Gå til innhold

Stillegående CD-ROM

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om noen har en anbefaling på stillegående CD-ROMer.

Har i dag en Pioneer DVD-ROM som "spinner seg opp" veldig mye ved lesing. Noe jeg synes er plagsomt siden dette er den komponenten som antakelig gir fra seg mest lyd i PCen min.

Jeg har i grunnen ikke behov for DVD-ROM men har lyst på det som gir fra seg minst lyd... DVD eller CD...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CD/DVD-stasjoner med høy hastighet bråker som regel en del. En løsning kan være f.eks Nero Drivespeed, der kan du regulere hastigheten på stasjonen. La den stå på lav hastighet så lenge du ikke skal lese/skrive mye på stasjonen.

Lenke til kommentar

Det er forskjell fra spiller til spiller selv om spinnhastigheten (tilsvarende X-merkingen) er nogenlunde lik. Jeg har dessverre ikke noe fasitsvar her, annet enn at du kan prøve en annen DVD spiller. Forslaget om Nero Drivespeed høres også bra ut, men det har jeg ikke testet.

Det går også an å dempe lyden fysisk med 2mm asfaltplater fra Biltema, Torshov Bilrekvisita eller lignende, det har jeg gjort vel flere anledninger selv. Man kleber fast (selvklebende) en del under og en del over spilleren, vips har du en mer stillegående spiller. Siden jeg har støymåler, så har jeg faktisk målt at det virker.

Lenke til kommentar

nei og nei må jeg linke også for at dere skal forstå at dette er best?

jaja, la gå

Tada

DVD Utility program for DVD-116, DVD-106S and DVD-A06S drives.

Windows 98, 98SE, Me, 2000 and XP NEW

Provides the functions to:

1. Change the drive speed (including a quiet mode for DVD Movie viewing)

2. Set the drives Region Code

3. Upload new firmware versions from within Windows

Note. works with Pioneer 6 series models only.

This utility has been written by one of the Pioneer engineers in Japan and he has kindly given permission for it to be posted on this web site. It is made available as is and no support or warranties are provided. Refer to the help file following installation for instructions on its use.

Lenke til kommentar
nei og nei må jeg linke også for at dere skal forstå at dette er best?

jaja, la gå  

Morgentrøtt? Eller var dette ironisk? Du trenger ikke rope høyt fordi du glemte å legge ved linken i din første postering.

Når jeg begynte på mitt innlegg, så var ikke ditt svar tilgjengelig. Dessuten kjenner jeg ikke til Pioneer sine utilities.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...