fantenberg Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Yo! Jeg har søkt på BI, og skal etter all sannsynlighet begynne der til høsten. Men jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal sette som 1. prioritet på søknaden. Det står mellom eiendomsmegling og økonomi & administrasjon. Fordeler/ulemper ved de forskjellige utdanningene? Er det mulig å ta en mastergrad i økonomi og ledelse (siviløkonom) etter endt bachelor i ØKAD? Takktakk! Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Jepp, du kan ta en mastergrad i øk.ad etter bachelor, forutsett at du har gode nok karakterer til å komme inn på masteren der du vil gå. Øk.ad er en mye bredere utdanning enn eiendomsmegling, noe som gjør at du har mer valgfrihet underveis i studiet til å velge den retningen du føler for. Endret 26. januar 2010 av Vidalon Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Nettopp, nettopp. Vanskelig dette. Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg hadde valgt øk.ad any day foran eiendomsmegling, men det er nå bare min mening Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg hadde valgt øk.ad any day foran eiendomsmegling, men det er nå bare min mening Begrunn! Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Nå kan ikke jeg så veldig mye om eiendomsmegling, men for meg virker det veldig kjedelig, du har få valgalternativer underveis og når du er ferdig utdannet. Øk.ad på sin side får deg til å velge ulike fag og retninger underveis i en mye større grad, og du står sterkere i arbeidslivet med en siv.øk-tittel, og du har flere valgmuligheter. Øk.ad i seg selv byr på mye mer spennende stoff for min del enn hva eiendomsmegling gjør. En trenger heller ikke være en tallknuser for å studere øk.ad, da du har flere retninger med mere lesefag. Ta en titt på Jobbfeber og sjekk ut f.eks eiendomsmegler og siviløkonom. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Takk Får inntrykket av at du studerer øk.ad. Isåfall, hva har du valgt av fag? Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Stemmer det, men jeg går bare første året, og man velger ikke fag før fjerde semester. Hvilke fag jeg skal velge har jeg ikke peiling på enda. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 I, see. Trives? Stemmer studiet overens med dine forventninger? Hvilke fag er mest interessante? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå