joartho Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Takk for svar HenrikPC. Fullførte ikke installasjonen nei. Syns det gikk unormalt tregt. Om den skal holde samme tempo gjennom hele installasjonen, tror jeg det vil ta timesvis (6-7?) før den blir ferdig. Og da mistenker jeg at noe er galt. Spesielt siden det tok en knapp halvtime å installere samme OS på min gamle laptop. Endret 4. februar 2010 av Fuggplugg Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Det var veldig rart at kjølepasta ikkje kom med pc-en. Den hadde eg ikkje forventa. Bør helst ha ein kjølepasta sån at varmen som CPU lager overførest bedre til kjøleren. At den er 46 grader i bios er litt høgt (idle). Det kan vere at CPU klokke seg ned automatisk under instalasionen som gjer det følest treigt. Men uten OS er det litt vanskeleg og vite "load" tempraturen på pc-en uten OS. EDIT: Kan du klare å få tak i Kjølepasta? er litt redd for tempraturen med det du sier ovenfor Endret 4. februar 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
joartho Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Får en kjøpt kjølepasta i vanlige elektrobutikker mon tro? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 46 grader er ikke spesielt varmt. Sikker på at det ikke var et tynt lag med pasta under kjøleren? Vil nesten tro det var produksjons feil vist ikke. Lenke til kommentar
joartho Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Da har jeg faktisk installert win 7. Det gikk kjappere enn fryktet. Det som tok tid var venting mellom de ulike stegene. Det tok 5-10 min, uten at det virket som at maskinen jobbet med noe som helst. Litt merkelig. 46 grader er ikke spesielt varmt. Sikker på at det ikke var et tynt lag med pasta under kjøleren? Vil nesten tro det var produksjons feil vist ikke. Det var noe greier under kjøleren, men det hadde ikke akkurat pastakonsistens. Det var helt flatt og tørt. Tj-nome: Hvordan finner jeg load-temperaturen naa som OS er på plass? Endret 4. februar 2010 av Fuggplugg Lenke til kommentar
ExpulsioN Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Det følger med pasta på kjøleren som fulgte med prossesoren...Denne budre holde i noen år (1-2) med ditt bruk. fungerer PC nå? Er den treg? SIW fungerer fint for å finne tempen: Last ned Velg sensors for å se tempen på CPU, GPU osv. Endret 4. februar 2010 av ExpulsioN Lenke til kommentar
joartho Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Takk for innspill ExpulsioN! PC'en fungerer som bare rakkern nå ja. Det eneste som er litt plagsomt er at viften til skjermkortet bråker en del, men dette var jeg forsåvidt forberedt på. Hadde ikke trodd at den stasjonære skulle være like stillegående som laptopen min. Skal laste ned SIW og kikke litt på den. Takk for tipset. Endret 4. februar 2010 av Fuggplugg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Da har jeg faktisk installert win 7. Det gikk kjappere enn fryktet. Det som tok tid var venting mellom de ulike stegene. Det tok 5-10 min, uten at det virket som at maskinen jobbet med noe som helst. Litt merkelig. Det jeg og har opplevd, derfor jeg prøvde å få deg til prøve installasjonen! Angående bråkete vifte, skru ned vifta litt under "Enable manual fan controll": Lenke til kommentar
joartho Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) ExpulsioN: Da har jeg testet SIW. Her er et screenshot av temperaturen de ulike sensorene rapporterer: Maskinen har vært på i ca 8 timer på dette tidspunktet, Har ikke brukt den til noen tunge oppgaver. HenrikPC: Bra at jeg satset på å fullføre installasjonen ja, takk for det Skal se om jeg finner ut av det med viften. Men er det ikke litt risky for en nybegynner som meg å fikle med vifteinnstillingene? Endret 4. februar 2010 av Fuggplugg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Nei, bare væpne deg med fornuften så går det så fint så. Skru ned vifta til du syns det blir behagelig lite støy, spill litt eller lignende for å stresse skjermkortet, åpne SIW og les av varmen. Alt under 90 grader er trygt, men hadde nok skrudd opp viftehastigheten litt igjen vist den gikk mot 70 grader. (samme gjelder for CPU) Lenke til kommentar
ExpulsioN Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Alt ser fint ut angående temperaturer. Har samme prossesor selv og ligger på ca. 35 grader, men så har jeg et overkill kabinett :-) Bare still litt på viftene til det høres bra ut. så kjører du et spill ellerno som krever GPU. Når du har gjort det en liten stund skjekker du SIW. Hvis det da er over 70 grader må du nok stille viftehastigheten litt opp igjen. Lenke til kommentar
joartho Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Da tenkte jeg at jeg skulle prøve å stille på viften, men nå ser jeg at alle valgene inne på ATI Overdrive er grået ut. Ingen av valgene som er mulig å klikke på eller justere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Laster opp et nytt bilde: Legg merke spesielt til der det står "Basic", muligens det står Advandced hos deg. Poenget mitt er at du sikkert har ATi Catalyst i "Basic Mode", noe du valgte første gang du åpnet programmet, prøv og bytte til Advancded. Har ikke ATi Catalyst controll center tilgjengelig for å teste dette selv. Lenke til kommentar
joartho Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Hmm, tror jeg har det i advanced mode. Endret 6. februar 2010 av Fuggplugg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå