CrazyDog Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hos min fastlege får jeg aldri time før etter en måned. Dette synes jeg er uholdbart, selv mitt problem ikke er akutt. Kunne selvfølgelig gått til legevakta, men som sagt, er ikke akutt syk. Hvilke andre offentlige alternativer har man dersom man trenger å snakke med en lege innen rimelig tid, uten at man belaster akutthelsetjenesten? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Skaff deg ny fastlege da. Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Legene setter av tid hver eneste dag for "akuttbehov", men det betyr ikke at disse blir brukt til netopp dette hver dag. Om du ringer tidlig på morningen en dag, så er det stor sannsynlighet for at du får time. I legekontorer er det ofte flere leger som deler sekretærer. Hvis det er slik i ditt tilfelle, kan du be om å få time hos en av de andre legene. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Terje_* Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Da logger du deg inn på nettsiden du velger fastlege. Så velger du en lege som har få pasienter (900 -+), i stedet for de som har tatt for mange inn. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Det er berre som fleire nemer å bytte fastlege. Før gjekk det iallefall ei veke før eg kom inn, og dessuten tok dei seg verken tid, eller var noko særleg interesserte. Mista blodprøvene mine to gonger. Ikkje verre enn å berre skifte på nett det. Trur du kan gjere det via Noreg.no. Endre adressa til Norge om du vil sjå innhaldet på bokmål istedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå