Ageurk Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Er altfor lenge siden jeg har postet noe selv i bildekritikken. Legger ut to bilder av samme motiv, men med litt forskjellig motiv. Ønsker tilbakemelding på komposisjonen og fargeutrykket. Bildet er rettet opp og konvertert til s/h og økt kontrasten. Endret 26. januar 2010 av Ageurk Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Det nedre av de to fascinerer meg. Det er mye himmel, det er et litt kjedelig motiv, det er slapt vann, men det hele fungerer kjempegodt for min del. Det er faktisk noe jeg kunne tenkt å blåse opp og henge på veggen. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 De to fungerer nok ikke for meg. Begge utsnittene er alt for spesielle i sin form, klarer ikke å få blikket til å falle til ro, blir enten stirrende nedover eller oppover i bildene. "Fargene" har jeg ikke noe å si på. Ser sensoren din eller objektivet trenger seg en rens, litt div sorte flekker her. Skulle jeg velge , vil jeg si at det som virker best for meg er den nederste, med masse himmel og lite hav. (P.s, hadde håpt på et bilde fra Senja da jeg så tittelen ) Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Interessant å se hvor forskjellig ting fungerer for folk. For meg var dette ren utprøvelse av ekstrem komposisjon. Må ærlig innrømme at jeg liker versjon 2 best selv. Når det kommer til støv så er jeg fullt klar over det, trodde jeg kanskje hadde fått fjernet de fleste, men tydeligvis ikke. Noen flere som har kommentarer? Hvis du spanderer flyturen tar jeg gjerne noen bilder fra Senja også Endret 30. januar 2010 av Ageurk Lenke til kommentar
ZepukkU Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Litt ekstreme forskjeller på horisontene. Ville nok prøvd meg på en mellomting, eller fult det gyldne snitt. Men er vel lov å bryte litt grenser? Støyen som ble nevnt merka jeg ikke så mye til, men den hvite linja i nr 1 funka rett og slett ikke for meg. Hadde du, etter min mening tatt bort litt av himmelen, hadde det blitt litt bedre. Den lille steintoppen og "stanga" har en balansert avstand som ikke forstyrrer for meg. Likte også den lille hvite snøen som hjelper å trekke blikket litt mot steinen, og fungerer som en fin kontrast. Som sagt: Hadde du funnet en mellomting mellom himmelen og havet, hadde det vært litt lettere å hvile blikket et sted, men heldigvis hjelper den lille snøen på steinen. Alt i alt havner jeg på bilde nr 2 som favoritt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå