Gå til innhold

Oppgradering av PC

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste begynt å lagge som ett reint ***** på cod mw2, men bare på noen baner. Så jeg selgte laptopen min for 4k

Og har lyst å oppgradere litt, jeg tenkte på 2 ting men har bare råd til en av dem

Jeg setter av maks 3.5

#1 Ny CPU, Ram og HK

#2 Nytt Skjermkort

Hvilke av disse to vil funke best? alternativer altså. Og jeg tenker maks 1.5 k for et skjermkort

Edit:

Nåverende oppsett:

CPU: Intel E8400 3 GHz 6 mb cache

Skjermkort: XFX GeForce 8800 GT

PSU:OCZ TECH StealthXStream 600W PSU

RAM:KINGSTON DDR2 HyperX PC6400 2048MB 2x1 CL4 x 2

Kabinett: Antec Nine Hundred

Hovudkort:ASUS P5K/EPU, P35,

Harddisk: SAMSUNG SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Endret av fauske10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Er du seriøs, sliter den der med MW2?

Burde ikke det iallefall, hadde sitt på hva du kunne gjort lokalt først, oppdatert drivere, fjernet alt dritt som henger og slenger, eventuelt kjørt clean install av hele OSet på nytt.

Og så skulle det være nødvendig å oppgradere så går du for skjermkort, eventuelt mer minne (forstod ikke om du hadde 2gb eller 4gb).

Lenke til kommentar

Burde ikke det iallefall, hadde sitt på hva du kunne gjort lokalt først, oppdatert drivere, fjernet alt dritt som henger og slenger, eventuelt kjørt clean install av hele OSet på nytt.

Og så skulle det være nødvendig å oppgradere så går du for skjermkort, eventuelt mer minne (forstod ikke om du hadde 2gb eller 4gb).

Jeg har 4 gb minne. Laggen begynte etter at ene PCI-Express slottet ble ødelagt og jeg måtte flytte det til det andre. Da måtte jeg også ta ut lydkortet. Etter det er det ***** å spille på noen baner.

Har lastet ned Spybot Search and Destroy og lignende programmer uten hell

Edit: Skjermkortet er rundt 65 grader idle og 85 under load vet ikke om det har noe å si

Endret av fauske10
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg har 4 gb minne. Laggen begynte etter at ene PCI-Express slottet ble ødelagt og jeg måtte flytte det til det andre. Da måtte jeg også ta ut lydkortet. Etter det er det ***** å spille på noen baner.

Har lastet ned Spybot Search and Destroy og lignende programmer uten hell

Edit: Skjermkortet er rundt 65 grader idle og 85 under load vet ikke om det har noe å si

Du har byttet pci-e slot på et Asus p5k, så da er det ikke rart det "lægger".

Den porten du brukte før var x16, den du har byttet til er riktignok x16, men kjører i x4 modus(tregt).

Så mine forslag til deg er da enten å kjøpe nytt hovedkort til den CPUen og RAM du har nå + et veldig kraftig skjermkort i sjangeren med 5850/5870 (alt etter hva HK koster), men da vil det trenges en solid klokk på CPU (ca. 3,8-4ghz) for å kunne utnytte GPU fullt ut.

Mitt andre forslag er å kjøpe nytt cpu, ram og HK som du nevnte tidligere, dette top-end AMD for å få mest for pengene. Dette vil ikke gi deg så mye mer fps enn hva du hadde før du byttet pci-e slot, men vil over lenger tid være et mye billigere oppsett enn det første jeg nevnte, i og med at du ikke trenger å bytte CPU og HK eller RAM på lang sikt, men heller kun skjermkort. Skal og nevnes at 8800gt drar MW2 lett.

Mitt siste forslag er mer som forrige bare å gå en god del på CPU for å få presset inn et skjermkort i budsjettet, 5770 er kortet du bør sikte på vist dette blir planen. Et slikt oppsett vil kjøre MW2 lett, og er vel kanskje det jeg anbefaler mest.

Forslag 1

Forslag 2

Forslag 3

Alle disse oppsettene skal passe inn i kabinettet du har nå, samt få nok strøm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tror ikke det er godt og fikse noe sånt, forslagene jeg har er å oppdatere bios og eventuelt prøve med et annet skjermkort for å sjekke at det ikke er det som er litt på bærtur, utover det har jeg lite innspill.

Det oppsettet du linket er bortimot det samme som forslag nr. 3 som jeg linket, forskjellen er minnehastigheten, som ikke er merkbar så lenge du ikke skal klokke, hovedkortet i den pakken du linket har bedre støtte for crossfire (x16 + x16), men har ikke USB 3.0 og SATA 6GBP/s slik som det jeg linket har.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er godt og fikse noe sånt, forslagene jeg har er å oppdatere bios og eventuelt prøve med et annet skjermkort for å sjekke at det ikke er det som er litt på bærtur, utover det har jeg lite innspill.

Det oppsettet du linket er bortimot det samme som forslag nr. 3 som jeg linket, forskjellen er minnehastigheten, som ikke er merkbar så lenge du ikke skal klokke, hovedkortet i den pakken du linket har bedre støtte for crossfire (x16 + x16), men har ikke USB 3.0 og SATA 6GBP/s slik som det jeg linket har.

med å oppdatere bios så mener du å laste ned noe sånn drit sant? evt gidd du finne link jeg greier ikke

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Kjører MW2 på en snart 3 år gammel Laptop, overclocka skjermkortet som er 8600M GT, har en 2,44GHz Dual Core Processor. Lagger ikke idet hele tatt, samme hvem bane eller mode. Kan umulig være speccet ditt det er noe galt med..

Les lenger oppe.

Har dessuten litt å si med oppløsning osv og bærbare har gjennomsnittlige mindre oppløsning enn hva som er normalt å kjøre på en stasjonær.

En kompis kjører MW2 på laveste oppløsning på 6600gt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...