Gå til innhold

HTC Hero, kompitabel med Android 2.0?

Ajaco

Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg har planer om å kjøpe meg en HTC Hero, men lurer på én ting før jeg velger å kjøpe telefonen. Jeg har hørt at dersom man har android 1.5 eller lavere, så er det ikke mulig å oppgradere til 2.0 eller høyere (etterhvert som det kommer). Stemmer det?

Og dersom jeg kjøper en HTC Hero idag, vil jeg kunne få alle nye versjoner av android på telefonen, eller er den "låst" til en spesiel versjon av Android?

Håper noen forsto hva jeg mente.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HTC lanserer snart en oppdatering til Android 2.1 for Hero. Ryktene sier at denne kommer i midten av Februar.

Eneste hindringen for å fritt installere nyere versjoner av Android på Hero er driverstøtte og HTC Sense. Mangelen på HTC sense er ikke et stort problem for de fleste, men det er verre med driverne.

Tiden vil vise hvor lenge HTC velger å gi ut oppdateringer til Hero for fullgod støtte for versjoner etter 2.1

Endret av ShadowMaster
Lenke til kommentar

Håper denne oppdateringen kommer snart!

Har store problemer med Android 1.x's dårlige støtte for Bluetooth, som er lovet å bli bedre med 2.x.

Filoverføring mellom andre telefoner eller PC til/fra Hero kan man bare glemme, og tilkobling for håndfrisett, spesielt i bil, er håpløst. Har selv en Hero, og en Pioneer CD-BTB200 koplet til min Pioneer stereo. Tilkoblingen mot håndfrisettet i bilen funket finfint med min gamle Nokia 6110 Navigator, men på Hero er det bare problemer. Det går fint å koble den til første gang, men om jeg skrur av stereoen eller Bluetooth på telefonen, eller de kommer utenfor rekkevidde av hverandre, klarer ikke Hero å koble til igjen. Jeg får hele tiden "Paired, but not connected" (Kjører engelsk språk, personlige preferanser og alt det der... :) ) Prøver jeg å koble til igjen, spør den hele tiden om paringskoden, selv om jeg taster den inn riktig. Jeg må først gå inn i Bluetooth-innstillingene, så velge "unpair" for håndfrisettet, så pare den igjen. Hver gang! Da hender det den klarer å koble seg til igjen.

Ikke akkurat det man forventer av en så avansert telefon...

Hadde det ikke vært for at angrefristen har gått ut, hadde jeg sendt inn igjen telefonen, kun for dette, så irriterende er det. Nå får jeg smøre meg med en container tålmodighet, og vente til oppdateringen kommer, så får vi se...

Linux er ikke akkurat kjent for sin gode støtte for trådløse teknologier, så dette burde ikke egentlig vært en særlig stor overraskelse, men...

Svogeren min har HTC Touch Pro II med Windows Mobile, og den "bare funker", etter det han sier... ;)

Endret av Mirandur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...