Tingskjer Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hei. Jeg er en 20 år gammel kar som går 3 året medier og kommunikasjon. (Påbygging). Jeg vurderer og søke politihøgskolen i 2011, ettersom jeg må ha studiekompetansen i hånden ved søknadsfristen 1 mars. Ettersom det blir et år ventetid lurer jeg på om jeg kansje må inn i førstegangstjeneste? Jeg ble erklært tjenestedyktig på sesjon, til tross for at jeg er rød-grønn fargeblind, har migrene. Men ønsker ikke å gå til lege å "klage" på dette, ettersom jeg da kan bli "nektet" å tjenestegjøre i politiet? Noen som har noen tips og triks for hvordan jeg kan gjøre dette? Mvh Luuund89 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Hei.Jeg er en 20 år gammel kar som går 3 året medier og kommunikasjon. (Påbygging). Jeg vurderer og søke politihøgskolen i 2011, ettersom jeg må ha studiekompetansen i hånden ved søknadsfristen 1 mars. Ettersom det blir et år ventetid lurer jeg på om jeg kansje må inn i førstegangstjeneste? Jeg ble erklært tjenestedyktig på sesjon, til tross for at jeg er rød-grønn fargeblind, har migrene. Men ønsker ikke å gå til lege å "klage" på dette, ettersom jeg da kan bli "nektet" å tjenestegjøre i politiet? Noen som har noen tips og triks for hvordan jeg kan gjøre dette? Mvh Luuund89 er det i januar politihøyskolen begynner? du blir nok ikke tatt inn for å ta halve førstegangstjenesten...I hvertfall ikke hvis du får sendt bekreftelse på at du er tatt inn. Evt får noen fra høyskolen til å bekrefte for vpv at du er tatt inn...I tillegg så er vel ikke du ferdig med ditt tredje år før til sommeren, så det der kan du nok ta med ro. Men når du får bekreftet plass, så må du på en eller annen måte gi vpv en bekreftelse på at du er tatt inn... Endret 26. januar 2010 av Step_up Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hei! Her kan du finne de medisinske kravene til PHS. Jeg kan jo sitere den relevante delen også: Søkeren skal ha normal fargesans. Fargesans bedømmes ved Ischiharas plansjer. Både fullstendig og delvis fargesvakhet diskvalifiserer. Det ser dessverre ut til at fargeblindhet diskvalifiserer, men du kan jo også ta og ringe de for sikkerhets skyld Lykke til! er det i januar politihøyskolen begynner? du blir nok ikke tatt inn for å ta halve førstegangstjenesten...I hvertfall ikke hvis du får sendt bekreftelse på at du er tatt inn. Evt får noen fra høyskolen til å bekrefte for vpv at du er tatt inn...I tillegg så er vel ikke du ferdig med ditt tredje år før til sommeren, så det der kan du nok ta med ro. Men når du får bekreftet plass, så må du på en eller annen måte gi vpv en bekreftelse på at du er tatt inn... Dersom man kommer inn, starter studieåret ved PHS i august. Lenke til kommentar
Tingskjer Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Hei! Her kan du finne de medisinske kravene til PHS. Jeg kan jo sitere den relevante delen også: Søkeren skal ha normal fargesans. Fargesans bedømmes ved Ischiharas plansjer. Både fullstendig og delvis fargesvakhet diskvalifiserer. Det ser dessverre ut til at fargeblindhet diskvalifiserer, men du kan jo også ta og ringe de for sikkerhets skyld Lykke til! er det i januar politihøyskolen begynner? du blir nok ikke tatt inn for å ta halve førstegangstjenesten...I hvertfall ikke hvis du får sendt bekreftelse på at du er tatt inn. Evt får noen fra høyskolen til å bekrefte for vpv at du er tatt inn...I tillegg så er vel ikke du ferdig med ditt tredje år før til sommeren, så det der kan du nok ta med ro. Men når du får bekreftet plass, så må du på en eller annen måte gi vpv en bekreftelse på at du er tatt inn... Dersom man kommer inn, starter studieåret ved PHS i august. Hei igjen. Ojjda, det var ikke godt nytt. Men kan vel ta noen fargetester på nettet å prøve å "trene" det så man hvertfall består testen? *håpefull* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå