Runi91 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hei! Jeg har særemne i VG3 og temaet mitt er "Ungdom og internett" Noen som vet om noen bøker som kan være aktuelle? Bøker som handler om unges internettbruk, konsekvenser av internettbruk osv? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Patz Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Når du har et særemne som dette, så må vel internett være den utlimate kilden til informasjon? Lenke til kommentar
Runi91 Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Når du har et særemne som dette, så må vel internett være den utlimate kilden til informasjon? Problemet er å finne litteratur som omhandler emnet. Bøker som er skrevet skikkelig og gitt ut. Ikke fakta på diverse forum og andre sider Har funnet en bok jeg skal se nærmere på, Generasjon Facebook av Jon Niklas Rønning. Trenger andre slike bøker. Endret 26. januar 2010 av Runi91 Lenke til kommentar
Mrs. Grethe Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Når du har et særemne som dette, så må vel internett være den utlimate kilden til informasjon? Problemet er å finne litteratur som omhandler emnet. Bøker som er skrevet skikkelig og gitt ut. Ikke fakta på diverse forum og andre sider Har funnet en bok jeg skal se nærmere på, Generasjon Facebook av Jon Niklas Rønning. Trenger andre slike bøker. Pokker heller, skulle inn å kommentere her for å nevne boken du allerede har funnet! Flere vet jeg ikke om desverre... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg kommer ikke på så mye sånn på sparket, men kan anbefale Little Brother av Cory Doctorow den er utgitt på norsk som veslebror ser deg og kan anskaffes gratis i digital form på http://veslebrorserdeg.com/ Ellers så er det Here Comes Everybody av Clay Shirkey. Inneholder endel anekdoter og tanker om nye måter å organisere seg på i internettalderen. Om du har anledning så bør du også se litt i The New Media Reader. Det er en samling artikler og essay om nye medier og den slags. Innen visse fagfelt er dette bibelen, og jeg regner med at det står noe relevant i den. Du finner den helt sikkert på et velassortert bibliotek. Jeg har ikke lest Rønnings bok, men jeg har hørt ham snakke om Facebook, og jeg synes ikke hans perspektiv er særlig interessant. Det virker ærlig talt ikke som om han har tenkt de store tankene omkring dette ... Forøvrig så bør du formulere en god problemstilling for å smale inn perspektivet en smule. Da blir det også enklere å finne relevant litteratur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå