rambo555 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Skal trene hjemme.. hvilken øvelse er effektivt for ryggen? Tenkte å bruke maks 3min på dette hverdag.. + er situp den mest effektive treningen for magen? Hjelper det om jeg legger på et par vekter på ca 20-30 kilo på magen,meng jeg tar situps?blir dette effektivere? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hvilken del av ryggen snakker du om? Er det korsrygg mot skuldre, er markløft bedre. Er det øvre rygg og lats (vinger), så er ned trekk best. Når det gjelder mager er det på ingen måte sit up som er det beste! Bein løft er trolig det beste; enten om du ligger på bakken, i motbakke (hode høyest), henger i luften og løfter beina (enten strake eller bøyde) Lenke til kommentar
HValder Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Rygg: Markløft Barbell rows Pull/chin-ups Mage: (progresjon = beveg deg mot høgre på øvelsane) Planke/sideplanke/stjerne/lengre armavstand/ab-wheel Crunches/inverted crunches/hengende beinhev/dragon flags/human flags. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Dersom du har en slags form for kasse e.l. og noe å feste beina i, så kan du ta rygghev. Eller så har du "Supermann-øvelsen", den hvor du er på alle fire, strekker ut det ene benet og motsatt arm, og holder dette i 5-10 sekunder. Du skal være så "vannrett" som mulig. Markløft er forøvrig bare bra for deg OM du utfører den riktig. Krummer du ryggen, så gir det dårligere holdning. Dessverre er det veldig mange som også gjør dette. Men siden du skal trene hjemme, så er vel neppe denne øvelsen aktuell? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå