Bruker-158599 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Hei. Som dere sikkert har sett så har iphone en genial funksjon. Man kan låse mobilen, mens den er slått på. Når man skal bruke den, så er det bare å taste inn koden også kommer man på menyen, med en lik funksjon som iphone har så kan vel ikke mobil tyver bruke tlf. Hverfall ikke med det samme simkortet. Så jeg tenkte at dette kanskje kan løse problemer i fremtiden hvis jeg mister mobilen. Det som er kjipt med å miste mobilen sin er all informasjonen som ligger der, epost adresser, tlf nummer, bilder, meldinger og musikk. Finnes det et program? Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Finnes det et program som sony ericsson tlf kan bruke? Det er en funksjon som VELDIG mange mobiltelefoner har som standard. men for å kunne svare om din har det må jeg nesten vite hvilken modell av SE du har, da de kjører flere operativ system. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Finnes det et program som sony ericsson tlf kan bruke? Det er en funksjon som VELDIG mange mobiltelefoner har som standard. men for å kunne svare om din har det må jeg nesten vite hvilken modell av SE du har, da de kjører flere operativ system. Glemte å skrive det. Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 På w810i finn eg dette under innstillinger->generelt->låser->telefonlås. Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Jeg kjenner ikke den telefonen i detalj dessverre, men det ser ut som den har en telefonlån. Usikker på om det er samme funksjonalitet som du er ute etter, men du kan teste. Gå til meny - innstillinger - bla deg ned til sikkerhet - så låser - så telefonlås. Der kan du sette on og velge en kode. Er usikker på om det er en kode man må slå inn når man starter telefonen, eller om det er en kode som kommer på etter en tid (som jeg antar du er ute etter). Edit. I'm slow Endret 26. januar 2010 av Dj_Matsern Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg har SIM- beskyttelse, telefonbeskyttelse og WIM- beskyttelse. Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg har SIM- beskyttelse, telefonbeskyttelse og WIM- beskyttelse. Telefonbeskyttelse er den vi er ute etter Jeg hadde bare et engelsk screenshot å gå etter hvor det heter "Phone Lock" Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg har SIM- beskyttelse, telefonbeskyttelse og WIM- beskyttelse. Telefonbeskyttelse er den vi er ute etter Jeg hadde bare et engelsk screenshot å gå etter hvor det heter "Phone Lock" Er ikke den. Jeg vil ha en lås som man må kunne ellers så er tlf helt ubrukelig. På iphone må man taste denne koden inn får å gå inn på menyen. Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Ok, om det ikke er den så har ikke den modellen denne funksjonaliteten dessverre. Tipper telefonen kun har mulighet for å kjøre Java-programvare noe som ikek gjør det mulig å få denne funksjonaliteten så vidt jeg vet. iPhone, Windows Mobile og Symbian operativsystemer har i alle fall denne funksjonaliteten som standard, men det er kanskje en begrensning på den type SE modeller. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Ok, om det ikke er den så har ikke den modellen denne funksjonaliteten dessverre. Tipper telefonen kun har mulighet for å kjøre Java-programvare noe som ikek gjør det mulig å få denne funksjonaliteten så vidt jeg vet. iPhone, Windows Mobile og Symbian operativsystemer har i alle fall denne funksjonaliteten som standard, men det er kanskje en begrensning på den type SE modeller. Ok. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) På w810i kan eg velje om telefonlåsen skal vere av, på eller automatisk. Eg har aldri prøvd dette, men det er jo logisk om automatisk betyr at låsen går på ei lita tid etter at du har brukt telefonen, slik at du må taste koden på nytt for å få gjort noko. Endret 26. januar 2010 av torbjornen Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 På w810i kan eg velje om telefonlåsen skal vere av, på eller automatisk. Eg har aldri prøvd dette, men det er jo logisk om automatisk betyr at låsen går på ei lita tid etter at du har brukt telefonen, slik at du må taste koden på nytt for å få gjort noko. Ja, det var sånn det så ut for min del på live demoen på hans telefon på SE sin hjemmeside også. Men, litt vanskelig å bekrefte det uten å ha telefonen i hånden. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Alle telefoner eg har vært borti har hatt telefonlås-funksjon(Windows Mobile-telefoner, iPhone, Nokia(S60 og ikke-symbian), SE(både i eget OS og UIQ), Motorola(eget OS, årevis siden) og Siemens(eget OS, årevis siden). I praksis har de aller fleste følgende funksjoner: Av: Selvforklarende. På: Låsekoden må skrives inn før telefonen starter opp. Auto: Telefonen låser seg etter x-antall minutter uten bruk, og kan kun låses opp med låsekoden. Lenke til kommentar
loyd-roger Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Vet dere om Sony Ericsson C 901 har en slik telefonlås som Iphone? Tenker at den er jo såpass ny at den burde ha det, men vet ikke hvordan jeg skal finne det ut. (har ikke kjøpt telefonen enda) Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 den bør ligge på tilsvarende sted, dersom telefonen hra telefonlås. Altså under sikkerhet. Lenke til kommentar
loyd-roger Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 den bør ligge på tilsvarende sted, dersom telefonen hra telefonlås. Altså under sikkerhet. Problemet er at jeg skal kjøpe den over nett, så får ikke testet det før kjøp. Noen som vet med sikkerhet at det er en slik funksjon på c901? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå