnekontroller mtp å se noe ytelsesøkning i spill (relatert til CPU/Systemytelse). Ihvertfall er det det som har vært "trenden" ved sammenlkningstester av CPU'er i "gametester" (ved lav oppløsning=CPU-relatert spillytelse). Jeg har ikke sett den helt store forskjellen (visuelt) mtp samme skjermkort i ulike rigger, men typ benchmarking gir jo relativt sett store forskjeller. Men du skal spille? Ikke benche? Utifra spørsmålet ditt? Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 15. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2010 "Lost a gulftown. Q3QP... it was an ES tho. Ran @ 1.425vcore Vtt @ 1.4 on a eVGA Classy. E759 Lasted about 2 weeks... Thank god i have a X980 that replaced it tho." sitat fra XS.. hihihi Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. februar 2010 Takk for den **DP** Får vær litt rolig med vcore da, kjører 4,2 GHz med 1,33 vcore nå. Har vel forkortet levetiden når jeg hadde den oppe på 4,8 GHz med 1,58 i vcore. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 15. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2010 snakk om forkortet levetid, jeg hentet akkurat en i5 670 selv.. den henger i bios, og vil ikke alltid boote.. 32nm rocks! det var en god stepping også, og den var HELT ny.. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Shit happens eller hva **DP**, jeg har i hvertfall fått liv i Q3FE'n igjen. Den er "noe" ustabil, rett i bsod med alt på auto og 1,2 vcore men booter inn i win7 med vcore på 1,0. Har prøvd flere hastigheter nå og kommet opp på 2,9 GHz med vcore på 1,18 noenlunde stabilt, klarte i hvertfall Vantage CPU-test 2 ganger. "bevis": Endret 15. februar 2010 av minhund Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 15. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2010 den har fått seg en trøkk ja.. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2010 A0 varer ikke evig Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2010 den har fått seg en trøkk ja.. Ser sånn ut ja, såvidt det er puls igjen A0 varer ikke evig Hehe, det skal være sikkert men hadde litt morro med den da Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2010 Nærmer seg lansering av i7-980x nå B2 stepping er i omløp Say Hello to ""B2"" stepped Gulftown ^^ Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 16. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2010 Me want some Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 16. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2010 B1 stepping 2 i følge tråden.. Noe annet kult fra samme tråd: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2010 Latterlig kjøler! Lufta tar selvsagt lestteste vei og det er ut mot sidene, utenfor rillene. Vifta må jo jobbe som en gal for å få litt luft mellom rillene også. Man kan jo selvsagt prøve å reparere konstruksjonen med papp og gaffa ved å tette sidene rundt vifta. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 16. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2010 Er jo en ny stock kjøler ser det ut til... Den ødelegger jo et helt marked om den er for god så det er vel tilsiktet at konstruksjonen har sine svakheter. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 16. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2010 Mulig det er et tidlig eksemplar av kjøleren, og at den vil få noe på sidene av viften også. Tipper uansett at en slik kjøler kun blir levert sammen med Extreme Edition-prosessorene, og dermed ikke vil påvirke kjølermarkedet i noen særlig grad. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2010 Gulftown q3qp er jo så kald at man sikkert kan kjøre den med passiv kjøling på stock hastighet Perfekt rendering cpu i en liten htpc eller barbone box Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 17. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Gulftown q3qp er jo så kald at man sikkert kan kjøre den med passiv kjøling på stock hastighet Det skal du ikke se bort i fra, min 920 klarer prime på 0,99V @ stock vill annta at jeg da er under halvparten av oppgitt TDP. extreeme modellene undervolter bra også, min QX9650 gjorde 0,83V @ 2,33 nyere revs i form av Q8200 stoppet på 1,02V på samme hastighet. Var smart og begynte og spare til i9 i høst så er klar Endret 17. februar 2010 av leifeinar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå