Simonfur Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hallo lesere! Har tenkt å slå til på denne lekkerbisken her: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...oductTabcontent Med 8 timer batteritid og lite og nett design er den perfekt, men det eg stusser litt på er prossesoren. Blir dette for lite, sån at det kommer til å bli en plage? Har jo en mobiltelefon med nesten like mye i klokkefrekvens! Eller er det noen andre som har noen lurere kjøp de vil tilbe? Lenke til kommentar
Danjaco Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Har selv 3810, og den kjører eclipse (programmering), adobe dreamweaver, winamp, spotify, firefox ,ftp og mail klient uten problemer med win 7 pro. Herlig tastatur har den også =). Altså skal du ikke spille er den ihvertfall helt grei. Du kan jo få mye bedre cpu og gpu til 6000 men det vil gå utover batteritid, som var en av hovedgrunnene jeg kjøpte min 3810. //Dan Endret 26. januar 2010 av Danjaco Lenke til kommentar
Simonfur Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 ja, det er der eg og sitter, og den har jo ganske spreke specs utenom den prosessoren, men samtidig er jo win 7 relativt mye lettere å kjøre Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Du må aldri stirre blankt på klokkefrekvensen. Om du googler etter "Flops" eller MIPS så kan du sammenligne den egentlige ytelsen til prosessorene. Etter det jeg ser så har den 16067.30 MFlops (1,606 GFlops), til sammenligning har en E8400 omtrent 25 GFlops og en Atom Z520 på 1,7Ghz har 0,6 GFlops. Lenke til kommentar
Simonfur Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Du må aldri stirre blankt på klokkefrekvensen. Om du googler etter "Flops" eller MIPS så kan du sammenligne den egentlige ytelsen til prosessorene. Etter det jeg ser så har den 16067.30 MFlops (1,606 GFlops), til sammenligning har en E8400 omtrent 25 GFlops og en Atom Z520 på 1,7Ghz har 0,6 GFlops. Flops? Så det vil si at den har egentlig en ganske lav ytelse? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Til å være en laptop har den en helt grei ytelse vil jeg si, vet ikke om de tallene jeg kom med på din CPU er riktig. Til å være en laptop har den en helt grei ytelse vil jeg si, vet ikke om de tallene jeg kom med på din CPU er riktig. Lenke til kommentar
Simonfur Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 okå, den er uannsett kjøpt og bestilt...da fra elkjøp...men de klarte faktisk å ha det beste tilbudet! Lenke til kommentar
KennyLoggins Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg henger meg på denne tråden her selv om spørsmålet allerede er besvart, for jeg har et oppfølgingsspørsmål. Prosessorer med doble kjerner. Den klokkefrekvensen som er oppgitt der, er det pr. kjerne eller totalt? Eller tenker jeg feil.. Er det slik at de to delene kan gjøre hver sine oppgaver og begge er på f.eks 1,3GHz slik at jobben som blir gjort er 2x jobben til en prosesssor på 1.3GHz? Eller er de mindre og jobber like mye til sammen som en kjerne på 1.3GHz? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Hver kjerne er på 1,3 GHz og kan jobbe uavhengig eller sammen. Men selv om hver kjerne er på 1,3 GHz betyr det ikke at CPU-en får en klokkehastighet på 2,6 GHz (2*1,3GHz) om det er snakk om dobbeltkjerne, eller 5,2GHz (4*1,3GHz) om det er en firekjerne. Som jeg sa, så arbeider hver kjerne for seg selv, eller kan samarbeide i tyngre programmer, der de da fordeler arbeidet på hver av kjernene. CPU-ens "totale" klokkehastighet er altså fortsatt på 1,3GHz. Kan vel egentlig ta inn en sammenligning også da. Si at du har to taubåter og en oljetanker som må taues. Taubåtene har en topphastighet på 15 knop hver. Det betyr ikke at de vil kunne nå 30 knop bare fordi det er to taubåter på samme oppgave. De vil fortsatt nå max 15 knop, men likevel kan de to taubåtene sammen gjøre en tauejobb de ikke ville klart alene. Endret 5. februar 2010 av KongKake Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Som jeg sier så har frekvens veldig lite å si. Om du har en 8 GHz Pentium 4, så vil ikke den være bedre enn en i7 på 3 GHz. Om du absolutt skal vite hvilken prosessor som jobber best så må du måle i FLOPS eller MIPS. Lenke til kommentar
KennyLoggins Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Gavekort: Nå vurderer jeg å kjøpe en pc med denne prosessoren: http://ark.intel.com/Product.aspx?id=42791 Hvor står FLOPS/MIPS her? ________________________________ Kongkake: Takk for bra forklarin og herlig metafor! :-) Lenke til kommentar
KKake Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Kongkake: Takk for bra forklarin og herlig metafor! :-) Bare hyggelig. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 http://www.notebookcheck.net/Mobile-Proces...ist.2436.0.html ganske omfattande benchmarkliste over cpuer. SU7300 ligger på ein hederlig 158. plass blant eksisteande cpuer ein i7 920xm ser ut til å ha 4-gangern på ytelse, men 5,5-ganger på effektforbruk. Og dette er fordelen til SU-modellene, ekstremt lavt strømforbruk som gir vanvitting batterilevetid. Asus UL30A du har kikka på? Lenke til kommentar
KennyLoggins Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Asus UL30A du har kikka på? Kikka på en Acer AS1820PT - Touch Tablet - 11,6" Lenke til kommentar
Simonfur Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Har no kjøpt, og må si meg veldig fornøyd med 8 timer batteritid. At den har lite prosessor har eg ikke merket noe særlig til. Når den ikke har lader, slår den på en sparefunksjon som gjør at den skrur ned ytelsen betraktlig, men går fint med film og skriving fordi! Tror eg kommer til å ha den pcen lenge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå