DoubleF Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Deffer nå for tiden, og føler meg rett og slett helt jævli. Føler ikke å trene, og er slapp. Det er vel pga kalorimangel? eller..? Lenke til kommentar
War Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hvor mange kcal? Tipper det er insulinresponsen din. Kjører du lavkarb eller "vanlig"? Isåfall så bytt til den du ikke kjører. Lenke til kommentar
DoubleF Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg skal vel ha ca 3554 kcal dagen. På deff så spiser jeg ca 2800-300 kcal. Hva mener du med lavkarb eller vanlig? Lenke til kommentar
War Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Lavkarb er en måte å deffe på. Minimalt av karb og mer fett, men samme mengde protein. Vanlig er like mye kcal, men ikke nødvendig vis lite karbohydrat. Typisk diett er 3gram protein pr kg kroppsvekt 30% av totale kcal fra fett og resten karbohydrat. Da er det en "vanlig" deff. Den kan gjøres om til lavkarb om det fungerer bedre med tanke på insulinresponsen og da tar man kcal fra karb og erstatter med fett. Høy insulinfølsomhet Mer trykk i musklene, stabil energi Fungerer dårlig mentalt og fysisk på lavkarbdiett = Høyere karbohydratinntak Lav insulinfølsomhet Store svingninger i energinivå etter karbmåltid Fungerer utmerket på lavkarbdiett = Kun karb etter trening Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå