Gå til innhold

Vil jeg noen gang gå OPP i vekt?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nå i lang tid, tenkt på å begynne å legge på meg. Jeg er 18 år, 185cm og veier 59kg. "Ja, jeg er tynn".

Dette er noe jeg egentlig ikke skjønner, jeg spise veldig "usunt" generelt. Helst 2-3 fastfood burgere i uken osv.

Men dette skal jeg endre på, og har sett på litt forskjellige muligheter.

 

1. Starte på en diett, vektøknings diett.(men synes det kommer blir å bli vanskelig å gjennomføre)

2. Kjøpe http://www.proteinfabrikken.no/aspx/produk....aspx?plid=1854 - Prøve å spise på diett, men trenger ikke å følge helt opp.

 

Åja, jeg skal begynne å trene :)

 

Lurer derfor på om noen av dere har tips, råd eller erfaringer?

TRENGER VIRKELIG HJELP

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RYP Last ned og les denne så kommer du tilbake for å spørre igjen.

 

For å gå opp i vekt må du ha et kcal-overskudd.

Behøver ikke være stort, bare 200 mer en du bruker.

 

I andre rekke kommer detaljene som hva alle kcal burde bestå av osv.

For eks 2.2g protein pr kg kroppsvekt osv.

Lenke til kommentar

Selfølgelig vil du gå opp i vekt! Bare å spise mer det :)

Gå for høy-fett produkter som helmelk, nøtter, egg, kjøtt, osv. Du kan blande sånn massgainer i melken, men du trenger det ikke. Først og fremst må du begynne å planlegge hver enste fordømte deg, lag en diett, 6-8 måltider om dagen, spis deg mett på hver, våkn tidlig for å få en fresh start på dagen.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Dette er noe jeg egentlig ikke skjønner, jeg spise veldig "usunt" generelt. Helst 2-3 fastfood burgere i uken osv.

Hvor 'sunt' eller 'usunt' du spiser har lite å si på om du legger på deg eller ikke; det er kaloribudsjettet som må gå i pluss.

 

Tre burgere i uken er ikke noe særlig. Hvis det er McDonalds-cheezeburgere gir det deg 3x300 kcal = 900 kcal totalt. Anbefalt daglig kalorimengde for en gutt er ca. 2500 kcal. Dette er litt over åtte burgere per dag -- noe mer enn tre burgere i uken.

 

Hvis du er villig til å utsette deg for litt ubehag kan du skaffe deg en bøtte som du blander ris, olje og margarin i. Ta med deg denne bøtten hvor enn du går og småspis av den hele dagen, i tillegg til dine vanlige måltider. Å gå opp i vekt er ingen heksekunst hvis du virkelig går inn for det.

Lenke til kommentar

Merk at sammen med trening så trenger du bare 200kcal i overskudd pr dag for å øke vekten på den mest optimale uken.

Bare den økte proteinmengden du burde ha når du trener dekker det overskuddet.

 

Går du ikke opp spiser du forlite, men øk 200kcal pr dag i uka, ikke gå opp med flere 1000 ut av det blå. Du vi8l ha masse og glykogen, kanskje 1-2kg mnd ikke fettlagring.

Lenke til kommentar
Merk at sammen med trening så trenger du bare 200kcal i overskudd pr dag for å øke vekten på den mest optimale uken.

Bare den økte proteinmengden du burde ha når du trener dekker det overskuddet.

 

Går du ikke opp spiser du forlite, men øk 200kcal pr dag i uka, ikke gå opp med flere 1000 ut av det blå. Du vi8l ha masse og glykogen, kanskje 1-2kg mnd ikke fettlagring.

Eller bare ha et overskudd på treningsdager (500 kcal e.l).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...