Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Trådløse hodetelefoner stenger internett


Anbefalte innlegg

Har kjøpt et par trådløse hodetelefoner av typen Locitech ClearChat™ PC Wireless. Men så fort jeg tar de i bruk så stopper nesten all internettbruk. (jdownloader funker men får stadig avbrudd, skype funker fint).Altså vanlig nettsturfing funker ikke. Så fort jeg skrur av headsettet er alt som det skal. Har snakket med logitech support og de mener det må være noe med maskinen min. Det er snakk om en bærbar toshiba l300 med vista.

Prøvde nå headsettet på en annen maskin jeg har med xp og der fungerer det utmerket.

Noen som har noen tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det snakk om trådløst internett?

Høres ut som om den trådløse forbindelsen til headsettet lager støy som påvirker den trådløse internettforbindelsen. I så fall, kanskje løsningen er å endre kanalen som det trådløse utstyret bruker? Det høres dog litt merkelig ut, for det er streng kontroll på hvilken båndbredde diverse trådløst utstyr for lov til å bruke nettop for at slike forstyrrelser ikke skal skje...

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Hvordan i allverden endrer man kanal på trådløst utstyr da?

 

i webgrensesnittet på ruteren din. Det ligger normalt under avanserte trådløse instillinger. Se om du finner en meny for noe slikt på ruteren. Så og si alle rutere har muligheten for å justere dette. Det er heller tvilsomt at du kan endre det på de trådløse hodetelefonene.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Ja jeg kobler opp trådløst til internett med det innebygde trådløse nettverkskortet.(Realtek R8187B trådløs 802-11B/G 54M bps usb 2.0nettverksadapter) Bruker også trådøst på den andre maskinen men der var det som sagt ingen problemer. Headsettet er en liten usb sender og headsett.

Hvordan skifter jeg i tillfelle kanal, er det ruteren eller i nettverkskortet?

Lenke til kommentar
Ja jeg kobler opp trådløst til internett med det innebygde trådløse nettverkskortet.(Realtek R8187B trådløs 802-11B/G 54M bps usb 2.0nettverksadapter) Bruker også trådøst på den andre maskinen men der var det som sagt ingen problemer. Headsettet er en liten usb sender og headsett.

Hvordan skifter jeg i tillfelle kanal, er det ruteren eller i nettverkskortet?

 

Som jeg sa - i ruteren. Dette beskrvet jeg godt nok i forrige post gjorde jeg ikke?

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Man bør holde seg til kanal 1, 3, 6, 9 og 11. Dette fordi de fleste frekvensene til de forskjellige kanalene overlapper hverandre.

 

Last ned feks. NetworkStumbler og se hvilke kanaler som er lite belastet hos deg og sett routeren til denne. PCen finner ut av dette selv, så du behøver ikke å gjøre på PCen.

Lenke til kommentar
Da er problemet løst. Mulig du har rett stigma, men jeg gikk inn i enhetsbehandling på det trådløse nettverkskortet og der skiftet jeg kanal fra 10 til 11 og nå går alt så det griner. Takk for all hjelp folkens :new_woot:

 

Har aldri hørt at du kan endre kanal på ruteren fra instillingene på nettverkskortet på en maskin som er tilkoblet nettverket... Det er jo ruteren som styrer hvilket kanal nettet sendes ut på, og dette kan jo ikke styres av dens klienter ellers hadde det jo vært grunnlag for alle mulige slags problemer. Dette tviler jeg litt på og tror kanskje at du heller har forklart deg feil.

 

Men... så lenge problemet er løst så er det jo greit nok...

Hyggelig å høre at det gikk i orden.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Har jeg aldri sett før :S

 

Ville heller trodd at den skulle stå på "Auto" eller noe lignende ?

 

For som Stigma sier så er det jo ikke nettverkskortet som bestemmer hvilken kanal som routern skal bruke.

 

Har du hatt problemer med å koble til noen andre trådlsøe nettverk ?

Endret av Roholola
Lenke til kommentar
Det valget der fungerer kun i AD-HOC (datamaskin til datamaskin).

Kobler du deg til en router så styrer routeren kanalvalget.

 

 

Vel nå har ikke jeg noen AD-HOK tilbobling (tror jeg) Jeg kobler til trådløst til en ruter (telenor speedtouch780) som står i 2 etg. Jeg holder til i første etage. Det hadde heller ingen innvirkning på en annen maskin som jeg har i nettverk her i første(fortsatt trådløst). Men skal teste nå i helgen om jeg får problemer med å koble til andre nettverk nå.

Lenke til kommentar

OK, men det viser jo heller at din _ikke_ er satt til PC kanal 11 fast, da du ellers ikke ville kunne snakke med et aksespunkt på kanal 6.

 

Funksjonen på nettverkskortet ditt har da har ingen praktisk nytteverdi i dette tilfellet, og tipper den kun fungerer i Ad Hoc mode (mellom to PCer) som angitt av andre, og at dette bare ikke er angitt i grensesnittet. Sjekk dokumentasjonen.

 

Bruker du Windows så kan du jo selv sjekke hvilken kanal du bruker ved følgende kommando fra kommandolinja:

 

netsh wlan show interfaces

 

Da ser du enkelt hvilken kanal du er tilknyttet til en hver tid.

Endret av leftbrain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...