RXzarkan Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Har en BMW 316 med Xenon lys som skal stilles automatisk inn når bilen startes. Disse har sluttet og virke slik at det ikke lyser veldig langt når jeg kjører med nærlys. Er det noen som vet hva som muligens kan være gale her? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Har en BMW 316 med Xenon lys som skal stilles automatisk inn når bilen startes. Disse har sluttet og virke slik at det ikke lyser veldig langt når jeg kjører med nærlys. Er det noen som vet hva som muligens kan være gale her? Muligens en sikring, eller selve motoren som har tatt kvelden kanskje? Altså motoren som styrer lysene... Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Xenon lys bruker stag til å beregne vekta i bilen, mye vekt bak betyr at lysene skal lengre ned, og omvendt. Godt mulig noen av disse stagene er defekt. På min skoda var dette staget knekt tvers og lysene sto rett ned i bakken, noe justeringer var det siden staget bak forsatt var i orden. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Du kan lete så mye du vil etter slike feil, selv om du finner den er det ikke garantert at alt fungerer som det skal etterpå, fordi styringen i systemet er pålagt av regler å registrere feil, og ved den minste feil ikke justere lysene opp lengre enn der de var da feilen oppsto. Det er dermed mulig at uansett om feilen blir funnet og fikset, så må systemet justeres inn igjen på nytt med diagnoseverktøy. Uansett vil det være lagret hva som er feil slik at det kan leses ut med diagnoseutstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå