Gå til innhold

Roccat Valo problemer!

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte meg nettopp Roccat Valo tastaturet, men får ikke til å bruke det.

Tastaturet starter når jeg slår på pc'n, deretter slår det seg av når Vista loader (noen som også alle mine andre eksterne komponenter gjør), problemet er at tastaturet er det eneste som ikke starter opp igjen etter Vista har loadet.

Har prøvd en rekke forskjellige ting som; plugge ut og inn usb kontaktene, bruke en overgang fra usb til "den lilla tastatur utgangen fra hovedkortet", reinstalert drivere, returnert tastaturet der jeg kjøpte det og fikk ett nytt (samme problem) og har testet tastaturet på en bærbar hvor det funket uten noe komplikasjoner.

Med litt prøving og feiling har jeg noen ganger fått tastaturet til virke ved å plugge ut usb for så å sette den inn igjen, men så fort jeg restarter pc'n er vi tilbake igjen.

De fleste ganger jeg reconnecter usb kabelen så begynner tastaturet å lyse, men den "velkomst teksten" som skal stå på lcd displayet kommer ikke opp og ingen ting virker.

Dette problemet har vell derfor noe å gjøre med pc'n, er det noen innstillinger eller noe lignende som kan være problemet? (har mange ledige usb porter, alle er prøvd)

Har også nyeste versjon av driveren.

Er helt blank her, noen som har noe tanker?

Atilles

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde lignende problem med Roccat Kone Musa.

Der måtte man iallefall Installere driveren, så fikk man en melding (midt i driver installasjonen) at man måtte plugge ut og inn USBen, så sett den inn igjen.. Da blei driveren installert sikkelig. Funket fint etterpå.. Mulig det er samme greia med tastaturet ditt

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Prøvde meg på trikset ditt, men uten hell.

Ble litt sint så jeg begynte å plugge usb kontakten ut og inn i usb porten fort mange ganger (vet ikke hvorfor :) )

men plutselig så fikk jeg det til å virke. Dvs. vanligvis så lyser taster og lcd blått når jeg re-connecter usb, men mangler velkomst teksten eller hva jeg skal kalle det, og nå hadde jeg både tekst å lys.

Testet tastaturet og det virket. Prøvde så å instalere driveren, fordi den hadde jeg avinstalert litt tilbake, men da sluttet det å virke igjen. Gir opp snart !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...