Gå til innhold

BK: Torsken i vinterdrakt


Ageurk

Anbefalte innlegg

Er altfor lenge siden jeg har postet noe selv i bildekritikken. Legger ut to bilder av samme motiv, men med litt forskjellig motiv. Ønsker tilbakemelding på komposisjonen og fargeutrykket.

Bildet er rettet opp og konvertert til s/h og økt kontrasten.

post-107204-1264492330_thumb.jpg

post-107204-1264492267_thumb.jpg

Endret av Ageurk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De to fungerer nok ikke for meg.

Begge utsnittene er alt for spesielle i sin form, klarer ikke å få blikket til å falle til ro, blir enten stirrende nedover eller oppover i bildene.

 

"Fargene" har jeg ikke noe å si på. Ser sensoren din eller objektivet trenger seg en rens, litt div sorte flekker her.

Skulle jeg velge , vil jeg si at det som virker best for meg er den nederste, med masse himmel og lite hav.

 

(P.s, hadde håpt på et bilde fra Senja da jeg så tittelen :roll: )

Lenke til kommentar

Interessant å se hvor forskjellig ting fungerer for folk. For meg var dette ren utprøvelse av ekstrem komposisjon. Må ærlig innrømme at jeg liker versjon 2 best selv. Når det kommer til støv så er jeg fullt klar over det, trodde jeg kanskje hadde fått fjernet de fleste, men tydeligvis ikke.

Noen flere som har kommentarer?

 

Hvis du spanderer flyturen tar jeg gjerne noen bilder fra Senja også :D

Endret av Ageurk
Lenke til kommentar

Litt ekstreme forskjeller på horisontene. Ville nok prøvd meg på en mellomting, eller fult det gyldne snitt. Men er vel lov å bryte litt grenser? Støyen som ble nevnt merka jeg ikke så mye til, men den hvite linja i nr 1 funka rett og slett ikke for meg. Hadde du, etter min mening tatt bort litt av himmelen, hadde det blitt litt bedre.

 

Den lille steintoppen og "stanga" har en balansert avstand som ikke forstyrrer for meg. Likte også den lille hvite snøen som hjelper å trekke blikket litt mot steinen, og fungerer som en fin kontrast.

 

Som sagt: Hadde du funnet en mellomting mellom himmelen og havet, hadde det vært litt lettere å hvile blikket et sted, men heldigvis hjelper den lille snøen på steinen.

 

Alt i alt havner jeg på bilde nr 2 som favoritt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...