Gå til innhold

Jobb med høy lønn!

j0rgen^^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil si lege er mest realistisk ja, ta nødvendige realfag, dra til øst-europa, jobb ræva av deg i 5-6 år, og jobb mye når du er ferdig med utanninga, da begynner 1 mill/året å ikke bli helt urealistisk. Mange leger som ikke tjener så mye, går mye på hvilken del av helsevesenet du jobber i osv, og hvor mye "ekstra" du jobber.

Merk at det er umulig si hvordan lønn for leger vil utvikle seg, og jeg baserer alt dette på "antagelser" og hva jeg har hørt av andre.

Lenke til kommentar

Jeg har forstått det slik at innenfor legeyrket er det spesielt kirurgene som tjener mye. Så også noen vanvittige tall for anestesi, men jeg husker ikke om det var i Norge eller et annet land. Stor variasjon mellom de ulike spesialiseringene og ansettelsesforhold, en allmennpraktiker på offentlig sykehus tjener helt greit sammenlignet med nordmenn flest, men kanskje bare 1/3 av hva noen andre spesialiseringer kan få i det private.

Tannlege er bankers for en jevnt høy lønn. Økonomer, ingeniører (med lederjobber eller offshorearbeid) og jurister kan saktens tjene veldig godt de også, men det store flertall tjener "bare" ganske bra, ikke slående mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...