Gå til innhold

Eiendomsmegling versus ØKAD

fantenberg

Anbefalte innlegg

Yo!

Jeg har søkt på BI, og skal etter all sannsynlighet begynne der til høsten.

Men jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal sette som 1. prioritet på søknaden.

Det står mellom eiendomsmegling og økonomi & administrasjon.

Fordeler/ulemper ved de forskjellige utdanningene?

Er det mulig å ta en mastergrad i økonomi og ledelse (siviløkonom) etter endt bachelor i ØKAD?

Takktakk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, du kan ta en mastergrad i øk.ad etter bachelor, forutsett at du har gode nok karakterer til å komme inn på masteren der du vil gå.

Øk.ad er en mye bredere utdanning enn eiendomsmegling, noe som gjør at du har mer valgfrihet underveis i studiet til å velge den retningen du føler for.

Endret av Vidalon
Lenke til kommentar

Nå kan ikke jeg så veldig mye om eiendomsmegling, men for meg virker det veldig kjedelig, du har få valgalternativer underveis og når du er ferdig utdannet.

Øk.ad på sin side får deg til å velge ulike fag og retninger underveis i en mye større grad, og du står sterkere i arbeidslivet med en siv.øk-tittel, og du har flere valgmuligheter. Øk.ad i seg selv byr på mye mer spennende stoff for min del enn hva eiendomsmegling gjør. En trenger heller ikke være en tallknuser for å studere øk.ad, da du har flere retninger med mere lesefag.

Ta en titt på Jobbfeber og sjekk ut f.eks eiendomsmegler og siviløkonom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...