carl_erik Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg er lærer og skulle gjerne laget en oversikt over dette: Norsk har, la oss si 23 mål (1-23), og matematikk har 32 (1-32), i kunnskapsløftet. Deretter har jeg laget en tabell som viser slik: Tema | Norsk | Matte | --------------------------- Tema1 | 1,2 | 7,19 | …. Tema 17 | 12,3 | 5,7 | Her har jeg satt opp hvilke tema som dekker hvilke mål. Det jeg ønsker til slutt er da en tabell over hvilke mål som mangler i Norsk og Matte, altså hvilke mål som temaene ikke dekker. Er det mulig, må jeg da bruke pivottabell? Eller hva må jeg ta utgangspunkt i? På forhånd takk Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Tror ikke jeg forstår oppgaven. (Eller rettere, vet at jeg ikke forstår) Men hvis 12,3 ikke betyr 12, og 3 tiendedeler, men snarere 12 og 3, da må du strukturere om. Separat informasjon skal i separate celler. Altså Tema 17 | Norsk | 3 | Tema 17 | Matte | 5 | Tema 17 | Norsk | 12 | Tema 17 | Matte | 7 | HTH. Beste hilsen Harald Endret 26. januar 2010 av Harald Staff Lenke til kommentar
carl_erik Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Tror ikke jeg forstår oppgaven. (Eller rettere, vet at jeg ikke forstår)Men hvis 12,3 ikke betyr 12, og 3 tiendedeler, men snarere 12 og 3, da må du strukturere om. Separat informasjon skal i separate celler. Altså Tema 17 | Norsk | 3 | Tema 17 | Matte | 5 | Tema 17 | Norsk | 12 | Tema 17 | Matte | 7 | HTH. Beste hilsen Harald Hei! Ja du forsto riktig. Men jeg har nå forflyttet problemet mitt til access, derfor laget jeg en ny tråd og stopper denne. Her er den nye tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1198448 Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Ok. Men datastruktur handler ikke om hvilket program eller operativsystem du bruker til dataene, det er et eget fag. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå