AL3X Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Installerte nettopp XP på nytt (clean install), så kobla jeg på 160GB'n min (en Maxtor hd) og får følgende melding: "The disk in drive E is not formatted. Do you want to format it now?" "Yes" eller "No". Seff vil jeg ikke formatere den, siden jeg både har backup og masse annet der, som jeg trenger. Så jeg lurte på om det er noen her som har peiling på hva jeg kan gjøre..? Er litt kjipt å måtte formatere den og miste alt jeg har av filmer, spill, programmer etc. :-? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Kansje du burde se om du greier å lese disken når du booter på en startup diskett. Hvis du ikke får lest den er det mulig du har slettet partisjonen under installasjonen. Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Hvis partisjonen har blitt slettet er det kanskje ikke stort å gjøre da..eller..? Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hvis du har opprettet en ny partision så har du vel ikke no valg tror jeg Håper du finner en måte og gjøre det på uten og miste backupen for det vill vært for j****. Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Det ville vært for j**** jah..+ alle de dyre bare filmene Menne..hvis jeg nå formaterer, så må det jo kunne gå an å gjenopprette alt sammen igjen? Har prøvd på noe lignende før men finner da bare sånne elendige demo programmer, noen som har noe peil på dette oxo? Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Nei nei, hvis du formaterer så mister du alt. Vent heller og se om det kommer inn noen som har vært borti dette problemet før og har greid og løse det. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Har du noen mulighet for å teste den på en annen maskin? Vil ikke anbefale å formattere for så å gjenoprette. Hvertfall ikke i første omgang. Prøv gjerne med Partition Magic for å se om du får samme feilmelding. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Er ikke sikker, men det er mulig at Partiton Magic 8.0 kan hjelpe deg. Har ikke brukt det så mye men håper det er noen her på forumet som har erfaring med P.M 8.0 og kan hjelpe deg Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Har mulighet til å teste på andre maskiner ja. Skal prøve det etterpå. Lenke til kommentar
Terje T Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Er det ikke noe med en 137GB grense, og hvis disken er større enn dette, må der legges inn en patch?? Lenke til kommentar
Optimus Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Test evt følgende i cmd chkdsk c: eller d: Lenke til kommentar
bentose Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Utsett formateringa lengst mogeleg. XP bad meg formatere min 80GB disk etter ein mislykka "hot-swap" av ein SCSI brennar. Disken funka fint i DOS og Win311 på same maskina og i DOS og Win95 på ei eldre maskin. Kopierte filene over på ein annan disk på Win95 for å få med lange filnamn. Deretter formaterte eg den og sette den innatt i nye-maskina med XP. Då fungerte den fint der igjen. Har ikkje peiling på kvifor XP nekta å godta den ei stund. Bent Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Optimus: chkdsk funker ei..får bare beskjed om at det ikke går på en RAW disk bentose: kan prøve det samme, må bare finne ut hvordan jeg skal få flytta over alle de 120GB'ne som ligger der :o Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Det med Partition Magic forstod jeg ikke helt..nå har jeg bare 7'rn tilgjengelig, hvis det har noe å si?..Noen som kunne ha forklart meg fremgangsmåten litt mer? Lenke til kommentar
atlenes Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Installer SP1 til WinXP for støtte av disker over 137GB. Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Har rota litt rundt i Partition Magic nå, uten å skjønne stort mer. Men det jeg kom fram til var at det virker som om disken er tom og uten partisjon (siste visste jeg fra før av men men).. Så, hva gjør jeg videre? Finnes det noen måte og få det til å funke uten å måtte formatere? Eller kan jeg formatere for så og gjenopprette alt sammen igjen? Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Installer Microsoft ServicePack 1a for WinXP. Hvilket filsystem er hardiskene dine på (NTFS, FAT32)? ServicePack: http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/dow...sp1/sp1lang.asp Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Installer Microsoft ServicePack 1a for WinXP.Hvilket filsystem er hardiskene dine på (NTFS, FAT32)? ServicePack:http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/sp1lang.asp Service Pack 1 er installert alt og diskene er i NTFS formatet. Edit: ikke at det hjalp å installere SP1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå