Gå til innhold

temp-avleser & irc-bot.

Gjest Slettet-45jaQkrH

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-45jaQkrH

Har en temperatursensor med ledning koblet til hovedkortet, som jeg kan lese av i "Via Hardware Monitor System V2.05" i windows xp. Denne kan leses av i 2, 5, 10 og 30 sek intervaller(også høyere, men er ikke interessant i mitt tilfelle).

Saken er nå den at jeg har lyst til å få hentet ut denne verdien, og få lagret den i en .txt-fil og i en database eller noe slikt. Dette for så å kunne hente opp verdien i en graf, og også kunne hente den opp på forespørsel til en irc-bot, ved en komando som feks !temp

Nå har det seg slik at jeg kan meeeget lite om progging o.l, så da er spørsmålet om noen her på forumet kan hjelpe? :wink: Enten i form av linker til relevante artikler på nett, eller i form av litt progging av program for avlesning og irc-bot som kan utføre nevnte oppgave.

Resultatet skal om mulig bli slik at jeg kan gå på irc til bot`en min, skrive !temp og så få opp temperaturen der jeg har sensoren, feks ut av vinduet eller inne på rommet mitt. :D

Vet andre har gjort slikt før, så noen som kan hjelpe til med råd & tips og veiledning? :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-45jaQkrH
[Off-topic]

Hoppende kanin? Hvem pokker kan foreslå noe sånt?

[/Off-topic]

[Off-topic]

Vel, har faktisk vært to stk her på forumet som har trodd det intill jeg skrev det i signaturen :-?

[/Off-topic]

Men er det ingen som kan hjelpe meg med temp-saken altså???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...