Crabs Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hei på dere! Jeg ser på et mediasenter som jeg kan kople til nettverket mitt, og streame HD-film fra min stasjonære PC til TV'en. HD-filmene jeg har liggende er rippet med "Digital Theater Systems (DTS)"-lyd, og trenger en mediaspiller som klarer å spille dette av. Kan dere hjelpe meg? Rimeligst mulig! Takk på forhånd Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Nytter ikke å bumpe når du poster i feil forum. Dette er forum for media-PC og htpc Lenke til kommentar
Crabs Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Hvor faen skal jeg poste da? Endret 28. januar 2010 av Crabs Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/DTS_%28sound_system%29 Sjekk der, og si hvilken variant du vil ha støttet. Lenke til kommentar
Crabs Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 DTS Connect - DTS Interactive. Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 5.1 med andre ord? Vanlig S/PDIF skal gå fint. HDMI er å foretrekke om du har en receiver som har dekoding for slikt. Lenke til kommentar
Crabs Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Fungerer det med HDMI til tv-en? Og da kan alle mediaspillere som støtter S/PDIF bli streamet .mkv med DTS-lyd til seg? Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Øhm, hva er egentlig spørsmålet her? Du skal kople lyden direkte til tv'en (stereo), men vil ha surround? Alle surround-dekodere av nyere dato kan dekode DTS NEO:6 (som brukt i DVD-filmer f.eks.), og alle mediacentre (WD TV, Popcorn hour, etc.) kan gi ut lyd over HDMI, S/PDIF, eller analog stereo. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg tror trådstarter snakker om hvilken software hans skal bruke. Eller? Lenke til kommentar
Crabs Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg har .mkv-filer på PC'en min i 1080p som har DTS-lyd. Må kunne ha en mediaavspiller som er koplet til nettverket slik at jeg kan se disse på TV'en min. Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Jeg bruker optisk fra pc-en til recivern, og kjører på med XBMC som mediacenter på Tv-en og da får jeg DTS på MKV filer. Om jeg bruker VLC derimot så får jeg det ikke.. mulig jeg ikke har riktige codec. Prøv ut XBMC. Lett som bare det! Edit: Oi.. lese litt bedre før jeg poster. Bruker PS3 til dette og Ps3 Mediaserver. Endret 28. januar 2010 av Henning- Lenke til kommentar
Crabs Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Men da må du svare på dette: Skal du ha en box med nettverk som du kobler til TVen, eller software på pcen (som er koblet til TVen) som kan spille av filmene? Lenke til kommentar
Crabs Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Jeg vil ha en boks som kan spille av filmene. Lenke til kommentar
Crabs Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 ..Over nettverk. Bump! Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 http://tinyurl.com/yf9ca8q Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Her er det titalls av de, kjøp den som ser penest ut for deg eller lommeboken! : http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10860 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå