Gå til innhold

Oppgraderer SSDnow V+

Anbefalte innlegg

PCP160, kjør en test med CrystalDiskMark 3.0 og post screenshot av skjermen i SSD-benche tråden. Du vil få rask feedback hvordan det ser ut, og muligens tips til å fikse det om noe er galt.

Takk for det, men du misforstår nok spørsmålet. :)

Jeg har ikke noe problem med, eller lurer på ytelsen på mine Intel X25. Det jeg lurer på er alle andre disker, som feks de ellers gode Kingston diskene som ikke støtter TRIM.

Skal omformulere enda en gang:

Jeg har altså vært så "heldig" å få noen måneders erfaring med hvordan diskytelsen utvikler seg i praksis, på en Intel X25 som man ikke kjører TRIM eller Toolbox på. Tapet var ikke uventet dramatisk, og både MBs og IOPS ble mer enn firedobblet av noen sekunder med Toolbox "manuell TRIM".

Det jeg da lurer på er om alle disse andre diskene der ute, som ikke har støtte for TRIM må forventes å ha et tilsvarende tap som det jeg ser på en "utrimmet" X25?

For meg, med mine Intel disker er det ikke noe problem lenger, man kjører enten 7, eller bruker Toolbox, og X25 er ikke ment å kjøres uten dette. Andre disker har ikke den muligheten, og derfor lurer jeg på om de for og kompensere er konstruert for å tåle kjøring uten TRIM bedre. Som feks at de bruker andre teknikker som gjør behovet for TRIM mindre. Dersom de ikke er det, og tapet ville blitt likt som på min X25, kommer jeg aldri til å vurdere eller anbefale en disk uten TRIM, annet enn til folk jeg ikke liker... :p

Forstår noen hva jeg spør om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...