Gå til innhold

Billedkunst: Min første seriøse tegning! :)

Anbefalte innlegg

Hei, tegnet min første seriøse tegning i går. :new_woot:

Hva syntes dere? Noe jeg kunne gjort bedre? Kan legge til at jeg ikke hadde tilgang til fargeblyanter. Husk, min første tegning. :fun:

Piken med Svovelstikkene!

2mi3xbl.jpg

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne heller ha brukt en dag eller to ekstra, i stedet for å bare tegne det ferdig i all hast. Tegning tar mye tid dessverre, men så blir det jo fint etterhvert også. Starten er alltid kjip, men etter et par timer så begynner ting å ta form. Det er da moroa begynner. :)

Jeg ser du bruker vanlig viskelær, men disse fungerer sjelden godt til tegning. Det du burde skaffe deg er knetgummi. Det er et viskelær som man kan kna og forme etter hva man trenger, altså kan man fjerne små detaljer i tegningen uten å risikere å stryke ut det man allerede var fornøyd med.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Du kunne heller ha brukt en dag eller to ekstra, i stedet for å bare tegne det ferdig i all hast. Tegning tar mye tid dessverre, men så blir det jo fint etterhvert også. Starten er alltid kjip, men etter et par timer så begynner ting å ta form. Det er da moroa begynner. :)

Jeg ser du bruker vanlig viskelær, men disse fungerer sjelden godt til tegning. Det du burde skaffe deg er knetgummi. Det er et viskelær som man kan kna og forme etter hva man trenger, altså kan man fjerne små detaljer i tegningen uten å risikere å stryke ut det man allerede var fornøyd med.

Jeg er uening at ts burde bukt lengre tid på denne tegningen. Derimot tror jeg du kunne øvd deg litt opp på forhånd. Tegn masse, så får du trening. Du kan uansett ikke regne med at din første tegning skal bli perfekt. Så, når du har fått litt følelsen for det, da kan du ta deg godt tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...