Gå til innhold

Stabæk - Manchester United Reserves


Jørgen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Reservelaget spelar heilt greit, men eg er forholdsvis skuffa over det Stabæk leverer. Å bli grust av reservelaget vårt kan neppe hjelpe voldsomt på sjølvtilliten, til tross for at reservane våra er svært talentfulle.

Det er januar - midt i starten av serieoppkjøringa, de er godt i gang med tung kondisjonstrening og styrketrening nå, og overhodet ikke i form.

 

Sammenligne det med treningskampene til united i midten av juli :).

Lenke til kommentar

Det er klart, og dei har jo forholdsvis store problemer med å stille ein skikkelig forsvarsfirer, men eg trur nok neppe Stabæk vil vere nøgde med måten dei har opptrått på likevel.

 

Deilig å sjå at Possebon fortsatt har kontrollen i orden. Rundlurte tre Stabæk-spelarar og fekk gitt frå seg ballen til medspelar. Hadde vore kjekt å fått Rodrigo i gang på det nivået han var på før skrekktaklinga mot Boro.

Endret av archanios
Lenke til kommentar

Dårlig gjort å skylde på "form". Disse er profesjonelle fotballspillere og burde være i form til enhver tid på året. Starter den norske ligaen i mars i år igjen? Da burde en hvertfall ikke snakke om "dårlig form". Tror også dette laget kunne tatt Stabæk midt i sesongen også. Det er slike ting som dette som bare underbygger hvor elendig den norske tippeligaen egentlig er...

Lenke til kommentar

Hæ?

 

Med din logikk burde united spille like bra i juli som de gjør i februar og mars, noe vi ser gang på gang at ikke er tilfelle. Og Ole Einar Bjørndalen burde slutte å snakke om å "prikke inn formen til OL".

 

Man trener seg ned, og bygger seg opp rett før seriestart. Evt trener hardt på høsten og kommer i godform til OL.

Lenke til kommentar
Hæ?

 

Med din logikk burde united spille like bra i juli som de gjør i februar og mars, noe vi ser gang på gang at ikke er tilfelle. Og Ole Einar Bjørndalen burde slutte å snakke om å "prikke inn formen til OL".

 

Man trener seg ned, og bygger seg opp rett før seriestart. Evt trener hardt på høsten og kommer i godform til OL.

 

TL-klubbene er vel godt i gang med opptreningen for lengst, og Rosenborg spilte vel uavgjort mot United Reserves i fjor, midt i sesongen, om jeg ikke tar helt feil?

Lenke til kommentar

De er vel midt i sesongoppkjøringen nå. Oppkjøringen er preget av tung styrke- og kondisjonstrening, ikke så rart om Stabæk ikke er i toppform. Når det er sagt så tror jeg reservelaget vårt kunne slått Stabæk midt i sesongen deres med de spillerene vi stilte med i dag. La oss ikke glemme at Mame Biram herjet i tippeligaen for en liten stund siden og er i storform nå. Obertan er en spiller som ligger langt over tippeliganivå, det er jeg ikke i tvil om. Han innehar internasjonale kvaliteter. Farten hersker det jo ingen tvil om at ligger langt over gjennomsnittet i tippeligaen sammen med ballkontroll og finter som tippeligaen ikke har sett maken til. Vi stilte med et meget talentfullt lag.

Lenke til kommentar
TL-klubbene er vel godt i gang med opptreningen for lengst, og Rosenborg spilte vel uavgjort mot United Reserves i fjor, midt i sesongen, om jeg ikke tar helt feil?

 

Det er jo ingen logikk at en klubb skal være i form i oppkjøringen.Under en oppkjøring blir nye taktikker,nye konstellasjoner og nye erfarne/uerfarne spillere få sjansen.MUFC er jo forsåvidt et stjerne-eksempel på at vi ikke er skikkelig i form når sesongen begynner.Sesongen i år var et sjeldent unntak.

 

Viking begynte oppkjøringen 4.januar.Det betyr at di har hatt 27 dager på å trene seg iform.

United reservene har holdt på siden midten av Juli.

Lenke til kommentar
TL-klubbene er vel godt i gang med opptreningen for lengst, og Rosenborg spilte vel uavgjort mot United Reserves i fjor, midt i sesongen, om jeg ikke tar helt feil?

 

Det er jo ingen logikk at en klubb skal være i form i oppkjøringen.Under en oppkjøring blir nye taktikker,nye konstellasjoner og nye erfarne/uerfarne spillere få sjansen.MUFC er jo forsåvidt et stjerne-eksempel på at vi ikke er skikkelig i form når sesongen begynner.Sesongen i år var et sjeldent unntak.

 

Viking begynte oppkjøringen 4.januar.Det betyr at di har hatt 27 dager på å trene seg iform.

United reservene har holdt på siden midten av Juli.

 

En av grunnene til at United ikke som regel er i form i starten av sesongen er alle disse jalla-turneringene vi er med i Sør-afrika og Asia. Stikkord: jetlag.

 

Kan også nevnes at det er mange som mener at dette Stabæk-laget er råtne defensivt i år, og i såfall var kampen en indikator på dette.

 

Og igjen vil jeg presisere at Rosenborg spilte uavgjort mot våre reserves midt i TL-sesongen i fjor.

Lenke til kommentar
TL-klubbene er vel godt i gang med opptreningen for lengst, og Rosenborg spilte vel uavgjort mot United Reserves i fjor, midt i sesongen, om jeg ikke tar helt feil?

 

Opptrening = trene seg mer og mer og mer ned fram mot seriestart, og så roligere opp mot selve seriestarten for å komme i maksnivå.

 

At de er igang med opptreningen kan godt bety dårligere form enn før de faktisk startet med opptreningen.

 

Og igjen vil jeg presisere at Rosenborg spilte uavgjort mot våre reserves midt i TL-sesongen i fjor.

Ja, det er jo helt klart - rosenborg i langt bedre form enn stabæk nå og reservene i tilsvarende dårligere form.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
En av grunnene til at United ikke som regel er i form i starten av sesongen er alle disse jalla-turneringene vi er med i Sør-afrika og Asia. Stikkord: jetlag.

 

Kan også nevnes at det er mange som mener at dette Stabæk-laget er råtne defensivt i år, og i såfall var kampen en indikator på dette.

 

Og igjen vil jeg presisere at Rosenborg spilte uavgjort mot våre reserves midt i TL-sesongen i fjor.

 

Spørsmål:Har du spilt fotball på høyere nivå?

Du kan spørre en hvilken som helst fotballspiller om han liker oppkjøringer,og samtlige vil nok svare nei,rett og slett pga det betyr en haug med kjedelige treningskamper som betyr jack shit,masse styrketrening,ennå mer kondisjonstrening og generelt lite lek med ball.

 

At Stabæk er råtne defensivt i år er en ting,det forandrer ikke det faktum at et lag sjelden eller aldri er i toppform under oppkjøringen.

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Fantastisk, eller smått barnslig? Viser kanskje at Stabæk sine supporterar er litt sjalu på at United sitt reservelag samlar meir tilskuarar enn det stabæk klarar på fleire av sine mest profilerte møte i Tippeligaen? Det blei uansett ein fest for United-fansen i mykje større grad enn for dei som håpte at Stabæk skulle vise seg fram.

Lenke til kommentar
En av grunnene til at United ikke som regel er i form i starten av sesongen er alle disse jalla-turneringene vi er med i Sør-afrika og Asia. Stikkord: jetlag.

 

Kan også nevnes at det er mange som mener at dette Stabæk-laget er råtne defensivt i år, og i såfall var kampen en indikator på dette.

 

Og igjen vil jeg presisere at Rosenborg spilte uavgjort mot våre reserves midt i TL-sesongen i fjor.

 

Spørsmål:Har du spilt fotball på høyere nivå?

Du kan spørre en hvilken som helst fotballspiller om han liker oppkjøringer,og samtlige vil nok svare nei,rett og slett pga det betyr en haug med kjedelige treningskamper som betyr jack shit,masse styrketrening,ennå mer kondisjonstrening og generelt lite lek med ball.

 

At Stabæk er råtne defensivt i år er en ting,det forandrer ikke det faktum at et lag sjelden eller aldri er i toppform under oppkjøringen.

 

Hvis man er litt liberal på definisjonen, så ja, jeg har spilt i tredjedivisjon for et par-tre år tilbake. Jeg kjenner selvsagt til treningsplanlegging da jeg har skrevet mang en oppgave om dette da jeg gikk på idrettslinja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...