Gå til innhold

Ice.no mobilt bredbånd + Gaming?

Anbefalte innlegg

Er klar over at mobilt bredbånd ikke er noe alternativ for gaming, men har likevel valgt å bestille ICE (angrer nå) med D35 WLAN router, men hastigheten er ikke langt så god som den skal være, eller er det ganske standard at den går ned på dagtid?

I spillet jeg spiller står jeg med "400ms" for de som skulle forstå det, og det er jo ikke noe man kan leve med akkurat.

For de som har erfaring med mobilt bredbånd, er telenor noe bedre på dette? eller er det slik mobilt brebånd er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor du i oslo så er NetCom sitt LTE nett det eneste gode alternativet til spilling hvis du skal ha mobilt bredbånd.

Et spill jeg kan anbefale på mobilt bredbånd generelt er Heroes of newerth (www.heroesofnewerth.com) som er gøy og ikke krever lave pingtider.

Lenke til kommentar

som Tommy sier, så vil hastigheten minke om dagen. Da det er gitt en spesifikk hastighet, som skal fordeles på flerfoldige personer.

Så fort det kommer en del folk på så vil pingen øke, evt. bli veldig ustabil.

Pingen vil også variere fra alt over 60ms, til fort 1000ms. Dette er mye fordi forstyrrelser i luften, avstand, stråling fra solen og mm...

Skal du ha/må du ha trådløst nett ntill huset, så er WiMAX fra NGT en mulighet. Da vil pingen variere fra 25-70, kommer helt ann på hvor du bor :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Så NGT har bedre "ping" enn ICE?

Hele denne helgen har jeg så vidt fått opp VG og lignende sider, spilling har vært helt håpløst da pingen suuser i 1000ms og mer.

Kan det være noe med OL, at folk... ser via nett elns? ... nettet har fungert ganske greit de 2 ukene jeg har hatt det, var selvsagt litt uvant i starten med litt høyere latency enn man er vant med, men nå... slet litt å få diskusjon.no forumet opp.

Lenke til kommentar

Hele denne helgen har jeg så vidt fått opp VG og lignende sider, spilling har vært helt håpløst da pingen suuser i 1000ms og mer.

Kan det være noe med OL, at folk... ser via nett elns? ... nettet har fungert ganske greit de 2 ukene jeg har hatt det, var selvsagt litt uvant i starten med litt høyere latency enn man er vant med, men nå... slet litt å få diskusjon.no forumet opp.

Hvor i landet bor du?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hvor i landet bor du?

400 i Ping høres uakseptabelt ut. Jeg har Telenor og super3G-dekning og ligger

rundt 100-150 i ping jevnt over, men det er korte perioder hvor det er 6-700 i ping.

Jeg er ingen gamer, men bruker skype ofte og det er mildt sagt frustrerende når pingen dropper.

Enkelte ganger er det perfekt, andre ganger ubrukelig. Og det har ingenting med skype å gjøre.

Skype trenger veldig liten båndbredde, men når responstiden i nette er i sirup fungerer ingenting.

Vurderte å gå over til Ice, men tviler litt nå.

Tror pingen kunne blitt bedre om Telenor og andre leverandører hadde satt ned hastigheten

og heller satset litt mer på bedre ping. 300 kbit med god ping og 3,6 Mbit med dårlig ping

kan ikke sammenlignes. Pingen har alt å si for opplevelsen, til og med ved vanlig surfing.

Lenke til kommentar

Hvor i landet bor du?

rundt 100-150 i ping jevnt over, men det er korte perioder hvor det er 6-700 i ping.

Jeg er ingen gamer, men bruker skype ofte og det er mildt sagt frustrerende når pingen dropper.

Enkelte ganger er det perfekt, andre ganger ubrukelig. Og det har ingenting med skype å gjøre.

Skype trenger veldig liten båndbredde, men når responstiden i nette er i sirup fungerer ingenting.

Tror pingen kunne blitt bedre om Telenor og andre leverandører hadde satt ned hastigheten

og heller satset litt mer på bedre ping. 300 kbit med god ping og 3,6 Mbit med dårlig ping

kan ikke sammenlignes. Pingen har alt å si for opplevelsen, til og med ved vanlig surfing.

Nei, det har ingenting med hva leverandøren gjør... Teknologien via mobilt bredbånd gir ikke god ping rett å slett.

Da må man se på nyere teknologier som LTE som pr i dag bare finnes i Oslo (Netcom).

Wimax er den eneste "mobile" teknologien som leverer lav ping i den klassen.

Lenke til kommentar

Hvor i landet bor du?

Nei, det har ingenting med hva leverandøren gjør... Teknologien via mobilt bredbånd gir ikke god ping rett å slett.

Da må man se på nyere teknologier som LTE som pr i dag bare finnes i Oslo (Netcom).

Wimax er den eneste "mobile" teknologien som leverer lav ping i den klassen.

God og god ping. Spørs vel hva man kaller for god.

Synes 100 i ping er god for et mobilt bredbånd og tror de aller fleste ikke

ville klaget om den hadde vært stabil. Problemet er først og fremst stabiliteten.

Alt jeg vil er å bruke Skype stabilt. Skal ikke være så forbanna vanskelig å legge til rette for det.

greit nok at det vil variere etter sted/brukere, men jeg er like utenfor Leknes, og de aller fleste

har vanlig bredbånd. Kan ikke tro at det skulle være så mye brukere av det mobile nettet her ute at

det skulle være problemet. Virker på meg som om ustabiliteten er både om natta og om dagen...

Lenke til kommentar

Har ikke noe å si om det er mange som bruker det eller ikke, teknologien i seg selv er ustabil på responstiden.

test feks på pingtest.net så finner du fort ut at det er en del pakketap på mobilt bredbånd.

Finner det litt merkelig siden jeg på noen dager opplever at ting er nesten bauta-stabilt, mens

andre dager er det texas...

Da jeg bodde i Rørvik hadde jeg bare edge, men rart nok funka det som hakka møkk.

Det var konge-stabilt selv om selve hastigheten ikke var så stor.

Skypa som bare juling der. i et år hadde jeg bare edge da ingen kunne levere bredbånd der

jeg bodde. Lasta ned torrents og alt mulig jeg. Det var 100 ganger mer stabilt enn turbo3G...

som er årsaken til at iallefall jeg velger å tro at det burde kunne gjøres noe med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...