Gå til innhold

Valg av AM3 hovedkort + minne

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal bygge en pc basert på AMD Phenom X4 955. Har planer om å kjøre med en moderat overklokk med luftkjøling. For dette trenger jeg å velge fornuftig hovedkort og minne. Trenger ikke noe ekstra dilldall på hovedkort (trenger Nettkort, Lydkort og mulighet til å overklokke). Trenger ellers 2 x 2Gb minne som matcher resten.

Har prøvd å lese litt på dette men har så langt ikke klart å finne ut av det, ettersom at hovedkort må tåle effekten av en overklokka prosessor (~3,5 GHz) og ikke være allergisk for 955 prosessoren i utgangspunktet.

Ettersom at jeg også skal få plass til et 5970 kort i budsjettet mitt så må jeg prøve å begrense kostnadene her.

Dersom noen har anbefalinger, erfaringer eller tips så hadde dette kommet godt med :)

Endret av BrorBsd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
GIGABYTE GA-MA785GT-UD3H AM3 ATX

Er ikkje det dyreste kortet og har DDR3 så minne skal ikkje holde deg tilbake. Med lydkort og nettkort meiner du vell intrigert i hovudkorte. Vist du ser på specs ser du at lydkort og Nettverks er intrigret.

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 Skal holde til jobben.

Takker for svar, hovedkortet ser ut til å gjøre jobben leste et par tester av det.

Likte i utgangspuntet minnet du valgte også frekke kjøleribber :D Men desverre så selger ikke Amentio disse.

Lenke til kommentar

Er amentio den levrandøren du helst vill bestille i fra? Vist du er student får du ganske bra rabat på fleste parten av produktene oss dustin også inkludert fri frakt.

Student Dustin

Har handlet ein god del oss dustin og eg må si eg er imponert over service Link til dustin tråden på hw.no

Eg kan finnet eit par andre ram brikke som skal passe bra får jobben som selgest oss amentio. 2 sec så skal det ordnest

CORSAIR 4gb (KIT) DDR3

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

TJ-nome takker for svar. Nå er både hovedkort og RAM på vei. Jeg så at hovedkortet hadde støtte for 1800MHz ram så jeg gikk for det (mer bang for the buck skulel jeg tro). Leste at dette automatisk vil underklokkes til 1333 men at en manuelt kan jekke opp minne hastigheten. Krysser fingrene for at dette vil fungere :)

Lenke til kommentar
HK med USB3 støtte.

Så leser jeg siste post og ser at du alt har bestilt..

Huff da! Det der var et meget pent kort og urdren min var på vei i posten da jeg ringte Amentio for å bytte. Shit happens!

Tidligere når jeg så meg rundt etter kort så var det kun en leverandør som hadde det kortet der på lager. Kan ikke se at jeg vil få bruk for USB3 i nær fremtid så den delen er ikke så viktig, 140W cpu støtte hadde vært fint da.

Men har lest at det er folk som overklokker det andre kortet så det duger sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...