Gå til innhold

Tid fra innkalling til innrykk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var også på sesjon på samme tid, men nå er jeg litt usikker på om jeg vil inn alikevell. Husker såvidt hva jeg søkte på, var hæren langt oppi troms ihvertfall. Hva skal jeg gjøre nå hvis jeg ikke vil, hva er alternativene?

Slik jeg har hørt ser det slikt ut(?)

1. Man får ikke innkallelse fordi de vil ha inn de "beste" ?

2. Man få innkallelse og møte opp, få en "ugyldig" helsesjekk og bli sendt hjem og thats it?

3. Man må få en legesjekk og søke om fritak?

Stemmer dette? Vil jo egentlig ikke møte opp da, hvis jeg blir helt sikker på at jeg ikke vil.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Du kan si du ikke vil. Nå om dagen tar de stort sett bare inn de som er motiverte.

Du kan si du har inntatt noen ulovlige stoffer. Dette vil de ikke ha noe av. Kjenner en som sa han hadde røykt hasj, på sesjon. Han ville de ikke ha og han ble sendt hjem.

Ikke la være å møte opp om du får innkallelse. Det blir det mye pes for. Kan ende med at MP kommer å henter deg i heimen, tror ikke det er så veldig stas.

Lenke til kommentar
Du kan si du ikke vil. Nå om dagen tar de stort sett bare inn de som er motiverte.

Du kan si du har inntatt noen ulovlige stoffer. Dette vil de ikke ha noe av. Kjenner en som sa han hadde røykt hasj, på sesjon. Han ville de ikke ha og han ble sendt hjem.

Ikke la være å møte opp om du får innkallelse. Det blir det mye pes for. Kan ende med at MP kommer å henter deg i heimen, tror ikke det er så veldig stas.

Å si at man har røyka hasj er ikke lurt, for om du bruker dette som en unskyldning, vil det antakelig bli registrert et sted for hvorfor du slapp verneplikten. Kan hemme deg en gang i fremtiden. Gjør heller det samfunnet forventer av deg, møt opp den dagen du er innkalt! Dette tar ingen skade av

Lenke til kommentar

Hmm hasj virker ikke som en god ide nei :p Nå har jeg astma og gress+pollen allergi da, nok til at jeg egentlig ikke burde ligge i skauen i det hele tatt, så kan kanskje søke fritak på det

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Hmm hasj virker ikke som en god ide nei :p Nå har jeg astma og gress+pollen allergi da, nok til at jeg egentlig ikke burde ligge i skauen i det hele tatt, så kan kanskje søke fritak på det

Det spørs jo selvfølgelig i hvilken grad du har denne allergien da, men om den ikke er særlig sterk, så vil du neppe bli fritatt pga dette.

Lenke til kommentar

Det spørs jo selvfølgelig i hvilken grad du har denne allergien da, men om den ikke er særlig sterk, så vil du neppe bli fritatt pga dette.

Hehe, sterk nok til at jeg hele livet har levd på øyedråper og tabletter hver sommer ;)

Lenke til kommentar

Hehe, sterk nok til at jeg hele livet har levd på øyedråper og tabletter hver sommer ;)

Ok, men hvis du ble tjenestedyktig på sesjon, så tror jeg du desverre har minimale sjanser...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...