Gjest Slettet-45jaQkrH Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Har en temperatursensor med ledning koblet til hovedkortet, som jeg kan lese av i "Via Hardware Monitor System V2.05" i windows xp. Denne kan leses av i 2, 5, 10 og 30 sek intervaller(også høyere, men er ikke interessant i mitt tilfelle). Saken er nå den at jeg har lyst til å få hentet ut denne verdien, og få lagret den i en .txt-fil og i en database eller noe slikt. Dette for så å kunne hente opp verdien i en graf, og også kunne hente den opp på forespørsel til en irc-bot, ved en komando som feks !temp Nå har det seg slik at jeg kan meeeget lite om progging o.l, så da er spørsmålet om noen her på forumet kan hjelpe? :wink: Enten i form av linker til relevante artikler på nett, eller i form av litt progging av program for avlesning og irc-bot som kan utføre nevnte oppgave. Resultatet skal om mulig bli slik at jeg kan gå på irc til bot`en min, skrive !temp og så få opp temperaturen der jeg har sensoren, feks ut av vinduet eller inne på rommet mitt. Vet andre har gjort slikt før, så noen som kan hjelpe til med råd & tips og veiledning? :wink: Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 [Off-topic] Hoppende kanin? Hvem pokker kan foreslå noe sånt? [/Off-topic] Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 [Off-topic]Hoppende kanin? Hvem pokker kan foreslå noe sånt? [/Off-topic] [Off-topic] Vel, har faktisk vært to stk her på forumet som har trodd det intill jeg skrev det i signaturen :-? [/Off-topic] Men er det ingen som kan hjelpe meg med temp-saken altså??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå