traskas waits for alice Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Heisann! Tenkte jeg skulle dele min erfaring med dere ang. dette settet her som fåes kjøpt på www.3dfxcool.no. Jeg har fra før av en maskin som har kjørt med vanlig luftkjøling (EKL Papst Blade) på ett Asus A7V333 hovedkort med en AMD Athlon ThunderBird 1000Mhz 133Fsb prosessor. Med den prosessoren og vifta lå idle på 53°-55°C og full load spratt fort opp på 63°-66°C ved romtemperatur på ca 22°C. Dette har jeg montert i ett Aero S201 miditower med spiderman pakken. (også fra www.3dfxcool.no) Så tenkte jeg det at dette er jo bare en maskin jeg bygde for å ha noe å gjøre, for hovedmaskinen min består av Abit NF7-S, AMD TBred 2400+, Innovatek vannkjøling (rev. 3.0) og masse casemodding. Så jeg ville ha enkel og billig vannkjøling til aero kabinettet. Kikka rundt og valget falt på Aqualia komplett vannkjøling for cpu. Ringte til 3dfxcool og avtalte at jeg kunne komme og hente ut varer etter ett gitt klokkeslett. Var der 10min etter avtalt og fikk plukka med meg det siste settet de hadde inne. Var litt happy og tok og med noen akasa nebula blå led vifter og Revoltec Vga1 kjøler for det GF4MX440-SE kortet jeg har i maskinen. Kom hjem og satte igang, først var det inn med alle viftene. Så var det ut med skjermkortet, dra av gammel kjøler og skulle på med ny, med Asus kort så er det litt trangt , men det gikk. Så var det vannkjølinga. Jeg pakka opp og fant alt jeg skulle trenge. Fester til kjøleblokk for både amd og p4, kjølepasta i massevis, kjøleblokk, flaske med destillert vann og enheten med radiator og vifter og pumpe og tank. Det så jo litt jalla billig ut, men kjøleblokka var ganske tung, og festemekanismen var det ikke noen som helst tegn til svakheter på. Den tar faktisk tak i alle de seks festene rundt sokkelen. Så var det påfylling, fylte tanken, koblet enheten til uavhengig PSU for å få kjørt vannet rundt i systemet og etterfylte til det anbefalte nivået. Tenkte at det er sikkert ikke verdens beste, men det er jo verdt forsøket. Koblet enheten inne i pcen, satt på sidedekselet og skrudde på pcen. Hørte litt surkling akkurat i starten, men hva kan man egentlig forlange. Det forsvant hvertfall fort, og maskinen gikk inn i windows. Det var ikke mye støy fra ett så kompakt produkt, så jeg måtte si meg fornøyd med det. Gikk inn og kjørte opp ASUSProbe, og den viste idle temperaturer på 37°-38°C idle etter både 2, 4 og 6 timer. Lastet ned prime95 og Toast, satte hver til å kjøre 1 time, og da var full load på 42°-44°C på det meste. Jeg var rent overrasket at noe så lite og billig fungerte så bra, så jeg hoppa jo nesten i taket. Med andre ord, JEG KAN ANBEFALE AQUALIA VANNKJØLING!!!! Det er som sagt ikke verdens beste, men det er heller ikke det verste. Jeg syntes jeg fikk mye kjøling for pengene, og hele installasjon var gjort på 15-20min bare. Mvh Thomas H Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Syns jeg kan huske at jeg leste på et forum at vis du fylte over der det står high så rant vannet over og rant ut i kabinettet. Stemmer dette? litt kjedelig vis man skal på lan og kassa ligger så kjedelig vis vannet renner ut i PC-en. Lenke til kommentar
oBoN Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 finner ikke den på 3dfxcool jeg da men .. noen som hjemme sia tel produsenten eller ? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Hvis du leiter etter det settet der, så har de det fortsatt på www.databutikken.com/no der har de det til 1341,- eller noe... Se her Bøgge Bakken: Det du har lest kan egentlig ikke stemme... For jeg fylte tanken opp til randen, og jeg har hivd masse rundt på den kassa uten at det har kommet så mye som en dråpe inn i den. Og jeg har jo hatt den kjølinga en god stund nå...[/url] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå