Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med internettet i leiligheten.


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har de siste månedene bodd i Spania, og har store problemer med nettet i leiligheten.

Jeg bor med 2 andre (vel verdt å merke..), men dette problemet oppstår selv om jeg manuelt skrur av pc'ne dems når de ikke er hjemme(for å sikre at ikke det er noen dl's på gang..)

Tingen er, for det første, at nettet hopper ut latterlig ofte...gamer jeg blir jeg dc'et og er jeg på skype, samme problemet...Samme med alt egentlig, "siden kan ikke vises" etc. Så, 20sec senere så er nettet oppe igjen.

Har i det siste også gjort noen speedtester, og har vært helt nede i 0.55mb/s..?!? Normal ping på speedtest er mellom 102 og 390, men når jeg gamer har jeg sett under 300 ping ÈN gang.

Jeg sitter +- 10m fra routeren i luft linje.

Routeren er av typen, "Telefónica, Inalámbrico Xavi 7968"..

Jeg har svært lite peiling på det greiene her, så hvis noen med kunnskap kunne hjelpe meg hadde det vært fantastisk:) Har gått fra pro gamer til en scrub de siste 2 månedene, haha krise!! Nei men seriøst...Dette er lite gøy:(

Har forresten prøvd å logge inn å routeren, bare for å stenge de andre ute etc. da jeg er sikker på at han ene sitter å laster ned filmer om natten, og dette er mot avtalen vi har laget... men får ikke til dette heller? hverken ip filtering eller MAC utestenging..kommer bare opp "Enter a valid MAC adress"..? Og på ip filtering så skjer det enkelt å greit ingenting.

For å finne MAC adressen gikk jeg manuelt inn i cmd og typet /getmac...er dette feil måte kanskje?

Uansett, lang post, beklager!

Håper på svar, tusen takk!

Mvh.

(Har vedlagt et bilde fra routern adressen, med generell info..(tror jeg?) vet ikke, men tenkte det kanskje kunne hjelpe...modell/firmware nr etc..)

post-165999-1264466630_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Takk for rask respons:)

 

Har pinget : ping 192.168.1.1 -t

(håper det var det du mente?..) i noen minutter nå, og ligger mellom 1 og 5, men etter noen 20 pings kanskje så er det plutselig en 32ms'er midt inni der?...så 20 til(pluss minus altså) så kanksje en 34...så plutselig en 100ms:O? Kan dette være problemet?

Nettet er generelt tregt da, så er ikke bare dette med dc's men dette kan kanskje være en mulig grunn?

 

Jeg kjører på en laptop, Vista 32bit.

Nettverkskort: Atheros AR5B91 Wireless Network Adapter

 

Mvh:)

Lenke til kommentar

Høres ut som det kan være noe krøll med driver eller forstyrrelser.

Du kan jo prøve å laste ned Atheros-driver her: http://www.atheros.cz/

 

Det virker definitivt som problemet ligger lokalt mellom deg og routeren.

 

Alternativt kan du prøve å slå av krypteringen for å teste. Det hender at noen varianter av kryptering fungerer bedre enn andre pga dårlig driver, selv om det burde være problemfritt i teorien.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Hei!:)

Lastet ned denne driveren fra den siden nå, men i zip filen ligger det bare 2x .sys filer(som åpnes i notepad.., 2x .cat filer og 2x .inf filer.. Hva gjør jeg med disse?

Når det gjelder å slå av krypteringen, vet jeg ikke helt hvordan det funker(A).

Takk for hjelp!

EDIT: pinget router ip'n min i noen minutter nå! Lå mellom 55 og 387 hele veien! Et par "Generell Feil" og noen sekevenser på 2-12..?

Endret av shorty6boy1
Lenke til kommentar
Takk,men igjen, samme problem? :(

Skjønner ingenting jeg, men takk for at du tar deg tiden til å hjelpe!:)

Mvh.

 

Gå inn på "control panel" -> "system" -> "device manager" -> finn nettverkskortet ditt og høyreklikk på det -> "update driver software" -> "browse my computer for driver software" -> så velger du mappen du har lastet ned og lar dataen søke gjennom inf-filene etter drivere :)

 

Dette er win7, men tror vista er likt.

Lenke til kommentar

Nå gikk det plutselig å oppdatere!!!

Skal teste litt nå og sjekke om det har hjulpet, takk for all hjelp frem til nå:)

Ohh, der pep pizza klokken^^ godt tegn:)

 

EDIT: Ser ut som at det har blitt litt bedre! Takk for all hjelp:) Får vel forsøke å flytte routeren nærmere rommet mitt(ny ledning..) Har nok noe med det å gjøre også:)

Igjen, takk for hjelpen boys!

Endret av shorty6boy1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...