Tranceformation Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Forslag til storby-ferie? Vi har vært i Praha 2 ganger, og elsker den byen, masse hyggelige folk og ellers en veldig flott by med mye opplevelser! Noen som har andre steder som dere er glad i og kan anbefale? Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Hva er bra med Amsterdam? Lenke til kommentar
raristam Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Spørs jo hva du er ute etter.... Men sånn som jeg ser det, har amsterdam noe for alle, uansett hvor gammel du er, hva du liker å se på/gjøre på når du er på ferie osv.... Hvor gammel er du? hvem skal du reise med? Kjæresten? Venner? Familie? Jeg er fæn av tunge narkotiske stoffer som cannabis, så for min del er amsterdam ypperlig. Men om du skulle ønske en rusfri amsterdam-opplevelse, så er det masse museer, parker, koselig atmosfære rundt om kanal-gatene osv.... Her er en link til masse forslag: http://thomer.com/amsterdam/ Endret 26. januar 2010 av raristam Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Så du er fan av det ? haha :!: må le litt.. men ellers så virker amsterdam bra ja ! Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Tyngre narkotiske stoffer, så nevner han cannabis - haha. Ellers så kan jeg anbefale London, elsker London. Skal til Roma på mandag, har store forhåpninger til den også! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Likte du Praha vil du antagelig like Riga. Barcelona og Lisboa er andre spennende byer i Europa. Ellers er jo Sydney veldig bra. Endret 26. januar 2010 av robertaas Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Riga synes jeg var forferdelig i forhold til Praha, ikke mye å se der i forhold. Paris er en fin by, men det bor altfor mange franskmenn der desverre... Jeg likte meg veldig godt i New York, men er fryktelig dyrt å reise dit. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 I fjor kostet billigste flybillett til New York 2368,-. For noen tiere mer reiste jeg til Toronto, også en spennende by med mye å se og gjøre. Det som er best med Riga er arkitekturen som jeg syntes det var spennende å gå rundt å se på. Og så får man enkelt med seg en tur ut til Jurmala. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 New York anbefales, og som robertaas sier så er det mulig å få tak i forholdsvis billige flybilletter dit, men det er nok litt dyrere å bo der enn i praha. Jeg kan også stille meg bak de som har foreslått London, Roma og Paris. Fine byer alle de tre, med mye spennende å tilby. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Se også ann når dere reiser. Noen byer passer ikke om det er for kaldt og noen passer ikke om det er for varmt. Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Budapest så klart ! billig som fy, både mat,(shopping)klær, og alle klasser av bosted. Samt halv pris på tannlege i en by med den største opphopningen av tannleger i europa, kanskje fordi de har en annerkjent høyskole på fagfeltet der. Nyyyyyyydelig arkitektur. MASSESVIS av festlige bruktbutikker/antikvariater. MANGE muséer/kunstutstillinger. Akrobatisk flyshow og formel-1 på sommeren. Sziget-festival, største musikk og kulturfestival i sentraleuropa. Alle restaurantene, cafeene, ig gigantiske kjøpesentre(litt dyrere der ja). Og ALLE de store kles-merkevarebutikkene er representert, opptil flere pr. brand..., dyreparker, sentraleuropas største innendørs akvarium, 60 kr for helflaska ....puhh...spør hvis noen lurer, har vært der 2 ganger og skal tilbake mange ganger. ANBEFALES !!! Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Budapest så klart ! billig som fy, både mat,(shopping)klær, og alle klasser av bosted. Samt halv pris på tannlege i en by med den største opphopningen av tannleger i europa, kanskje fordi de har en annerkjent høyskole på fagfeltet der. Nyyyyyyydelig arkitektur. MASSESVIS av festlige bruktbutikker/antikvariater. MANGE muséer/kunstutstillinger.Akrobatisk flyshow og formel-1 på sommeren. Sziget-festival, største musikk og kulturfestival i sentraleuropa. Alle restaurantene, cafeene, ig gigantiske kjøpesentre(litt dyrere der ja). Og ALLE de store kles-merkevarebutikkene er representert, opptil flere pr. brand..., dyreparker, sentraleuropas største innendørs akvarium, 60 kr for helflaska ....puhh...spør hvis noen lurer, har vært der 2 ganger og skal tilbake mange ganger. ANBEFALES !!! Ok. Høres ut som du har funnet din favorittby Hvor i budapest ville du bodd da, jeg ønsker å bo på et flott hotell, god standard liksom. Husker i Praha at kjøpesentrene var litt dyrere der også, men billigere enn dyre norge! Ligger akvariet og dyreparken langt fra hotellet du bodde på? Er folkene snille? forstår de engelsk? Vet at i Tyrkia f.eks, der er folk litt aggressive og småsur om du ikke kommer inn i butikken, mens i Praha helt motsatt, der er de så hyggelige og snille alle sammen! Vi har en liten gutt på 1 år, så vi er for skikkelig opplevelsesferie med dyrepark, shopping, og bare chill Er det dyrt å dra ned dit, og hvilket reiseselskap kan du anbefale? Vi nær bergen, så håper vi kan reise direkte herfra Var mye spørsmål her nå, men er nysgjerrig på budapest Lenke til kommentar
Hundvaag Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 ruten min i sommer er lisboa-pamplona-barcelona så alle snille folk som har noe å dele om disse byene; syng ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå