Gå til innhold

Tips til overdeler/gensere? Oppgradering av klesskapet


dTd

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har den siste tiden gått over til noe litt mer "pen" stil eller hva jeg skal si. Ihvertfall har jeg begynt å gå med trangere jeans som sitter bra og cardigans... Så jeg trenger noen flere tips til overdelen i den stilen... jeg har liksom 4 cardigans. hvor da 3 av dem er grå (selvfølgelig er de noe forskjellige) og jeg føler det blir litt ensformig... Og jeg syns ikke noe særlig om sånne knæshe farger så føler det ikke er så ille mange cardigans å velge mellom. Derfor trenger jeg da tips til andre typer overdeler.

 

Jeg er da IKKE på utkikk etter hettegensere... Jeg liker heller ikke sånne gensere som er helt like hettegensere men uten hette, om dere skjønner :p

Så hvilke andre overdeler kan dere anbefale? Og eventuelt tips til steder de kan kjøpes. Bor i sarpsborg i østfold. Så noe i nærheten hadde vært flott. Når det gjelder pris så studerer jeg så rundt 500 kr er vel greit... Men om det er noe jeg virkelig liker kan jeg strekke meg til 1000 kr ;)

 

Så lurer jeg på en ting til, syns det ser utrolig kult ut med en slik "kort frakk". Jeg _tror_ det heter peacoat. Men jeg kan ikke si jeg har sett det noe sted i nærheten. Heller bare lange vanlige frakker, noen tips til hvilke butikker som kan ha slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke gå med tskjorter under vhalsgensere.

Det er stygt.

 

Skjorte eller ingenting.

 

Crew-neck ser som oftest ikke så bra ut, det kan jeg si

meg enig i, men jeg er rett og slett uenig når det kommer til t-trøyer med v-hals, imo er det penere enn å ikke ha noe under, hvertfall på vinteren.

Lenke til kommentar

T-skjorter med v-hals og v-hals på utsiden ser bra ut ja.

 

Zara (finnes det i Sarpsborg?) har en del som er rimelig, både skjorter, v-halser og lignende.

Eventuelt kan du titte på dyrere merker, du finner fortsatt noe på salg. Dersom du vet hva du trenger av størrelser (da de amerikanske, og ikke europeiske) kan du titte på RalphLauren.com, hvor det er opptil 70% salg akkurat nå.

 

Vi har også en tråd som omhandler "Must haves", der du sikkert kan søke litt inspirasjon.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1179896

Lenke til kommentar
Skaff en tynn cardigan i et par forskjellige farger og du har et plagg du kan bruke til mange antrekk.

^ har allerede 4 tynne cardigans (riktignok i ikke så mange forskjellige farger men men), det er derfor jeg skulle hatt noe annet ;)

 

Ellers takker jeg for flere tips! Og jeg tror ikke Zara finnes i sarpsborg nei :/

 

har et raskt spm til: Synes dere en slik funker for seg selv?

eller kunne dere kun brukt den for eks under en cardigan?

Lenke til kommentar
Jeg synes bestefargensere hører til gutta med joggebukse og Nike Shox.

 

Og hvordan hjelper dette meg?

Hvordan det hjelper? Uhh? Ville ikke du ha penere overdeler? Da gir jeg deg tips om hvilken gruppe den genseren tilhører.

Jeg skal jo bare bruke den til hverdag på høgskolen så trenger jo ikke å være altfor fin... poenget er at jeg vil kvitte meg med hettegensere og baggy bokser og jeg syns en slik genser virker helt ok mtp utsenet

 

 

 

thrice når du mener casual, mener du da for eks når du skal på skolen, på kjøpesenteret osv? altså ikke en fest/noe man pynter seg litt ekstra for? For det er hovedsakelig det jeg trenger å oppgradere garderoben min til

Endret av dTd
Lenke til kommentar
Crew-neck ser som oftest ikke så bra ut, det kan jeg si

meg enig i, men jeg er rett og slett uenig når det kommer til t-trøyer med v-hals, imo er det penere enn å ikke ha noe under, hvertfall på vinteren.

Så du mener det ser bra ut med dobbelt opp v-hals?

 

Vet ikke om du har forskjellige strl. på halsene, men jeg klarer fint å ha en t-skjorte med v-hals under uten at det syns. Bare sånn for litt ekstra varme, evt. muligheten til å ta av meg til t-skjorte. Om det er forskjellig strl. på "v'ene" ser det imo bedre ut enn crew neck da det ikke bryter formen.

Endret av Kavinsky
Lenke til kommentar
Tskjorter som ikke synes kan jeg være enig med, det er greit.

Men, uansett når og hvor så ser en vhals genser mye bedre ut uten tskjorte under, uansett hvordan hals den under har.

 

Deg om det. Jeg syns det ser barnslig ut, evt. wannabe keeg.

 

Edit: og ikke minst ser det utrolig sloppy ut. Ser ut som om man bare har hatt tid til å ta på seg genser.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...