Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Starter på Renault Laguna 1996 mod

Ruduz

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et lite problem med starteren som jeg ikke helt hva er (hvis det er starteren)

Når jeg vrir om nøkkelen, skjer det ingenting. Ja, batteriet er fullt ladet og resten fungerer av det elektriske (heller ingen sikringer er gått tror jeg).

Skal sies at vi har hatt litt problemer med å starte bilen tidligere, med det skyldes andre grunner. Den siste personen som prøvde å starte den sist (min lillesøster) prøvde å starte den i kulda, noe den ikke klarer. Kan tenke meg hun har dratt starteren rundt en del ganger, for hun sa det også luktet "litt svidd" på slutten.

Hvordan kan jeg få lokalisert problemet, og hvor sitter starteren på denne franske farkosten?

Kan det være noe tannhjul som er gått, noen reler som er ute av drift, eller har rett og slett hele dr* brent seg?

Takker for svar her altså :)

(ikke første gang jeg har tatt opp problemer med denne bilen på forumet:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En starter burde vel tåle å gå rundt noen ganger uten å bli ødelagt. Sluttet starteren å fungere etter at det luktet svidd? Jeg har hatt en Laguna 1994-mod før med problem med starteren. Da var det bare dårlig strømkontakt. NAF-mannen dunket litt borti starteren med en gummihammer for å få den i gang igjen. Hvis jeg ikke husker feil tok jeg den på verksted og fikk fikset det ordentlig. Det har vært så mye annet feil på den bilen at jeg ikke husker helt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...