Kasju nøtt Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hei, lurte på hvordan specs og sånt jeg trengte til å -Game, WoW, CoD MW2, Crysis ( Trenger ikke kjøres på fult ) , TM nations , CS;S +++ -Se på Film på en 42" Full HD tv? Vil gjerne ikke ha så veldig dyr, men høy oppløsning og lett" løsning " på PC`N generelt. Takk for hint, tips etc. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Du vil ha ein stasjonær pc der du kan spille på ein 42 tommer tv med oppløsning på 1080p Vill gjerne sett eit slags budsjett. Får og lage ein ramme kva du trenger og kva som ikkje er nøvendig. Har du tastatur, mus, gammel pc-er du vill bruke deler fra? Størelse? HTPC format? Endret 26. januar 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Kasju nøtt Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Har rundt 30,000 på kontoen, men vil nødig strekke meg lengere en 12k. Har Mus fra før, men det er også det eneste jeg har. ( har en 19" PC skjerm som jeg kjøpte for 2-3 år siden, men det er helt offtopic siden jeg skal game på 42"rn min ) HTPC format sier meg forsåvidt ingenting.. Takker for all hjelp -Håkon Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 du skal ha standard pc kabinett? Hvis du vil ha et lite skjult kabinett som kan settes der hvor dvd spiller etc er så skaffer du deg en htpc vil da se slik ut http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=386482 Til 10 000 vil du lett få en pc som kan dra alt på fullt, kan se om jeg kan få til en handleliste Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Gikk litt over 10K men ligger fortsatt under grensa di. Her vil du få en high end pc som vil dra alt på fult, og når tiden kommer vil det være lett å oppgradere minne, + sette inn enda et kort og kjøre crossfire http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...E1-FD27B23E8F82 Kan sikkert fåes mye billigere et annet sted enn komplett :> Endret 26. januar 2010 av Ihasabucket Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Har du efaring med bygging av pc? ser at Ihasabucket skal lage til ein handleliste, så la han ta saken vidre her fra. Du har eit ganske bra budsjett så ein bra gaming pc er ingen problem. Er støynivå noko du er bekymret for? evt. plassplasering siden den skal vere med TV-en? kan vere greit med litt informasjon angånde slike spekter. Vist det ikkje er så viktig vill sjølvsagt pc-en bli evt. billigere og litt meir kabel rot. Men lar Ihasabucket lage handlelisten så skal eg heller komme med komentare sån at du får ein pc du vert fornøyd med Lenke til kommentar
MrFoss Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Litt av greia her er at en full HD TV har en oppløsning på 1080p som man får på en 22" data skjerm. Det krever dermed ikke noe veldig mye av PC. Det som er viktigere info for de med mest peil her er hva som skal inngå i kjøpet(tastatur, mus, etc). Videre hvordan kabinett du vil basere kjøpet på(htpc(ser typisk ut som en forsterker), midi(stort data kabinett), mini(lite data kabinett), etc) Hvor mye du vil betale, eventuelt som du nevner at det skal akkurat greie crysis. Koster nok ikke mye for en data som kan dra crysis nå. Jeg betalte 10k for over et år siden og den kan nok dra crysis i 1080p. Andre nyttige ting er om det skal være stillegående og om du har planer å overklokke. Personlig anbefaler jeg at du går for komponenter som ikke bråker for mye spesielt hvis du har planer om å ha dataen stående på til alle døgnets tider. Endret 26. januar 2010 av MrFoss Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Ville kanskje fått eit anna kabinett siden denne pc-en skal vere i stoven. Er ikkje serleg behaglig med rødt lys som lyser ut av kabinettet når man ser på film om kvelden framfor TV-en Kanskje bytte ut DVD/CD, strømforsyning. men vill vente til eg veit kva han er på utikk etter. angånde støynivå, plassering osv Lenke til kommentar
Kasju nøtt Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Samme hvordan kabinett, kan bygge PC selv ja. Støy og plassering er ikke så farlig. Men vil helst ikke "sløse" No penger, vil ha det beste til en bestemt pris. Fett nok å ha muligheten til å overclocke også, selvom det temmelig sikkert ikke er nødvendig for å tilfredstille mine krav. Tastatur og mus må jeg også ha, men det er ikke noe problem, lett og fikse sånt selv. ( med mindre dere har no "super" trådløse løsninger? har hatt litt problemer med reaksjons tiden da jeg har koblet laptopen min til en TV, og deretter brukt trådløst tastatur/mus ) Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Handlelisten en gang til siden det kanskje ikke var lett å se den http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...E1-FD27B23E8F82 Led'en kan skrues av, og det er kjølig kabinett. MED håndtak Men siden det ikke er særlig til restriksjoner når det gjelder kabinett har hver person sin egen smak, kan lett bytte ut den jeg har valgt Har desverre NULL erfaring med OC. Kan hende minnet jeg har valgt ikke duger, Men som sagt så vil det gode hovedkortet og den kraftige strømforsyningen gjøre at man i fremtiden lett kan oppgradere pc'en med enda et skjermkort og mer ram, sitedefor å kjøpe ny pc. Hvis OC er viktig for deg må neste noen andre ta det herifra Endret 26. januar 2010 av Ihasabucket Lenke til kommentar
Cillin Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Om støy er noe problem, eller du vil overklokke mye, så ville jeg gått for vannkjøling på CPU og GPU. GPU vifta bråker en hel del.. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Vist Led kan skru av er det ingen problem (Klippa ledningen i gamle kabinette pga lys) Det er ein grei handeliste, Pc-en kjøre dei nyeste spelene og siden han er ikkje er ute etter støy fri stuepc fungere det heilt greit med den listen. Har du efaring med OC, AMD Phenom II X4 965 er veldig enkel med OC og skal gå fint på hovudkortet som er valgt. Minne vill ikkje holde tilbake på Phenom prossesoren. men det spørs etter kor mye du skal oc du er ute etter. Tipper du klare 3.8 Ghz med luftkjøling kanskje 3.9 Ghz Endret 26. januar 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
MrFoss Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 kanskje litt OT men er: Crucial SSD M225 series 2,5" 64GB SATA2, read/write speed of up to 200MB/150MB sec, 64MB Cache, MLC bedre enn? Intel X25-M SSD 80GB 2,5" Lurer fordi jeg skal kjøpe en system disk med SSD og trodde X25 var den beste. Lenke til kommentar
Kasju nøtt Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Har ingen erfaring med Overclocking på Prosessor, men er ikke helt dum når det gjelder sånt ( håper jeg ) Noen som kan overbevise meg om at noen av AMD prosessorene er bedre en I7 920? Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 siden i7 har ingen "features" som vil gjøre at den vil yte bedre i spill, spessielt mtp prisen den har så ville evt økning i ytelse være så lav at man ikke ville legge merke til det. Lenke til kommentar
Kasju nøtt Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 En annen ting, SSD Disker, vil det funke og putte inn evt. OS,WoW,CODMW2? Er jo vanvittig høy pris egentlig, for 60gig, på en SSD disk. Lenke til kommentar
Cillin Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 SSD-disk er eigentlig ikke nødvendig. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Grunnen til SSD-disken kom var vel for at SSD-disk lage lite varme og ingen støy. Einaste SSD-disken vill gjere er at loading går kjappare og at program på pc-en starte generelt kjappere. Men i fra gaming siden vill du ikkje få FPS økning med SSD-disk. Lenke til kommentar
Kasju nøtt Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Er vell kanskje ytelse og hvor godt utstyret glir generelt som har noe og si for meg iforhold til å drive av på 42" min. Er jo ikke bare SSD disk i det opsettet, så bråket blir jo det samme med en vanelig disk + SSD som i bare å ha vanelig disk? Kom gjerne med innspill -Håkon Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Blir ikkje samme bråket fordi, den vanlige hardisken slå seg omtrent av så lenge du ikkje henter filer osv fra den. (Ikkje alle HDD-disker har power-saving) Siden SSD disken er OS vill den ta av seg mellom lagring osv. Kan sette opp ein intel setup i morgo får deg, skal prøve lage den litt lydløs uten serleg pris økning. Kan sette opp alternativer sån du kan velge litt mellom flere deler. Endret 26. januar 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå