Gå til innhold

Nokia 5800 firmware 10.0.005 kjempetrøbbel :-(

Anbefalte innlegg

Etter at jeg oppdaterte min Nokia 5800 til firmware 40.0.005 for å rette en feil, har jeg fått et nytt kjempeproblem.

Jeg bruker telefonen sammen med Exchange, og sikkerhetslåsen slår seg da på etter 15 minutter (finner ingen taskmanager for 5800 så jeg kan drepe "autolock" prosessen).

Ved klokkealarm, kalenderalarm eller innkommende samtale er touch-svarknappene nå erstattet av en ny fance animasjon når tastelåsen er på (grønn og rød animerte knapper).

MEN disse svarer ikke når sikkerhetslåsen er på (de endrer farge når jeg trykker på dem, men ikke noe skjer). Altså får jeg verken svart på samtale eller stoppet alarmene :-(

Hvis jeg prøver å låse opp telefonen og taste sikkerhetskoden er det nesten håpløst fordi animasjonen av knappene bruker så mye CPU-ressurser at inntastingen av koden "lagger" skikkelig (henger etter).

Vanligvis er resultatet at den som ringer har lagt på før jeg rekker å låse opp og svare.

Hva skal jeg gjøre? Hvorfor virker ikke de animerte "Svar", "Avvis", "Stopp" og "Utsett" knappene når sikkerhetslåsen er på? De gamle kjedelige knappene virket jo helt fint :-(

Håper det kommer en oppgradering på dette. Jeg trenger ikke fancy animerte knapper, jeg trenger en telefon hvor knappene virker :-) Hvorfor kan de ikke teste oppdateringene :-(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Angående de nye svar/legg på knappene så må du flytte fingeren fra venstre til høyre for å bruke dem...

Aha, for at det ikke skal være så lett å trykke ved en feil?

Egentlig smart, men det burde stått info om det et sted.

Oppdaget dette før første gang når ringeklokken ringte. Å være sørpe trøtt pluss en slik løsning som man ikke har sett før er ingen bra kombinasjon. Tror jeg brukte rundt 1-2 minutter på å slå av det fernalske bråket :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...