tomijorg Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hei. Vurderer å kjøpe dette kortet da det jeg har ikke støtter den nye AM3 prosessoren jeg skal ha. Dette er det kortet jeg vurderer å bestille http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=443443 men er litt usikker på om jeg kan bruke alle 8 SATA inngangene som en enkelt ingang eller om jeg MÅ kjøre 2 av di i RAID system. Noe som ikke er ønskbart hehe. Mvh Tom Ivar Jørgensen Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Mener RAID-portene kan kjøres uten å være i RAID. Lenke til kommentar
tomijorg Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Det hadde jo absolutt vært bra så hadde jeg "kanskje" fått plass til alt av hdd er osv hehe. har alt for mye :S Noen andre som også har en mening så jeg er sikker før jeg bestiller? Endret 26. januar 2010 av tomijorg Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Du bør vel få hørt fra noen som har kortet. Sjekk om MSI har noe forum eller noe. Lenke til kommentar
tomijorg Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Finner ikke ut av noe etter en stund på Google her :s hehe. men sånn er jo livet noen ganger. eneste jeg har funnet er http://www.msi.com/index.php?func=proddesc...p;prod_no=1740# denne men forstår ikke så mye mere her har hatt noen år (ca 7) ute av PC verdenen hehe. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Ta heller å last ned manualen til hovedkortet da. Der står det helt sikkert hvordan og hva de RAID-portene kan brukes til. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Etter hva jeg ser, reklamerer de ikke for noe EZ RAID dill dall slik som ASUS, det vil si at du får RAIDet oppsatt enten du vil eller ei for at det skal være enkelt og automatisk, men dette ser det ut til at ASUS selv beholder og bra er det. Men! Det er mulig du må inn med driver for at diskene på disse portene skal fungere, denne følger med i allefall. Avhengig av Missing Something Inside kan det hende at du får tilgang til å endre modusen for denne kontrolleren i BIOS, og da slipper du en del knot med driveren i allefall. Lenke til kommentar
tomijorg Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Så det vil rett frem sagt att jeg får Raid uansett? Noen nadre hovedkort med noe alla rundt di samme specsene? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Du kan ha RAID påskrudd men du trenger ikke å bruke det Lenke til kommentar
tomijorg Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Tror jeg er litt med da. så det vil si jeg kan bruke alle 8 sata portene men trenger ikke ha raid påskrudd? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 99.9% sikker på at du kan bruke alle 8 portene selvstendig. de tvinger ikke RAID på deg. det har jeg aldri opplevd, selv ikke med dedikerte RAID kort. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Selv om RAID er påskrudd så trenger du ikke å bruke det... Eneste er at du må ha en driver installert men de diskene som er koblet til kan fortsatt brukes som enkelt disker. Lenke til kommentar
tomijorg Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Tusen Tusen hjertelig takk for svar da blir denne samt denne AMD Phenom II X4 965 Black Edition bestilt på neste lønning Samt skal også kjøre 2 stk XFX Radeon HD4770 kjørt i Crossfire håper det blir greit nok. Lenke til kommentar
tomijorg Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Må jo bare legge til att etter en prat med en kammerat som jobber hos msi usa så fikk jeg da vite att på di fleste MSI kort med dedikerte RAID SATA connections så trenger man ikke å legge inn drivruter osv. man kobblet bare til kabelen å så kan du bruke di som single SATA kontakter UTEN RAID i det hele tatt Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Det går bra det, som sagt det avhenger av hva den står på i BIOS. Står den i RAID modus, så sliter du, men står den i IDE så går det. Men dette er noe du kan forandre selv, som sagt, alle burde bli kjent med BIOSen. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Noen hovedkort blander AHCI og RAID så hvis du skal ha AHCI må du velge RAID for RAID-portene. Bør uansett være mulig å ikke faktisk kjøre dem i RAID. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå