Gå til innhold

føre på nytt lag med kjølepasta?

fAight

Anbefalte innlegg

hei,

Jeg har planer om å kjøpe meg et ny hovedkort (gå fra Asus P4S533 til Abit IS7-E). Prosessoren skal jeg beholde en liten stund til. Dette er en P4 2.0a GHz med BOXED kjøler. Det jeg da lurer på er om jeg trenger å føre på nytt kjølepasta på kjøleribben når jeg flytter CPU'en fra det gamle HK'et til det nye. Til dags dato bruker jegkun thermal-pads (det "griseriet" som allerede var påført fra fabrikken). Jeg har ikke tatt av cpu'en fra mitt nåværende HK siden jeg satt sammen pc'en min i fjor sommer. I tillegg har jeg klokka cpu'en opp til 2.66 GHz en periode. Er thermal-pads'ene mest sansynelig smeltet, slik at jeg må som nevnt smøre på et nytt lag med kjølepasta når jeg skal bytte HK?

hva slags pasta anbefaler dere?

takker for svar...

mvh

ridgea

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ikke gjøre det, men hvis du vil holde en lav temp på CPUen så kan det være greit å gjøre det, uansett. Først må du vel fjerne det gamle laget og så påføre det nye. Isopropanol skal vel funke bra til å fjerne det gamle.Bruk Artic Silver 3 kjølepasta, den er ganske bra.

Hvis du ikke vet hvordan du skal sette på kjølepasta kan du sjekke her:

Goop-Guiden

Lenke til kommentar

hei,

hehe, flere her som ikke får sove? ... Uansett, takk for raske svar. Grunnen til at jeg lurer på om jeg trenger å føre på ny kjølepasta er nettopp fordi jeg ikke har kjølepasta i huset. Derfor var jeg i tvil om jeg burde skaffe meg det hvis dette var nødvendig ved bytting av hovedkort.

Forresten, temp'en må min CPU er/blir ikke så høy, ved FULL Load stiger den aldri over 45 grader (uklokket).

Vel, kanskje jeg bør skaffe meg kjølepasta sånn for sikkerhetens skyld :roll:

Igjen takk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...