Hansoen Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 synes /roll er det beste også kan man ha spesielle regler på spesielle ting(tokens). F.eks du må være raider og opp for å få eller noe slikt. Lenke til kommentar
Solberg2k Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 Feral Druid (DPS) - 5948 fra www.wtfismygearscore.com http://www.wtfismygearscore.com/gearscore.php?n=gralle&s=Stormscale&r=EU Vi bruker EPGP, det fungerer utmerket. Åssn fungerer EPGP da? Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Det fungerer teit. Dårligste systemet jeg har vært borti hvertfall. Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Skal prøve gi et litt bedre svar enn over... EPGP er et Effort/Gear reward system. EP er en slaks attendance, som er en poeng sum du får, la oss si 200 poeng vært 15 minutt du er i raidet. GP er poeng som en item koster deg. EP / GP gir deg en poeng sum. Den som har lyst på en item og har mest EP/GP vinner itemen. EP og GP poengene forfaller hos oss med 17% ved starten av vært raid (3 ganger i uka). Systemet er det beste etter min mening om du ikke spiller i en hardcore guild som prøver å ta world first kills osv, da er det bedre om de som gjør best DPS etc får items først. Rolling fungerer fint det også om du er i en 10 mans guild eller lignende, men det er ikke spesielt rettferdig. Endret 7. mars 2010 av Gralle Lenke til kommentar
Solberg2k Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 ah, jeg forstår Lenke til kommentar
DNA Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Skal prøve gi et litt bedre svar enn over... EPGP er et Effort/Gear reward system. EP er en slaks attendance, som er en poeng sum du får, la oss si 200 poeng vært 15 minutt du er i raidet. GP er poeng som en item koster deg. EP / GP gir deg en poeng sum. Den som har lyst på en item og har mest EP/GP vinner itemen. EP og GP poengene forfaller hos oss med 17% ved starten av vært raid (3 ganger i uka). Systemet er det beste etter min mening om du ikke spiller i en hardcore guild som prøver å ta world first kills osv, da er det bedre om de som gjør best DPS etc får items først. Rolling fungerer fint det også om du er i en 10 mans guild eller lignende, men det er ikke spesielt rettferdig. Gi gear til de med best dps først? :!: Er ikke alle klasser som gjør like bra dps på hver boss, noen vil utdps andre på enkelte bosser rett og slett fordi deres klasse/spec er bedre på bossfighten. De som gjør best dps er heller ikke alltid de som følger det de skal. La meg ta et eksempel, VoA 25 der kan en caster bare tunnel vision bossen imens en annen caster må slite driten av seg for å drepe adds og får mindre dps. Er det da riktig at en annen skal få gearet istedet? Og hvorfor gi alt til de med best dps, skal ikke alle ha en lik sjangse for å geare opp? Er jo logisk at hvis de med best dps får gear hver gang de gjør best dps så vil de alltid ha det beste gearet og få best dps. Så jeg tviler sterkt på at noen er så dumme at de gir gearet til de som gjør mest dps på bossen. Hvis noen gjør helt elendig dps iforhold til class, spec og gear og raid leader velger å ikke gi gear til han da kan det være forståelig. Lenke til kommentar
Illuzions Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 1200? er du level 60 eller noe i den duren? Nope, jeg er lvl 80. Jeg får ofte kommentarer på gearet, selvom jeg klarer å ta mobs som er over lvl 74 ganske lett . Skal jobbe knallhardt fremover så jeg kanskje får presset meg opp til rundt 2000 Hvordan regner du gearscoren? Bruker du addonen eller wow-heroes.com? Hvis du bruker addonen var det temmelig lav gearscore du hadde. For min del ligger jeg på 5153 nå, vært alt for uheldig med drops i det siste, og enda ikke funnet et guild som passer meg særlig godt. Så da går det mye i PUG's og oppsparing av frost emblems. Hei. Jepp, jeg bruker addon, og ja, gearscoren min er forholdsvis lav. Jeg dobbeltsjekket akkurat med en kompis sin addon og den viste nøyaktig 1237. Men naturligvis har jeg skills som kompenserer for gearets svakhet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Kan du linke armoryen din? For den gearscoren var merkelig lav. Normalt sett når en når 80 pleier en vel å ha 2000-2500? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Skal prøve gi et litt bedre svar enn over... EPGP er et Effort/Gear reward system. EP er en slaks attendance, som er en poeng sum du får, la oss si 200 poeng vært 15 minutt du er i raidet. GP er poeng som en item koster deg. EP / GP gir deg en poeng sum. Den som har lyst på en item og har mest EP/GP vinner itemen. EP og GP poengene forfaller hos oss med 17% ved starten av vært raid (3 ganger i uka). Systemet er det beste etter min mening om du ikke spiller i en hardcore guild som prøver å ta world first kills osv, da er det bedre om de som gjør best DPS etc får items først. Rolling fungerer fint det også om du er i en 10 mans guild eller lignende, men det er ikke spesielt rettferdig. Gi gear til de med best dps først? :!: Er ikke alle klasser som gjør like bra dps på hver boss, noen vil utdps andre på enkelte bosser rett og slett fordi deres klasse/spec er bedre på bossfighten. De som gjør best dps er heller ikke alltid de som følger det de skal. La meg ta et eksempel, VoA 25 der kan en caster bare tunnel vision bossen imens en annen caster må slite driten av seg for å drepe adds og får mindre dps. Er det da riktig at en annen skal få gearet istedet? Og hvorfor gi alt til de med best dps, skal ikke alle ha en lik sjangse for å geare opp? Er jo logisk at hvis de med best dps får gear hver gang de gjør best dps så vil de alltid ha det beste gearet og få best dps. Så jeg tviler sterkt på at noen er så dumme at de gir gearet til de som gjør mest dps på bossen. Hvis noen gjør helt elendig dps iforhold til class, spec og gear og raid leader velger å ikke gi gear til han da kan det være forståelig. Mistenker at han mente loot council men bare sa det på en litt merkelig måte Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Mistenker at han mente loot council men bare sa det på en litt merkelig måte Stemmer det og jeg mente ikke at en classe skal få fremfor en annen, men at skills avgjør det hele. Noen er faktisk flinkere enn andre og det har innvirkning på hvem som får gear osv først. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Leaderen ser aktivtet til spilleren også, oppmøte, mange loots har de fått i det siste, hva slags loot spilleren har, fortjener han lootet, er det noe big upgrade osv... Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Leaderen ser aktivtet til spilleren også, oppmøte, mange loots har de fått i det siste, hva slags loot spilleren har, fortjener han lootet, er det noe big upgrade osv... Ja er flere faktorer så klart. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 5.3k GS nå Begynner å komme seg Lå på 3 plass (dps recount) i TOC25 mans pug her på fredag:) To warlocks over meg. Var ganske fornøyd med meg selv. Jeg hadde vel 6k dps i dem statiske fightene, men gikk kjapt ned i 3-4k¨på movement fights (slik som den "pvp" delen av TOC25. Lenke til kommentar
Luddezor Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Gått opp til 5515 nå, begynner å ligne noe dette :-) Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 1200? er du level 60 eller noe i den duren? Nope, jeg er lvl 80. Jeg får ofte kommentarer på gearet, selvom jeg klarer å ta mobs som er over lvl 74 ganske lett . Skal jobbe knallhardt fremover så jeg kanskje får presset meg opp til rundt 2000 Hvordan regner du gearscoren? Bruker du addonen eller wow-heroes.com? Hvis du bruker addonen var det temmelig lav gearscore du hadde. For min del ligger jeg på 5153 nå, vært alt for uheldig med drops i det siste, og enda ikke funnet et guild som passer meg særlig godt. Så da går det mye i PUG's og oppsparing av frost emblems. Hei. Jepp, jeg bruker addon, og ja, gearscoren min er forholdsvis lav. Jeg dobbeltsjekket akkurat med en kompis sin addon og den viste nøyaktig 1237. Men naturligvis har jeg skills som kompenserer for gearets svakhet. Om du har såpass lite, så tror jeg ikke skills hjelper deg. Du må nesten bare ha 50-70 greenies og blues. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 5.3k GS nå Begynner å komme seg Lå på 3 plass (dps recount) i TOC25 mans pug her på fredag:) To warlocks over meg. Var ganske fornøyd med meg selv. Jeg hadde vel 6k dps i dem statiske fightene, men gikk kjapt ned i 3-4k¨på movement fights (slik som den "pvp" delen av TOC25. Class er du? håper ikke du sier mage Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 5.3k GS nå Begynner å komme seg Lå på 3 plass (dps recount) i TOC25 mans pug her på fredag:) To warlocks over meg. Var ganske fornøyd med meg selv. Jeg hadde vel 6k dps i dem statiske fightene, men gikk kjapt ned i 3-4k¨på movement fights (slik som den "pvp" delen av TOC25. Class er du? håper ikke du sier mage Nope:) Arms warrior:) Dps'en går sinnsykt ned når jeg ikke får stått i ro hehe...out of range...out of range ...etc.. Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Det fungerer teit. Dårligste systemet jeg har vært borti hvertfall. O_O Første jeg har hørt om som har brukt EPGP og ikke likt det. Det er jo enkelt og virker veldig finfint er nå min erfaring. Lenke til kommentar
haffi Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 5.7 gs begynner å ta form hmm, skjønner ikke at du ikke kan like epgp? syns det funker ypperlig! Guilden bruker det i icc, men roll system i togc funker relativt bra for å geare OS! Lenke til kommentar
Solberg2k Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Jaja. Inaktiv i 3 dager og jeg ble kicka fra guilden. Like greit egentlig, ettersom jeg tenkt å ta en liten pause frem til catalysm. Raid 5 dager i uka fra 19.00 - 24.00 tar alt for mye tid. Endret 10. mars 2010 av Solberg2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå