Incursus Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Biltilsynet har lov til å ta skilter når de har kontroller etter veien ja. Litt usikker på om politiet har lov til å ta lappen for å kjøre med kappete fjærer. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Biltilsynet har lov til å ta skilter når de har kontroller etter veien ja. Litt usikker på om politiet har lov til å ta lappen for å kjøre med kappete fjærer. vis politiet stopper en bil og tilfeldigvis skulle lyse på fjørene og dermed se at de er kappet så kan de gi midliertidig kjøreforbud med henvisning om at bilen må på visning hos vegvesenet(det heter ikke biltilsynet lengre ) det vanlige er at slikt ikke sjekkes av politiet men av vegvesenet når det er teknisk kontroll langs veien. Lenke til kommentar
Incursus Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Biltilsynet har lov til å ta skilter når de har kontroller etter veien ja. Litt usikker på om politiet har lov til å ta lappen for å kjøre med kappete fjærer. vis politiet stopper en bil og tilfeldigvis skulle lyse på fjørene og dermed se at de er kappet så kan de gi midliertidig kjøreforbud med henvisning om at bilen må på visning hos vegvesenet(det heter ikke biltilsynet lengre ) det vanlige er at slikt ikke sjekkes av politiet men av vegvesenet når det er teknisk kontroll langs veien. Men vegvesenet har lov til å ta skilter i en teknisk kontroll. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Men vegvesenet har lov til å ta skilter i en teknisk kontroll. jupp jupp selvfølgelig Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 det må heller ikke stå i vognkortet, men vis det ikke står i vognkortet så må du til en vær tid ha med deg papirer på at dempere/fjører er godkjent til det aktuelle kjøretøyet. Dette er nok dessverre feil, det skal INN i vognkortet, det holder ikke å ha papirene i bilen. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Åssen fungerer godkjenninga hos Statens Vegvesen egentlig? Jeg skal bytte alle fjærene (senk), og to dempere bak på min. Kan man bare sette det på, også kjøre til SV rett etterpå eller? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hjulstillingskontroll, lysjustering og evt lastventil er vel ting som bør/skal gjøres. Hør med trafikkstasjonen du skal ha time hos, så unngår du overraskelser. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) det må heller ikke stå i vognkortet, men vis det ikke står i vognkortet så må du til en vær tid ha med deg papirer på at dempere/fjører er godkjent til det aktuelle kjøretøyet. Dette er nok dessverre feil, det skal INN i vognkortet, det holder ikke å ha papirene i bilen. det har nå holdt for meg på EU-kontroller og for to av kameratene mine som ahr blitt stoppet i teknisk kontroll langs veien. men for all del, vis meg gjeren en kilde som sier jeg tar feil. jeg har ikke klart å finne det. *hadde bilens høyde vært oppgitt i vognkortet på bilen min så hadde jeg vært enig med deg, men det er den ikke. vel ikke i mitt vognkort iallfall. derfor kan jeg ikke se at det er et krav å ha det i vognkortet så lengde du bruker komponenter som er godkjent for bruk på norsk vei for den aktuelle bil modellen. det sagt så ja det er mye enklere å ha det i vognkortet Endret 9. februar 2010 av stich_it Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 det må heller ikke stå i vognkortet, men vis det ikke står i vognkortet så må du til en vær tid ha med deg papirer på at dempere/fjører er godkjent til det aktuelle kjøretøyet. Dette er nok dessverre feil, det skal INN i vognkortet, det holder ikke å ha papirene i bilen. det har nå holdt for meg på EU-kontroller og for to av kameratene mine som ahr blitt stoppet i teknisk kontroll langs veien. men for all del, vis meg gjeren en kilde som sier jeg tar feil. jeg har ikke klart å finne det. *hadde bilens høyde vært oppgitt i vognkortet på bilen min så hadde jeg vært enig med deg, men det er den ikke. vel ikke i mitt vognkort iallfall. derfor kan jeg ikke se at det er et krav å ha det i vognkortet så lengde du bruker komponenter som er godkjent for bruk på norsk vei for den aktuelle bil modellen. det sagt så ja det er mye enklere å ha det i vognkortet Mitt utsagn er basert på at jeg har jobbet hos Biltilsynet, godkjent gamlebilen min med senkesett og at nettforumene er fulle av folk som får 3-erfeil (eller hva det heter når bilen må til BT før godkjenning) på EU-kontroll. Hva enkelte verksteder praktiserer er en helt annen sak. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Om du har papirene er det vel heller ingen sak å ta turen til Vegvesenet? Det er en sak å ikke gidde, men om man blir tatt med senken, så er det jo bare å ta turen uansett. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Men om jeg lemper på Coilovers uten TUV godkjenning, og senker moderat (har ikke planer om å skrape asfalt, men ha en moderat senk), vil de da være mistenksomme? Om jeg lakkerer coiloversene slik at det ser originalt ut osv.. Lenke til kommentar
Smurfn Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 coilovere vil aldri se orginale ut så fremt du ikke har en rå sportsbil fra før Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Jammen! Så da er det lite poeng å lakkere de om for å "gjemme" de litt? Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hvis du har funnet coilovers uten TÜV, er det nok en grunn til at de ikke er godkjente Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Hva tenker du på? Jeg tror heller grunnen er at de ikke bryr seg om TUV i USA? Om jeg reiser ned til Tyskland og får gutta på TUV å se på coiloversettet blir det nok høyst sannsynlig godkjent tror jeg? Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hva tenker du på? Jeg tror heller grunnen er at de ikke bryr seg om TUV i USA? Om jeg reiser ned til Tyskland og får gutta på TUV å se på coiloversettet blir det nok høyst sannsynlig godkjent tror jeg? Litt annen veistandard i USA enn her, vel? Tviler på at det blir godkjent, de "store" produsentene i USA har jo Tûv godkjenning på det de selger internasjonalt Det er ikke store prisforskjeller på USA kontra f.eks ebay.de når du ser etter godkjente sett, så da vil jeg tro det lønner seg å styre unna ikke-godkjente sett... med mindre bilen bare skal brukes til utstilling Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Litt annen veistandard i USA enn her, vel? Tviler på at det blir godkjent, de "store" produsentene i USA har jo Tûv godkjenning på det de selger internasjonalt Det er ikke store prisforskjeller på USA kontra f.eks ebay.de når du ser etter godkjente sett, så da vil jeg tro det lønner seg å styre unna ikke-godkjente sett... med mindre bilen bare skal brukes til utstilling tviler på at det er veistandarden iallefall det er vel heller så enkelt at de enten 1. ikke har tenkt at det er noe særlig marked for TÜV godkjente sett. eller 2. det kostet mer en de hadde lyst til å bruke å få dem godkjent. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 K-sport er det ikke TUV på, men fremdeles brukes det ganske hardt på bane og mye av folk i USA til street-use. Ikke det at jeg skal ha K-sport, men Megan Racing. Disse skal visstnok være av enda bedre kvalitet enn K-sport, men man vet jo ikke det før man prøver de selv.. Jeg er redd for forsikringssaker hovedsaklig. Det med EU godkjenninger skal vi nok klare å ordne, men om det kan oppstå noe grums med forsikringsselskapet mitt er jeg ikke særlig glad for det. Har jeg noe å frykte der? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 K-sport er det ikke TUV på, men fremdeles brukes det ganske hardt på bane og mye av folk i USA til street-use. Ikke det at jeg skal ha K-sport, men Megan Racing. Disse skal visstnok være av enda bedre kvalitet enn K-sport, men man vet jo ikke det før man prøver de selv.. Jeg er redd for forsikringssaker hovedsaklig. Det med EU godkjenninger skal vi nok klare å ordne, men om det kan oppstå noe grums med forsikringsselskapet mitt er jeg ikke særlig glad for det. Har jeg noe å frykte der? vel vis du kommer ut for en ulykke der du mister kontrollen og blir skyld i den så ja da ville jeg vært bekymret for at forsikringsselskapet vil prøve å ta deg på det. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2010 Men det er ikke slik at de må finne ut om senkesettet var grunnen til ulykken først? Om det f.eks var noe annet, så kan de vel ikke ta meg på det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå