Gå til innhold

Bok om internett!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når du har et særemne som dette, så må vel internett være den utlimate kilden til informasjon?

Problemet er å finne litteratur som omhandler emnet. Bøker som er skrevet skikkelig og gitt ut. Ikke fakta på diverse forum og andre sider :)

Har funnet en bok jeg skal se nærmere på, Generasjon Facebook av Jon Niklas Rønning. Trenger andre slike bøker.

Endret av Runi91
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Når du har et særemne som dette, så må vel internett være den utlimate kilden til informasjon?

Problemet er å finne litteratur som omhandler emnet. Bøker som er skrevet skikkelig og gitt ut. Ikke fakta på diverse forum og andre sider :)

Har funnet en bok jeg skal se nærmere på, Generasjon Facebook av Jon Niklas Rønning. Trenger andre slike bøker.

Pokker heller, skulle inn å kommentere her for å nevne boken du allerede har funnet! Flere vet jeg ikke om desverre...

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke på så mye sånn på sparket, men kan anbefale Little Brother av Cory Doctorow den er utgitt på norsk som veslebror ser deg og kan anskaffes gratis i digital form på http://veslebrorserdeg.com/

Ellers så er det Here Comes Everybody av Clay Shirkey. Inneholder endel anekdoter og tanker om nye måter å organisere seg på i internettalderen.

Om du har anledning så bør du også se litt i The New Media Reader. Det er en samling artikler og essay om nye medier og den slags. Innen visse fagfelt er dette bibelen, og jeg regner med at det står noe relevant i den. Du finner den helt sikkert på et velassortert bibliotek.

Jeg har ikke lest Rønnings bok, men jeg har hørt ham snakke om Facebook, og jeg synes ikke hans perspektiv er særlig interessant. Det virker ærlig talt ikke som om han har tenkt de store tankene omkring dette ...

Forøvrig så bør du formulere en god problemstilling for å smale inn perspektivet en smule. Da blir det også enklere å finne relevant litteratur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...