Gå til innhold

Historien i WoW?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg spilt WoW så lenge og har så pass mange uker played at det er flaut å ikke kunne storien bak spillet. Har aldri spilt warcraft og ikke lest bøkene og questene leser jeg lite ut av.

derfor lurer jeg på om noen har lyst å enten skrive historien bak wow i korte trekk, et par A4 sider ;D om ikke du heller har en ekstern link med historien. når jeg søkte på google fant jeg bare artikler om folk som har fått ødelagt livet sitt pga spillet.

jeg er også åpen for bøkene. hvilke som er bra og hvilken rekkefølge man bør lese de i.

________

audio over og ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ikke husker feil så lå det ei pdf-fil på the frozen throne cden med historia til warcraft-universet frem til det spillet. Den er temmelig godt skrevet og verdt å lese. Da er det også lettere å slå opp hva som skjedde etter det og frem til world of warcraft, i stedet for å bla seg gjennom et par tusen wiki-artikler :p

Lenke til kommentar

Å spille dem gamle warcraft spillene med den "ræva" grafikken tror jeg er mer ødeleggende enn smart;)

Men wow bøkene man kan få kjøpt på nett og i bokhandlere er svært artig når det kommer til lore. Jeg har vel lest alle untagen dem 2 siste som er gitt ut.

Lenke til kommentar
Å spille dem gamle warcraft spillene med den "ræva" grafikken tror jeg er mer ødeleggende enn smart;)

Men wow bøkene man kan få kjøpt på nett og i bokhandlere er svært artig når det kommer til lore. Jeg har vel lest alle untagen dem 2 siste som er gitt ut.

Mer ødeleggende enn smart? Hvorfor det?

Er ikke mange spill som gjør meg mere glad enn Warcraft 2 :) wow, ta deg en bolle!

Greit at grafikken er dårlig, men husk - grafikk er ikke alt.

Lenke til kommentar

mentaliteten har forandret seg meget nå når gaming har blitt mer casual. grafikk, story og gameplay. før var det omvendt.

War2 har kanskje ikke "god" grafikk i den forstand den moderne gamer muligens forventer, men fy faen for et sinnsykt spill. har brukt så ufattelig mange timer på det at det er helt nifst. vil anbefale alle å spille igjennom både det og Orcs & Humans.

skulle gjerne sett oppdateringer til de to spilla. høy-oppløsningsgrafikk og nye cinematics ville vært utrolig kult.

Lenke til kommentar
finnes det side hvor man kan se alle cinematics fra wc2 og 3? sånn i rekkefølge og alt fikset ;p

Var en gærning som klippa sammen ALT av cinematics og cutscenes til en 4-5 timers "film" (12 filer, samla ca 5GB). Lasta ned alle episodene fra warcraftmovies.net (.com?) for en tid tilbake, veit ikke kom dem ligger der enda.

Pre-WoW var det visst episodene het.

Edit: Fant dem.

http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=34771

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Husk at dere kan kjøpe disse bøkene i dem ulike byene deres. I bergen finnes disse bøkene på Avalon, og samme butikk er vel å finne i oslo og stavanger? Med andre ord...i butikker som spesialiserer seg på rollespill og fantasy etc..

Nå skal jeg ta meg en tur å skaffe Lich king bøkene:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...