Gå til innhold

Hvor skadelig er klorvann for håret?


Anbefalte innlegg

Topic sier vel det meste.

 

Jeg har begynte å svømme litt igjen, og har rimelig dårlig samvittighet for at jeg får masse klorvann i håret hver gang. Nå er ikke håret mitt farget eller bleket, så jeg tenker mer på den generelle skaden bassengvann kan gjøre på ubehandlet hår. Tipper det hjelper å vaske det godt rett etter man har svømt, men er det nok?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Topic sier vel det meste.

 

Jeg har begynte å svømme litt igjen, og har rimelig dårlig samvittighet for at jeg får masse klorvann i håret hver gang. Nå er ikke håret mitt farget eller bleket, så jeg tenker mer på den generelle skaden bassengvann kan gjøre på ubehandlet hår. Tipper det hjelper å vaske det godt rett etter man har svømt, men er det nok?

 

Det inneholder minimalt med klor i bassengvann, det er ingenting å bekymre seg for...

Bare vask det godt etterpå.

Lenke til kommentar

Vask det ihvertfall god _før_ svømming, og vær nøye med skylling etter svømming. Jeg brukte en periode kokosolje i håret, husker ikke hvor jeg fikk tipset, kjemmet det gjennom håret før jeg svømte.

 

Ellers er vel strengt tatt badehette det enkleste og beste.

Lenke til kommentar

nå reagerer jo klor på bakterier eller skitt og derfor skades da håret mindre/minimalt om man vasker håret skikkelig før man stuper uti. og så må man jo huske vask etterpå.

 

jeg er selv å trener i baseng en time i uken uten at jeg har lagt merke til at det har blitt lysere i alle fall. nå er ikke jeg så fryktelig nøye på om det er tørt osv, tenker vel ikke over det :p

 

det eneste jeg legger merke til er at håret mitt blir utrolig glatt etter å ha vært i basenget.

det er så godt som umulig å style det også

Lenke til kommentar
Vaske det skikkelig før du svømmer er alfa og omega, dessuten er en god balsam en god investering.

 

Forresten ville jeg aldri holdt hodet over vannet når jeg svømte, dårlig teknikk og ikke spesielt bra for nakken.

 

Japp, jeg har god balsam. Mener jeg selv, i hvert fall. :p

 

Da får jeg begynne å vaske det før og etter, og så slipper jeg å svømme som en hund for å unngå vått hår. Nice ^^

 

Forresten tror jeg ikke jeg kommer til å vaske håret med grønnsåpe. Vet at mamma gjorde det en periode, men jeg er litt skeptisk likevel.

Lenke til kommentar

Grønnsåpe er ikke videre sunt for parkettgulv. Man skal ikke bruke det til å vaske annet enn ubehandlet tregulv og ... noe annet, jeg husker ikke. (Jobber som renholder, men man glemmer sånt når man uansett ikke har grønnsåpe hverken på jobb eller hjemme).

 

Derimot om håret ditt er tørt eller slitt eller alt for fett er grønnsåpe strålende. Hvorfor aner jeg ikke, men det funker knall. Bare husk å skylle veldig godt, ellers blir håret ditt veldig fett.

Lenke til kommentar
Okei, da skal jeg ha det i bakhodet. Jeg skjønte egentlig aldri hvorfor mamma vasket håret med grønnsåpe, men antok at det var fordi hun ikke hadde penger til noe annet. Turns out at mamma er smartere enn jeg trodde :b

 

Tror ikke det var så smart...

Grønnsåpe er ganske basisk, noe som ikke akkurat er bra for hårbunnen din..

 

Dere tok ikke ironien?

 

Prøv å ta NatriumHydroksid (+Al) ((plumbo)) på huden med litt vann, så skal dere se saker!

Bare husk å ha nummeret til legevakta klart...

Lenke til kommentar

Jeg svømmer seks ganger i uken, har ingen problemer med håret, men bruker riktignok badehette. Kjenner noen som ikke har brukt, og de fikk grått/grønt hår etter en stund. Greia er jo som sagt og dusje før og etter, er bare ikke alltid man gidder. Husk også fuktighetskrem, sinnssykt tørr hud av svømming.

 

Forresten, internett på bussen er deilig! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...