Gå til innhold

Overklokker gammel traver til 8,2 GHz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Lurer på om de hadde kommet lenger ved å isolere hovedkortet bedre og/eller bruke flytende hydrogen..."

De brukte jo flytende NITROGEN (LN2). Flytende HYDROGEN? Ville ikke det blitt litt vel farlig? Hydrogen i motsetning til nitrogen er jo ganske så brennbart. Vet du sikkert blingset med de to og mente nitrogen, men måtte bare gni det inn. :p

Men du har jo rett på en måte. Hydrogen koker ved ca 253°C mens nitrogen koker ved ca 196°C. Så jo, han hadde muligens fått litt mer ut av den om han kunne brukt flytende hydrogen. Men jeg hadde kanskje brukt en annen gass som ikke var like eksplosiv.

Mente selvfølgelig helium, som har et mye lavere fryse- og kokepunkt enn nitrogen. Går med på at hydrogen ikke hadde vært særlig lurt. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg tenkte jeg skulle gjøre noe sånt på en dual xeon maskin jeg, også begynne å rendre film... problemet er jo bare at jeg må sitte å fylle nitro i det åpne systemet hele tiden...

så for å si det på en annen måte... det er jo TOTALT ubrukelig til alt annet en LEK...

men... store gutter og jenter må jo også få lov å leke...

Lenke til kommentar

Det er mye annet som også er TOTALT ubrukelig til annet en LEK, lille venn. F.eks. dragracing, Formel 1-løp, rally, fotball etc. :) Men den diskusjonen hører ikke hjemme i denne tråden.

Må si det er godt jobbet. Hadde på følelsen om at noen kom til å klokke en celeron ganske høyt. Bl.a. med tanke på at en celeron-serien generelt kan gi en del ytelse per watt om jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er mye annet som også er TOTALT ubrukelig til annet en LEK, lille venn. F.eks. dragracing, Formel 1-løp, rally, fotball etc. :) Men den diskusjonen hører ikke hjemme i denne tråden.

Må si det er godt jobbet. Hadde på følelsen om at noen kom til å klokke en celeron ganske høyt. Bl.a. med tanke på at en celeron-serien generelt kan gi en del ytelse per watt om jeg ikke husker feil?

hmmm.... lille??? tusen takk... jeg sliter med noen kilo for mye så nå ble jeg superglad... hehe

og ja, det er mange ting som er bare for lek... betyr ikke at det er brukbart for det... men det kan være fordømt imponerende... og det er dette... helt klart... selvom det er ubrukelig... heheh

(sorry... måtte bare)

Lenke til kommentar

Imponerende er det! Like imponerende som å kjøre Windows 98 på telefonen, selv om det er totalt unyttig :p

Ellers sitter jeg med min Q6600 som jeg har klokket fra 2,4 til 3GHz, og det har den kjørt dønn stabilt på det siste halvåret. Kanskje jeg klarer å tyne enda mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...