SaitekQ Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Hei, tegnet min første seriøse tegning i går. Hva syntes dere? Noe jeg kunne gjort bedre? Kan legge til at jeg ikke hadde tilgang til fargeblyanter. Husk, min første tegning. Piken med Svovelstikkene! Endret 25. januar 2010 av SaitekQ Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Har ikke så mye peiling på sånt, men ser jo bra ut synes jeg. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Takk, men ble litt skjevt syntes jeg, men men. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hvor lang tid brukte du på tegningen? Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Hmm, tror rundt 2,5 timer kanskje. Ble mye frem og tilbake, men til slutt ble jeg så trøtt at jeg bare gjorde meg ferdig. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Du kunne heller ha brukt en dag eller to ekstra, i stedet for å bare tegne det ferdig i all hast. Tegning tar mye tid dessverre, men så blir det jo fint etterhvert også. Starten er alltid kjip, men etter et par timer så begynner ting å ta form. Det er da moroa begynner. Jeg ser du bruker vanlig viskelær, men disse fungerer sjelden godt til tegning. Det du burde skaffe deg er knetgummi. Det er et viskelær som man kan kna og forme etter hva man trenger, altså kan man fjerne små detaljer i tegningen uten å risikere å stryke ut det man allerede var fornøyd med. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Ja, takk for tipset! Men dette var en skole oppgave som måtte innleveres, så fikk desverre ikke tid til å gjøre det 100%. Men som sagt så er dette min første tegning. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Tenkte å spørre om det var piken med svovelstikkene du hadde prøvd å tegne.. Så la jeg merke til du skrev det faktisk skulle være det. Daaamn I'm good. Men tegninga var utrolig bra hvis det faktisk var din første tegning. Har du hatt mye tegneteori først? Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Takk for positiv tilbakemelding. Nei, har ikke hatt noen kurs eller noe. Fikk bare en skoleoppgave om å tegne noe fra "Piken med Svolenstikkene". Har spilt en god del LineRider før da, så skygger kan jeg litt om hvertfall. Lenke til kommentar
LilleLol Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Du kunne heller ha brukt en dag eller to ekstra, i stedet for å bare tegne det ferdig i all hast. Tegning tar mye tid dessverre, men så blir det jo fint etterhvert også. Starten er alltid kjip, men etter et par timer så begynner ting å ta form. Det er da moroa begynner. Jeg ser du bruker vanlig viskelær, men disse fungerer sjelden godt til tegning. Det du burde skaffe deg er knetgummi. Det er et viskelær som man kan kna og forme etter hva man trenger, altså kan man fjerne små detaljer i tegningen uten å risikere å stryke ut det man allerede var fornøyd med. Jeg er uening at ts burde bukt lengre tid på denne tegningen. Derimot tror jeg du kunne øvd deg litt opp på forhånd. Tegn masse, så får du trening. Du kan uansett ikke regne med at din første tegning skal bli perfekt. Så, når du har fått litt følelsen for det, da kan du ta deg godt tid. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Det å ikke bruke tiden er vel den største feilen man gjør. Hastarbeid blir sjelden en stor suksess. Men det er som du sier, man må bare fortsette å tegne. Øvelse gjør mester, og husk; Tegn hva du ser, ikke hva du tror du ser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå