Gå til innhold

Hvorfor sagger (ikke) du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg vil heller sagge en å ha buksen langt oppi ræva!

Jeg har min mening. viss du ikke sagger vil det si at du har buksen oppi ræva di.

Slapp av litt nå, [sarcasm]men takk for at du fortalte meg hvordan jeg har på meg ei bukse[/sarcasm]. Så du vil ikke se bra ut fordi du ikke vil ha "buksa oppi ræva"? Siden du ikke svarer på spørsmålet mitt altså.

Lenke til kommentar
jeg vil heller sagge en å ha buksen langt oppi ræva!

Jeg har min mening. viss du ikke sagger vil det si at du har buksen oppi ræva di.

Slapp av litt nå, [sarcasm]men takk for at du fortalte meg hvordan jeg har på meg ei bukse[/sarcasm]. Så du vil ikke se bra ut fordi du ikke vil ha "buksa oppi ræva"? Siden du ikke svarer på spørsmålet mitt altså.

å?

Joda, jeg driter i hva folk syns.

Lenke til kommentar
Jeg hater personer som bruker tighte bukser og sagger, det ser virkelig ut som de har bæsjet på seg selv. Sorry

Jeg bruker bukser sånn de skal brukes. Ikke for langt opp, eller for langt ned!

Jeg bruker ikke tighte bukser. bruker jogge bukser :)

Er enig med at det kan se jævligt ut når de sagger, i trange bukser og hvis de viser bokseren sin.

Så lenge du har posete klær er det mer digg en du trur!

Lenke til kommentar
Grunnen til at så mange ungdommer sagger, tror jeg er fordi at det symboliseres med noe 'laid-back' aktig. Grunnen til dette er at det er normalt å tro at sagging kommer fra de kriminelle som sagget i fengselene fordi de ikke fikk lov å bruke belte. Noe som ikke stemmer.

Jo, det stemmer.

snopes.com-kilde

OT: Litt sagg er kult, for mye sagg er teit, ikkeno sagg er tvilsomt.

For å være litt mer spesifikk: Det er ikke hele sannheten, det er flere myter/sannheter om hvordan sagge-moten ble til. Det finnes flere versjoner av fengselgutta som sagget, en annen forklaring er at oldschool gutta som skatet begynte å ha buksen under rompa fordi det var lettere å ta flips etc. Folk som designet klær fanget opp denne nye trenden hvor små guttevalper lekte gangster og posersk8ers, og der har du starten på starten.

Lenke til kommentar
For å være litt mer spesifikk: Det er ikke hele sannheten, det er flere myter/sannheter om hvordan sagge-moten ble til. Det finnes flere versjoner av fengselgutta som sagget, en annen forklaring er at oldschool gutta som skatet begynte å ha buksen under rompa fordi det var lettere å ta flips etc. Folk som designet klær fanget opp denne nye trenden hvor små guttevalper lekte gangster og posersk8ers, og der har du starten på starten.

Hmm, kansje wikipedia tar feil?

Lenke til kommentar
Hva synes du om sagging, hvor langt er det greit at buksa henger, hva er grunnen til at så mange sagger og hvorfor gjør du (ikke) det?

Liker det like lite som "gæssing". Alle vet at man er ultra kul om man sagger. Jeg er desverre ikke kul nok til å sagge frown.gif

Lenke til kommentar

Sægger ikke fordi jeg lærte å dra buksen opp da jeg var ung. Forskjell på å dra buksen opp, og å dra den inn i rumpa. På samme måte som det er forskjell på å rygge inntil en kant som å krasje i den. Jeg står ikke 2 meter fra fortauskanten når jeg lukeparkerer i byen heller.

Kastet meg aldri over Flava og Fubu bølgen. I min krets klarte vi å kjøpe Volcom bukser som var lange nok i bena til å rekke bakken uten å dra buksen ned under rumpa.

Lenke til kommentar

Sægging er ikke noe for meg. :) Kjøper helst passende bukser, og bruker alltid belte. Er jeg dog uheldig så kan det jo hende buksa sniker seg ned en centimeter eller to, men da drar jeg den raskt opp igjen. Er lulz med folk som sægger overdrevent mye.

Lenke til kommentar

21 innlegg med off topic er fjernet fra tråden.

I tillegg vil jeg oppfordre alle i moteklanen (dere med samme avatar) til å starte å følge retningslinjene, dere kommer med sleivspark mot andre brukere og det aksepterer jeg ikke. Voks opp.

Ta kontakt med meg på pm om det skulle være noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...