Gå til innhold

4.plass om SARS

Anbefalte innlegg

Ja... dette var en tråd for å få flere folk til å støtte opp om sars saken og laget Norge da... men det ble heller en vanvittig krangel.

Sånn, jeg opprettet like godt en ny offisiell tråd om dette;

SARS@home; bekjemp SARS med DIN PC!

Hadde vært fint om denne kunne få leve litt lenger enn den forrige. Håper vi kan holde diskusjonen on-topic i overnevnte tråd. Takk! :)

PS. Jeg postet den under Internett & Nettverk. Hvis noen mener den er feilpostet, så vennligst si i fra i DENNE tråden eller bruk PM for det den funksjonen er verdt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg nevnte INGEN navn på moderatorer og sa at HVIS noen hadde gjordt dette med vilje så var det galt ... det var det tydeligvis ikke så nå er saken ute av verden for min del...

jeg refererte til den omtalte tråden i lignende tråder, hvorfor slettet dere bare ikke referansen? jeg startet ikke flere nye tråder slik som noen her antyder

Menmen, det er vel bare å slette denne tråden også? Jeg mener i alle fall at denne kan ha en grunn til å bli slettet.

Lenke til kommentar
Et spørsmål??  

Når dere stenger ute folk. Er det ikke bare nicket dere stenger ute???

Er det ikke bare å starte et nytt et??

Vi stenger ute på nicket. Dersom du registrerer deg på nytt før utestenginga er gått ut, vil du verte utestengt permanent med alle kallenavna du har nytta, og i ekstreme tilfeller på IP-adresse.

Lenke til kommentar

Slik som "Kremmmt" Golfbag alias Golf bag????

Ikke det at jeg har noe i mot deg Golfi. Bare lurte. :roll:

Og f.eks jeg som har nextgentel. Vi har liksom ikke fast ip om du ikke betaler for det da. Er liksom ikke helt vanntett system spør du meg. Men hva kan man gjøre med det uansett da?? . yeye.

Uansett. Over til SARS programet.

Jeg her 1600 poeng nå. Fyker oppover listen. Selv om jeg ser at noen fyker forbi meg også. Men jeg er kommet meg under 3000 på rank listen da. :woot:

Vurderer nesten på ny cpu.

Dessuten er vi kommet på 75 plass totalt.

Siste uken er vi på 5 plass.

Og i dag er vi på 2 PLASS :woot::woot::woot:

http://d2ol.sengent.com/stats/topTeams.jsp?t=yesterday

Bare 817 Kinesere som slår oss. :lol:

Lenke til kommentar

Tips er http://www.tangeraas.com/sars/ Alt du trenger å vite.

Ikke noe spill. Det er et lite program som kjører i bakgrunnen. Den bruker det som er til overs av cpu kaften. F.eks vis du spiller blir spillet høyest prioritert. Dermed vil du ikke merke noe når du spiller. Den bruker bare det du ikke bruker.

Personlig merker jeg ikke noe særlig til programet. Før jeg ser hvor mye den har gjort i løpet av dagen. Det går jo til et godt formål. Og du taper ingen ting på det. For meg er det helst det å komme høyt opp på listen.

Som sagt så vurderer jeg en ny prossesor også. :lol::lol:

Lenke til kommentar

Samme her. Gi blaffen i SARS så lenge man kommer opp på listen.. :-p

Neida, man må gjøre det for en god sak. Jeg bruker PC-en min på jobben, og den idler jo sikkert 20timer i døgnet, så.. :D

Men er det noen som vet hvor seriøst dette er?

Lenke til kommentar
Tips er http://www.tangeraas.com/sars/ Alt du trenger å vite.

Ikke noe spill. Det er et lite program som kjører i bakgrunnen. Den bruker det som er til overs av cpu kaften. F.eks vis du spiller blir spillet høyest prioritert. Dermed vil du ikke merke noe når du spiller. Den bruker bare det du ikke bruker.  

Personlig merker jeg ikke noe særlig til programet. Før jeg ser hvor mye den har gjort i løpet av dagen. Det går jo til et godt formål. Og du taper ingen ting på det. For meg er det helst det å komme høyt opp på listen.  

Som sagt så vurderer jeg en ny prossesor også.  :lol:  :lol:

ok men hva går det til ? den som bruker mist cpukraft kommer lengst opp på listen altså ?

Lenke til kommentar

Det går til utvikling av en vaksine mot bla SARS.

Å det er nok de som bruker mest mulig cpu kraft som kommer høyest på lista :woot:

Hmm nå må jeg få igang den andre maskinen min ser jeg.

Mange som har bra fart oppover lista.

Lenke til kommentar
ok men hva går det til ? den som bruker mist cpukraft kommer lengst opp på listen altså ?

SETI@home går vel ut på at datamaskiner rundt i verden er med på å analysere store mengder informasjon fra rommet som ellers ville tatt veldig langt tid pga. mangel på datakraft. Der er vel målet å finne aliens/liv i rommet.. (noen som vet om de har funnet noe? :D )

Denne SARS/D2OL-greia er vel omtrent det samme. Her knuses det derimot tall for et annet formål.. Finne vaksiner mot diverse stygge sykdommer.

Som allerede nevnt bryr jeg meg ikke så mye om SARS, så jeg gidder ikke spekulere i hvor samfunnsnyttig dette egentlig er.

En kombinasjon av en lite arbeidende PC, med god prosessor og lang oppetid vil føre til en god plassering. Jeg kjører ganske hardt i øyeblikket og du kan selv se hvor jeg ligger etter et par døgn eller.no. Mitt nick er howard på den siden.. :)

PS. Burde ikke denne tråden egentlig vært stengt til fordel for den andre tråden oppi her? Neivel, det er kanskje mer liv her i "Annet om data".. :/

Edit: skriveleif..

Lenke til kommentar
Denne SARS/D2OL-greia er vel omtrent det samme. Her knuses det derimot tall for et annet formål.. Finne vaksiner mot diverse stygge sykdommer.

Som allerede nevnt bryr jeg meg ikke så mye om SARS, så jeg gidder ikke spekulere i hvor samfunnsnyttig dette egentlig er.

Saa du bryr deg ikke noe serlig om det pga av at det ikke har berort deg enda? Vel kanskje det er bare meg, men jeg lever midt i det her i Singapore, naa har jeg vert veldig heldig ingen jeg kjenner har faatt denne SARS smitten, men jeg skal erlig inromme at de som har satt sitt eget liv paa spill for aa se etter folk med SARS har gjort en god jobb, selv med sitt eget liv paa spill.

Kanskje Singapore ikke er saa hardt rammet i forhold til Kina og Hong Kong pga av at regjeringen har gaat hardt til verks for aa stoppe det.

Uansett dette forbli din mening, men jeg syntes det er litt trist aa hore at folk ikke bryr seg saa mye om det...Til det kommer til dem selv....

Jeg haaper vi finner en kur snart

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Jaja, da meldte jeg meg på også, lurer på om jeg må få satt opp en gammel 400mhz også til dette, skulle vært en enkel ferdig linuxdistro som gjorde alt for deg, laget kun for dette, kunne brukt gamle pc'er som varmeovner om vinteren

Lenke til kommentar
Saa du bryr deg ikke noe serlig om det pga av at det ikke har berort deg enda?

Jeg haaper vi finner en kur snart.

Det kom kanskje litt feil ut.. Jeg synes synd på alle som blir berørt av SARS og håper inderlig at det kommer en vaksine eller noe.. Jeg er bare ikke 100 % sikker på at dette D2OL-greiene hjelper så mye (men det er kanskje bare meg som er en liten smule skeptisk?)

Som sagt, jeg håper også man finner en kur. Og jeg hjelper så mye jeg kan, men har ikke akkurat SARS i tankene når maskinen sviver om natta bare for å produsere flest mulig "candidates" eller hva som nå produseres.. :shrug:

Lenke til kommentar

Uansett dette forbli din mening, men jeg syntes det er litt trist aa yrkeskvinne at folk ikke bryr seg saa mye om det...Til det kommer til dem selv....

Jeg haaper vi finner en kur snart

Frankie

Singapore

Kunne ikke dy meg :) Engelsk tastatur og språk-filter høres ut som en bra kombinasjon... :)

Men når det gjelder SARS, så tror jeg nok at vi alle bryr oss, det påvirker oss bare ikke i like høy grad så lenge det ikke direkte rammer oss. Noe som jeg syns er bra. Hadde vært for ille om vi skulle gått rundt og bekymret oss over alle andre i hele verden som lider. Det er mange mennesker det! Dessverre. :( Så jeg syns det er helt greit at man gjør som i Norge, lever sitt eget liv og tenker på de nære ting, og gir en slant eller to hver gang det er tv-innsamling. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...